Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Ramona

Ramona

13-06-2020 om 21:06

Wat geven voor rapport?

40er

40er

05-07-2020 om 08:07

Een boek

Elk jaar, voor de zomervakantie, kreeg hij een nieuw boek. Lekker lezen stimuleren. (Is gelukt, inmiddels koopt hij ze zelf)

Beiden

Van mijn man krijgen ze geld volgens een bepaald systeem waarbij elke voldoende een bedrag oplevert en dan elke punt extra een bonus. Ik vind dat zelf wat onzin omdat inderdaad elk kind andere mogelijkheden heeft. Mijn man zegt dat aangezien de middelbare school op niveau is ingedeeld het niks uit maakt want ieder zou theoretisch op zijn/haar eigen niveau goede cijfers moeten kunnen halen.

Ik doe daar niet aan mee want ik vind het allemaal wat genuanceerder liggen. Voor het eind rapport neem ik de kinderen mee om ergens wat te gaan eten. Verder mogen ze altijd een boek uitzoeken, ongeacht resultaten. Boeken kan je nooit genoeg hebben tenslotte.

Niks

Wij geven geen geld of cadeau voor rapporten.
Wel krijgen ze in de zomervakantie meestal allemaal 10 euro of zo als vakantiezakgeld.

Van opa en oma krijgen ze wel geld voor hun rapport.

Beertje37

Beertje37

11-07-2020 om 13:07

Aan dochter gevraagd

Aan dochter gevraagd wat ze graag wil om haar heel erg goede rapport te vieren. Ze wil graag spaghetti Vongole eten met een Magnum toe en daarna een film kijken.

Tine Winkel

Tine Winkel

11-07-2020 om 15:07

Rapport

Was vaak voor n vakantie. Wij vierden vaak de start van de vakantie met n bezoekje aan de pizzeria of iets anders gezelligs/lekkers, ongeacht t rapport. Middelbare school is wel ingedeeld op niveau, maar oudste haalde vrij makkelijk 8en, terwijl de jongste hard moet werken voor n 6. Dan ga ik jongste niet minder geven, vanwege lagere cijfers.

Bloemetje

Bloemetje

12-08-2020 om 11:08

Geld

Hier kregen de kinderen vaak een tientje (soms 2) voor hun rapport, of iets leuks op vakantie

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.