Puberteit
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Sinilind
14-06-2009 om 12:06
3 meiden van 17 en 18 alleen op vakantie in frankrijk: wat wel en wat niet?
Hoi allemaal,
Sinidochter heeft besloten dat ze met 2 vriendinnen 3 weken gaat kamperen in Frankrijk. Het zijn alledrie meiden met beide benen op de grond, maar het gebrek aan plannen jaagt me een beetje de stuipen op het lijf eerlijk gezegd. Ze vertrekken op 23 juli met de Thalys naar Parijs en dan.... ja en dan? Ze hebben nog niets gepland en willen op de bonnefooi bij campings of jeugdherbergen. De tussenafstanden willen ze per trein en/of bus afleggen. Mijn eerste bezwaar is dat ze in julil/augustus in Parijs geen plek zullen vinden om te overnachten, met alle eventuele "risico's" van dien. En verder vind ik het wel een beetje eng om mijn meisje los te laten. Behalve het op het hart drukken van: niet in de auto stappen van jongens die "toevallig" naar dezelfde camping zeggen te gaan en mama sms sturen elke keer dat jullie van camping B naar camping Z verkassen, wat kan ik nog meer vertellen? Pfff ik vind het niet meevallen,
Sini

Kaaskopje
14-06-2009 om 13:06
Geen praktische tips
maar een hart onder de riem. Toen mijn dochters voor het eerst alleen naar Duinrell gingen was ik in paniek. Ik vond het eigenlijk niet goed, had het gevoel dat het door mijn strot werd geduwd, maar goed ze gingen en kwamen uiteraard weer heelhuids thuis. Er was 1 dingetje niet goed gegaan maar dat hadden ze goed opgepakt. Dat is alweer zo'n 3 jaar geleden, als het niet langer is. Sindsdien laat ik het maar los, ze zijn handiger en mondiger dan je denkt.

Mariel81
Wat ik wel wist
Toen ik zestien was gingen we met zijn drietjes naar Madrid en Barcelona. Ook niets gepland behalve de reis naar en terug uit Barcelona.
Wat we wel wisten was het volgende. Alle telefoonnummers van alle ouders hadden we alle drie bij ons. We wisten hoe het met de reis en ziekteverzekering zat voor het geval dat. We hadden allemaal genoeg geld bij ons en bankpassen, dus indien nodig konden we van elkaar lenen als iemand zijn pin kwijt zou raken of zo. We wisten hoe we de tent op moesten zetten en afbreken .
We hebben de volgende dingen niet gedaan, en die waren ons ook afgeraden. We zijn niet alleen gaan stappen of los van elkaar met mensen meegegaan die we net ontmoet hadden. We hebben niet op stations of zo geslapen, gewoon elke nacht netjes op de camping. En we hebben niet vergeten naar huis te bellen op de afgesproken dagen (tegenwoordig makkelijker met mobieltjes die neem ik aan ook uit Frankrijk kunnen bellen). We hebben geen ruzie gemaakt (zonder grappen is dat wel even iets om over na te denken, wat doe je als).
En er is ons net als altijd door mijn ouders en de ouders van mijn vriendin op het hart gedrukt dat wat er ook gebeurt, we altijd konden bellen en naar huis komen.
Mariel

Mariel81
Telefoonnummers
Denk er om dat tegenwoordig het probleem met mobieltjes is dat je al je nummers kwijt bent als je bestolen wordt. Ik zorg altijd dat ik een extra briefje met nummers in mijn rugzak of zo heb en ik ken het nummer van mijn grootouders uit mijn hoofd (die hebben alle nummers naast de telefoon liggen en zijn altijd thuis).
Mariel

Bastet
14-06-2009 om 15:06
Elke avond?
Pandia,ik vind elke avond melden wel veel,eerlijk gezegd.
Elke derde avond lijkt me genoeg,de dames zijn 18!:)
Groetjes,Bastet

Bastet
14-06-2009 om 18:06
Pandia
Ik belde mijn ouders als we goed waren aangekomen,en meer eigenlijk niet,toen ik een week in Parijs zat met mijn vriend.Maar weet je,ik heb niet de illusie dat dat dagelijkse telefoontje onheil afwendt,eigenlijk.Ooit kon je niet mobiel bellen of internetten...:)\
Groetjes,bastet

Mariel81
14-06-2009 om 21:06
Heel ot sini
Ik lees ergens anders dat je nog steeds erg last hebt van bloedarmoede. Wat vervelend!
Is dat nog verder onderzocht of slik je maar weer steeds opnieuw ijzertabletten of zo?
Als je geen zin hebt om er weer over te beginnen moet je niet reageren hoor maar ik heb je draadjes over je vermoeidheid etc met interesse gelezen en had gehoopt dat het nu beter zou gaan eigenlijk.
Mariel

Kari1
14-06-2009 om 21:06
Overnachten in parijs
Ze willen ook gaan kamperen, hebben ze een tentje in de rugzak? Dan komen ze wel aan een slaapplaats hoor. Misschien niet in het centrum van Parijs, maar er zijn een aantal campings in de voorsteden. Een goede en goedkope is de gemeentecamping van Neuilly sur Marne. Heeft ook in juli plek.
http://www.camping-frankrijk.nl/campinginformatie.asp?CampingID=605315
Kari