Puberteit Puberteit

Puberteit

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

28-09-2019 om 17:09

Alleen thuis blijven (20 en 14)

bieb63

bieb63

02-10-2019 om 13:10

Wat ben jij een irritant en dom mens Lanza

'het gaat er niet om dat hij het niet doet. Het gaat erom dat hij het niet kan. Voor zichzelf zorgen. En dus niet eens een pizza, niet eens een boterham smeren , geen noodles.

Alleen maar chips en koek. Dat vind ik toch echt iets anders."

Pubers kunnen prima voor zichzelf zorgen als het MOET. Maar dat hoeft normaliter niet en als je een keer alleen bent, overleef je het ook wel op een zak chips. Dat is hoe pubers denken. En ze gaan er niet dood aan.
Ikzelf heb vroeger als kind ook nooit hoeven te koken. Simpelweg omdat moeders dat deed. En toen ik op m'n negentiende zelfstandig ging (samen)wonen, kon ik vanaf dag 1 gewoon best wel aardappels schillen, en uitvogelen hoelang die dingen moesten koken, en sperziebonen in een pan mieteren, en een carbonade bakken. Het zijn geen achterlijke wezens die pubers, hebben een mond om te vragen EN tegenwoordig internet om werkelijk alles te kunnen opzoeken.
Doe niet zo ontzettend onnozel en betweterig Lanza

Grasspriet

Grasspriet

Kan het iets minder Bieb63

Ze leest inderdaad niet goed maar om dan iemand meteen uit te maken voor irritant en dom mens. Sorry hoor maar doe je in real life ook zo tegen mensen?

Kopzorg

Kopzorg

Grasspriet

Het is een beetje meta maar heb jij Lanza een beetje gevolgd hier op het forum in de diverse topics waar ze mee schrijft?
Onnozel en betweterig alom. Heel irritant.
Tegenwoordig haak ik af als Lanza mee begint te schrijven.

Grasspriet

Grasspriet

02-10-2019 om 15:10

Ja dat heb ik

Ik lees wat zwart witte reacties van haar, uitgesproken taal. Maar dan nog. Het geeft toch niet dan iemand anders er anders over denkt en de wereld wat eenzijdiger bekijkt. Dan hoef je iemand nog niet als dom te bestempelen. Ik merk wel vaker dat als iemand hier een andere menig heeft wordt gekleineerd. Reageer dan niet.

Anoniem

Jij schreef: Normaal zou je dan zeggen ga een spelletje spelen met elkaar, maar 2 van de 3 kunnen tegenwoordig bijna niet samen in een kamer zijn, juist als ik weg zou zijn is de WiFi dus ideaal.

Toen oudste een jaar of 12 was lieten we haar zonder kopzorg een paar uurtjes op haar jongere broertjes passen. Een paar jaar later konden we amper een uurtje boodschappen doen of we moesten bij terugkeer een kluwen kinderen ontvlechten. Ik zag al familiebijeenkomsten met hele schema's in het verschiet , maar gelukkig kunnen ze tegenwoordig weer erg goed met elkaar overweg en hebben de grootste lol.

Grasspriet: eens. Ergernis - hoe terecht dan ook - is geen vrijbrief om een potje te schelden.

Lanza

Lanza

04-10-2019 om 10:10

Jammer

dat de sfeer zo moet zijn. Ik kan daar niet veel mee, het zijn te lage frequenties voor mij.

Ik hoop dat het goed met je gaat, Bieb. Dat je iets van die woede kunt onderkennen en plaatsen, waardoor je het kunt gaan accepteren in plaats van het eruit te gooien tegen een willekeurig persoon die een andere mening heeft. Vaak zit er heel iets anders onder die woede is mijn ervaring.

Kopzorg

Kopzorg

04-10-2019 om 12:10

Gevalletje pot ketel?

====Dat je iets van die woede kunt onderkennen en plaatsen, waardoor je het kunt gaan accepteren in plaats van het eruit te gooien tegen een willekeurig persoon die een andere mening =====

Leer jij zelf eerst eens onderkennen en accepteren dat mensen andere meningen kunnen hebben of ervoor kiezen dingen op een andere manier te doen.
Dat is een stuk makkelijker discussiëren, en dat zorgt er ook voor dat het gezellig blijft.

bieb63

bieb63

04-10-2019 om 12:10

Beste Lanza

Ik wil je er even op wijzen dat ik niet op je reageer omdat je een andere mening hebt. Ik reageer op de manier waarop jij anderen schoffeert, bijv. met de opmerking 'ik vind dat hij dan echt een deel van de opvoeding mist'. Dát is pas onbeschoft, nog los van het feit dat het vooringenomen is.. En dat doe je in div. draadjes.

Grasspriet

Grasspriet

04-10-2019 om 13:10

Bieb63

Niet mee eens. Die zin van Lanza is een mening die wellicht wat stellig wordt gebracht maar ze houdt het bij zichzelf (ik vind) Jij bent degene die begint met schelden. Dat is heel wat anders. Nu heb ik niet alle bijdragen gelezen van Lanza maar ik heb nog geen scheldwoorden gezien.

bieb63

bieb63

04-10-2019 om 14:10

Grasspriet

Als jij die wel had gelezen, weet je precies wat ik bedoel.....
En 'ik vind' is geen uiting van het bij jezelf houden. Maar lees de andere postings maar, dan weet je precies wat ik bedoel.

Maja

Maja

08-10-2019 om 15:10

Lanza

je hebt zo verschrikkelijk goed in je hoofd hoe je het wil of hoe jij vindt dat het zou moeten, maar we hebben het hier over pubers.... en ras/soort apart. Soms heel gezeglijk, soms met een kop erop, ze kunnen veel, maar uitvoeren?

Onze ex-puber kon best een prakje koken, maar zeker weten dat, als wij er een weekend niet waren, thuisbezorgd voor de deur stond, er een ei werd gebakken, er werd gegeten met een zak chips, of een pizza werd gemaakt....
Alles was in huis, soms alleen een kwestie van opwarmen....

Oftewel: des pubers brein werkt gewoon anders.... komt wel weer goed, als de absolute noodzaak er maar is.... ze krijgen er echt niets van om 2 dagen niet te koken...

O ja, ter informatie: ze woont sinds kort zelfstandig, maakt braaf een weekmenu en kookt braaf iedere dag haar eigen potje.....soms d.m.v. appen met wat hulp van paps of mams, maar ze doet het echt wel....

Kopzorg

Kopzorg

08-10-2019 om 15:10

Pryne hoe is het gegaan?

Je uitje is nu geweest neem ik aan, alles gied gegaan? Je huis was nog intact toen je terugkwam?
Dat ze pizza hebben gegeten of patat dat was wel Oké voor een keer.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

08-10-2019 om 19:10

Ja hoor

Gelukkig (of natuurlijk) is het helemaal goed gegaan. Ik heb ze geld gegeven voor pizza en ze hebben zelfs nog samen een film gekeken. Fijne toch wel verrassing was dat het aanrecht schoon was, de vaatwasser had gedraaid, en de pizzadozen bij het oud papier.

Phryne

Helemaal zelf bedacht om op te ruimen? Opvoeding geslaagd!!

Lanza

Lanza

Nou...

Op mijn 20e woonde ik al enkele jaren op mezelf, net als veel van mijn studiegenoten. We regelden alles zelf.

De lat ligt hier wel verschrikkelijk laag voor de twintigjarige, of mankeert hem iets?

Phryne Fisher

Phryne Fisher

Lanza

Ze heeft al een tijd op zichzelf gewoond in Azië. Vziw ging dat prima (ze is in goede gezondheid terug gekomen). Mijn vraag ging dus vooral over mijn 14-jarige. Maar dat had ik al eens gezegd en volgens mij juist tegen jou.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.