Puberteit Puberteit

Puberteit

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

linda75

linda75

21-10-2017 om 11:10

alcohol en 16 jaar

Anoniem

Anoniem

23-10-2017 om 00:10

Hij vraagt het in ieder geval

Natuurlijk weet je niet wat hij met je reactie gaat doen, maar hij vindt het in ieder geval niet vanzelfsprekend.. dat vind ik iets positiefs en ik zou daar ook rekening mee houden in mijn reactie.

Weet nog niet wat ik zou antwoorden. Oudste hier is pas 14, maar ik merk dat zij opstandig wordt, als ik iets verbied. Toch lijkt ze het wel mee te nemen als ik het niet teveel benadruk.

Heb overigens het idee dat heel veel kinderen van die leeftijd toch wel wat drinken. Mijn oudste heeft een bijbaantje in een winkel (daar is zij wel echt de jongste, maar er zijn er meer van 15/16/17) en laatst hadden ze een opening van een andere zaak. Daar werd oa bier en champagne geschonken. Oudste was er nogal verbaasd over dat het haar aangeboden werd, maar heeft geweigerd (zegt ze in ieder geval, als dat al niet zo is, kan het niet veel zijn geweest). Meeste andere collega’s hadden wel genomen. Kan me niet voorstellen dat ze dat allemaal van thuis mochten, maar was daarom blij dat oudste het onderwerp hier wilde bespreken en dat vind ik dus ook van die van jou goed.

linda75

linda75

23-10-2017 om 00:10

inmiddels besproken

Ik heb het met hem inmiddels besproken. Heb hem vooral gevraagd naar de rede en waarom hij zo graag wilt drinken, ( omdat hij het echt wilt proeven of omdat hij bang is er niet bij te horen etc)
Na een poosje hierover gesproken te hebben heb ik hem gezegd dat ik het gewoon liever niet zie gebeuren maar dat ik blij ben dat hij het bespreekbaar maakt met me . Ik heb hem verteld dat mijn idee altijd was geweest dat hij zijn eerste drank ervaring ins ons bijzijn of van kennissen zou gaan hebben en nog niet op deze leeftijd. Ik heb gezegd dat ik hem vertrouw dat hij geen gekke dingen gaat doen. ( en dat is ook echt zo) en ik heb ook gezegd dat ik het wel kan gaan verbieden maar dan kans heb dat hij het stiekem gaat doen ( en dat de open gesprekken dan ook tot het verleden kunnen horen) dus dat ik het daarom niet verbied maar liever zie dat hij gewoon aan de frisdrank gaat
Hij wilt er nu zelf over nadenken en zou er nog op terugkomen. Toen ik hem vroeg hoe hij het allemaal voor zich zag gaf hij als antwoord dat hij zelf dacht aan een flesje Jillz of een biertje

Overigens ben ik het dus niet eens met de onderzoeken. Ook ik ben vroeger geen braver geweest en ging tegen vrijwel ieder verbod in van mijn ouders met als gevolg dat veel eerste ervaringen buitenshuis waren en nooit besproken is met mijn ouders en ik geen sterke band met ze heb. Met mijn zoon heb ik gelukkig een goeie band en ik heb altijd gezegd dat alles bespreekbaar is. In mijn optiek heeft dat meer effect dan verbieden. Maar goed dat is mijn persoonlijke mening en hangt misschien ook wel af van het kind. Met de mijne valt iig nog te praten.

Emmawee

Emmawee

23-10-2017 om 09:10

Mooi

Goed aangepakt zo. En ik vind dat je gelijk hebt, het feit dat hij het aan je vraagt is een goed teken. En een eerlijk antwoord is beter dan een stellig antwoord.

Goed idee trouwens van Ingridt om de eerste keer thuis te voelen hoe de alcohol valt. Die houd ik er ook in. Ook vwb blowen, want daarin lijkt hij nu meer geïnteresseerd.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.