Deprecated: Automatic conversion of false to array is deprecated in /var/www/oudersnl/system/core/class_system.php on line 259
Zwemfeestje in de tuin voor kleuters | Pagina 2 | CJG forum door Ouders.nl
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Noelle

Noelle

06-07-2018 om 14:07

Zwemfeestje in de tuin voor kleuters

Mijn dochter 5 jaar (bijna 6) is uitgenodigd voor een kinderfeestje. Ze gaan zwemmen in de tuin, daar staat een bad van zo'n 1 meter diep. Het bad heb ik niet gezien. Dochter heeft nog geen zwemdiploma. Wat vinden jullie hiervan? Is dit veilig genoeg?

Het gaat om...

Hoe diep het is en niet hoe breed. Ik moet lachen om de opmerking je kunt er in elk geval geen kinderen in kwijt raken - das ook weer zo!

Phryne Fisher

Phryne Fisher

07-07-2018 om 16:07

Overzicht

Ik ben eens op een vakantie-adres geweest waar een opzetzwembad stond van ongeveer 5 meter doorsnee, en ca 1,40 diep. Regel was dat er altijd een volwassene bij moest zijn. Als je dan in het zwembad bent met een stuk of wat kleintjes is het toch lastig om het overzicht te bewaren, en kinderen kunnen heel snel en geluidloos onder water verdwijnen. Hoe langer ik erover nadenk, hoe minder ik het zie zitten.

Kaaskopje

Kaaskopje

07-07-2018 om 23:07

Triva en Tijgeroog

Late reactie

Nee niet verdrinken heeft inderdaad niet per se met een zwemdiploma te maken. Ik verklap hierbij dat ik ook geen diploma heb en toch in het diepe kan zwemmen .

Het ging er mij vooral om dat de leeftijd niet veel zegt. Niet ieder kind van 5-6 jaar is op hetzelfde niveau wat watergedrag betreft.

lieverdje

lieverdje

08-07-2018 om 00:07

verdrinken kan ook in voetenbadje

bij wijze van spreken. Volgens mij zit het gevaar van verdrinking meer in het gebrek aan toezicht dan in de diepte van het bad.

Phryne: "....opzetzwembad van ongeveer 5 meter doorsnee, en ca 1,40 diep. Regel was dat er altijd een volwassene bij moest zijn. Als je dan in het zwembad bent met een stuk of wat kleintjes is het toch lastig om het overzicht te bewaren, en kinderen kunnen heel snel en geluidloos onder water verdwijnen."

Het zwembad op het feestje is niet 1.40 diep, maar misschien 1 meter. De kinderen kunnen er (bijna zeker) in staan. En er zijn meerdere volwassenen, en op een kleuterfeestje komt vaak maar een handjevol kinderen. Ik denk dat het wel gaat, een oogje houden op 5 of 6 kinderen tegelijk in een badje.

Victorine

Victorine

12-07-2018 om 22:07

Ik zou t niet goed vinden.
Een meter diep - tot haar kin in t water en dan op verantwoordelijkheid van 2 ouders die ik niet ken.
No way.

Wat als er een kind valt - huilen , moet getroost worden door een ouder. Andere ouder haalt een pleister n weg toezicht.

Waarom moet t zo diep? Een badje met 50 cm water verkoelt ook. Kunnen ze spetteren en waterpistolengevecht houden.

Ik zou mee gaan of dochter thuis houden.

Mssn beroepsgedeformeerd - een ongeluk met kind en water zit in een heel klein hoekje. Ik heb genoeg gezien - zou echt niet deze verantwoordelijkheid aan een onbekende ouder overlaten.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.