Puberteit
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Henry
18-01-2017 om 21:01
Advies nodig (Probleem kind)
Beste ouders,
Ik heb dit een paar dagen geleden al gepost, maar post het toch nog een keer omdat ik het verkeerd geformuleerd heb.
Mijn vader en ik kunnen niet meer normaal communiceren, een normaal gesprek eindigt altijd in discussies en schreeuwen. Ik zelf heb het gevoel dat mijn ouders mij haten, ik veroorzaak dit natuurlijk zelf maar het doet toch pijn om niet gelieft te zijn door je eigen ouders. Omdat ik zoveel ruzie veroorzaak probeer ik mijn familie te vermijden en blijf zo lang mogelijk buiten.
Omdat ik een kort lontje heb kan geschreeuw snel veranderen in duwen en gooien. Mijn ouders zijn tegen slaan maar soms kunnen mijn acties mij toch een paar flinke tikken opleveren. Ik weet dat ik bijna alle ruzies veroorzaak, ik denk deels dat dit komt door mijn ADHD. Ik ben twee jaar geleden gediagnoseerd, maar omdat mijn ouders niet in ADHD geloven weigeren ze om mij te laten behandelen. Ik weet dat ik niet alles op mijn ADHD kan schuiven en wil dit ook absoluut niet doen, maar ik weet wel zeker dat dit een grote aandeel heeft.
Ik heb geen idee meer wat ik moet doen, ik ben mentaal en fysiek uitgeput. Ik slaap niet meer goed en ik heb hallucinaties, ik durf dit niet met mijn ouders te delen omdat ik bang ben voor hun reactie.
Wat ik nu zou willen weten is hoe ik mijn relatie met hun kan verbeter en een gesprek kan aangaan (Hou zouden jullie willen dat jullie kinderen dit doen). En hoe vertel ik hun over mijn gezondheids klachten.
- Henry
(Mijn ouders proberen de ruzies zo ver mogelijk van mijn broertjes/zusjes te houden, zij lijden hier niet door)

Mijntje
23-07-2017 om 08:07
Je hoeft het niet te vertellen. Print dit draadje en leg het neer in huis waar je ouders het zien en je broers/zusjes niet meteen. Bv op hun hoofdkussen. Ze zullen verdrietig zijn, misschien wanhopig maar ze zullen je helpen.
Door de wiet zie je de dingen anders en wordt je alleen maar somberder, het zou mooi zijn als je hulp zou krijgen hier uit te komen. Die hulp bestaat. En de wil is er bij jou. Je bent echt veel sterker dan je denkt.
Kom op: control- P, je hoeft niet naar woorden te zoeken, die heb je al opgeschreven.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.