Basisschoolleeftijd
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

annoniem
08-07-2019 om 08:07
plaswekker hoe gaan jullie er mee om?
Beste ouders,
Ik loop tegen het volgende probleem aan en hoop dat er andere zijn met ervaring of advies.
Ik ben moeder van 3 hele lieve gezellige kinderen 4,7,10.
De oudste heeft nog steeds zindelijkheidsproblemen. Hij is nachts eigenlijk elke nacht nat en ook overdag heeft hij nog weleens een natte broek.
Sinds dat onze jongste onlangs ook voor de nacht zindelijk is en dus geen luier meer nodig heeft zijn we niet lang daarna gestart met de oudste met de plaswekker.
Wij doen hem over dat plaswekkerbroekje wel een luierbroekje aan om er voor te zorgen dat niet heel het bed alsnog nat is. Die broekjes was ik al geen fan van omdat ze vaak lekken maar voor nu is het denk ik even beter.
Maar we zijn nu ruim een maand bezig en ik zie nauwelijks verbetering. Elke nacht gaat dat ding af op wisselende tijden en soms ook meerdere keren per nacht. Hij en de jongste hebben een kamer op de zolder en dat betekent dat ik iedere keer naar boven moet. Hij wordt er zelf namelijk niet wakker van.
Wat ik dan wel doe is zorgen dat hij helemaal wakker is code woord zelf luier en broekje uitdoen. Zelf even naar de wc om te kijken of hij kan uitplassen en vervolgens weer aankleden en naar bed. En als ik beetje pech heb verschoon ik als nog zijn bed.
Maar nu is de vakantie begonnen en merk dat bij hem het ook zijn tol gaat eisen. Die onregelmatige nachten. Resultaat was dat hij gisteren tot 2 keer toe overdag in zijn broek had geplast. In de ochtend en in de middag bij de buurt bbq.
Ik merk ook dat mijn lontje korter begint te worden. Waarschijnlijk door slaapgebrek. Ik met hem gisteren weer naar binnen om te verschonen en toen ik zijn onderbroeken opentrok heb ik echt even met een pamper in mijn handen gestaan. Toch maar niet gedaan. Maar had ook zomaar wel kunnen gebeuren.
Nu gaan we over twee weken op vakantie en verwacht niet dat hij dan ineens droog zal zijn. Ik wil zelf eigenlijk stoppen met de plaswekker en voor de nachten weer de pampers die we voor de plaswekker gebruikte. Hoop dat hij zo wat meer rust krijgt en zodat we op vakantie weer geen gezeur hebben. Op vakantie gaan die drynites het zeker niet worden. Geen zin om zijn slaapzak te wassen.
Kortom dilemma's iemand ideeën of tips?

annoniem
02-08-2019 om 18:08
uopdate en Annie
Update hier!
Hoi Annie ik snap dat je dat wel van te voren wil weten. Ik geef het ook wel door en merk dat hij daarom ook niet overal kan logeren. Want ondanks dat hij wel een luier mee krijgt is gewoon niet iedereen daar zo van gediend als eigen kinderen zindelijk zijn.
Maar dat is ieder zijn recht. Hier is de vakantie voorbij. Nou ja we zijn weer terug van 2 heerlijke weken vakantie. Wat hebben we het leuk gehad en als klap op de vuurpijl heeft mijn schoonvader vandaag ziekenhuis mogen verlaten. Heel fijn allemaal.
Ondanks dat mijn kinderen en dus ook mijn zoon veel later naar bed gingen dan normaal had hij elke morgens een hele natte luier. Ik ga toch maar even afwachten op de afspraak van de uroloog want zie het nog niet zitten om hem zonder luier te laten slapen.
En ik wil hem niet straffen door zelf zijn beddengoed af te moeten halen en zelf de was te doen.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.