Puberteit
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

antoinet
14-05-2009 om 16:05
Allerlei
hallo
ik ben een moeder van een zoon van bijna 14. de laatste tijd loop ik tegen (denk ik) allerdaagse puberdingen aan. opstndig zijn, laatste woord willen, zijn rommel niet opruimen, kort op de naad zijn, erg negatief soms bij t depressieve af, etc. toch kan ik niet berusten in t excuus "t is de pubertijd". Maak me soms echt zorgen. wat vinden andere ouders hiervan en zijn er tips??

sus-anne
15-05-2009 om 08:05
Antoinet
Misschien kan ik je als (ervaren?) pubermoeder geruststellen.( ik heb vier pubers).
het is volkomen normaal wat jij beschrijft,het hoort echt bij de puberteit,wat denk je,die hormonen gieren door dat lijf,dat doet wat met een kind.
het is misschien erg wennen voor jou,om je kind zo te zien veranderen,maar bedenk,het gaat ook weer over!

rolo
15-05-2009 om 10:05
Ik heb zelf 3 pubers in huis. Het is niet altijd even gemakkelijk. Probeer zoveel mogelijk de positieve kant te zien. Tip: lees boeken over de ontwikkeling van je kind. Hier kan je heel veel uithalen en geeft je veel steun. Ook krijg je dan wat meer begrip voor hoe het kind zich voelt of waarom hij vaak zo handelt.
Succes!!!

kaatje43
16-05-2009 om 20:05
Ik heb nog niet veel ervaring ermee.
Zoals hierboven beschreven is mijn oudste nog maar 14. Maar ik doe erg mijn best om er met een dosis humor op te reageren en ik merk dat dat al een hele hoop scheelt.