Puberteit
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Fleur43
11-07-2019 om 21:07
16 zwanger en willen samen wonen
Hoi mijn dochter van net 16 is zwanger en wil de baby houden. Ze heeft net haar vmbo gehaald en wil nu de mbo4 gaan doen wat ik applaudiseer. Haar vriend kent ze nu 6 maanden ze hevven verkering gekregen toen zij 15 was en hij 19 hij word zo 20 . Hij gaat niet naar school wilde nooit werken alleen maar blowen gamen etc. Nu heeft zijn moeder gezegd hij moet een baan zoeken. Zodat ze kunnen samen wonen nog voor de baby er over 6 maand is...mijn dochter is dan nog steeds 16 ik ben het hier niet mee eens ze is nog echt een kind pubergedrag. Ze zegt dat ik een slechte moeder en egoïstisch ben omdat ze niet mag samen wonen en dat ze zich meerderjarig laat verklaren hem de voogdij geeft en ik haar dan nooit meer zie nog mijn kleinkind. Kan dit zo maar heeft iemand ervaring met de juridische kant? Ik dacht dat ik het tot haar 18e nl. Voor het zeggen had ze is gewoon nog veel te jong hij houd een baan net 1 dag en haar school afmaken is belangrijk. Ze wil de baby dan overdag op de bso doen. Ik begrijp niet hoe een kind van 16 buiten mij om gewoon van volwassen kan worden verklaard dat ze zelf een voogd mag aanwijzen die nog niet eens voor zichzelf kan zorgen. Zijn eigen moeder noemt hem een niksnut en wil graag dat hij uit huis gaat ze heeft mijn dochter dusdanig beïnvloed dat mijn dochter denkt dat is een goede moeder want die steunt haar in haar samenwonen wens. Moet ik als moeder dan op alles ja zeggen heb ik geen rechten betreffende mijn dochter?

Miekemieke
27-07-2019 om 12:07
ontbijt op bed
Realiseer je wel dat als hij nu ontbijt op bed krijgt en zijn tas ingepakt wordt dat hij dat ook van je dochter gaat verlangen als ze samenwonen.

Astrid
27-07-2019 om 12:07
Welnee Miekemieke
Dan moet je wel een enorme Jan Doedel zijn.
Wij blijven na thuiskomst van vakantie toch ook niet op ....vul maar in....wachten?
Verwachten staat vrij...of eraan voldaan wordt is dan weer afwachten.

Fanny
27-07-2019 om 23:07
Welja Astrid
Ik citeer uit de openingspost: “Hij gaat niet naar school wilde nooit werken alleen maar blowen gamen etc. ”
Van deze jandoedel verwacht ik ook dat hij dat wel gaat verwachten.

Astrid
28-07-2019 om 18:07
Verwachten staat vrij
Of de ander eraan voldoet is afwachten. Het is helemaal niet gezegd dat die dochter in moeders voetsporen treedt.
Het enige dat je dan moet doen is het niet doen of er mee stoppen.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.