Basisschoolleeftijd
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Mamsie
01-03-2017 om 00:03
Hoe en wat vertellen over inbraak
Even een snelle vraag: wij zitten op dit moment in Frankrijk voor een weekje wintersport en werden vanavond door de katten- oppas gebeld dat er is ingebroken in ons huis. Politie is geweest en er is forensisch onderzoek gedaan. Huis is volledig overhoop gehaald
Onze kinderen van 6 en 8 weten nog van niets. We moeten het ze wel gaan vertellen, maar wanneer en hoe is nog ff lastig. We verwachten dat t veel impact gaat hebben op hen allebei. De oudste heeft het regelmatig over hoe groot de kans is dat er bij ons wordt ingebroken en is echt bang voor inbrekers.... Zo balen dat we dit bericht moeten gaan teven!
Direct morgen vertellen maakt dat ze niet per ongeluk iets kunnen opvangen maar gaat ws hun vakantie wel negatief beïnvloeden. Later vertellen (bv als we onderweg naar huis zijn) voelt niet helemaal oke. Met name onze oudste vertrouwt er echt op dat we eerlijk tegen hem zijn en iets een aantal dagen voor hem verzwijgen is natuurlijk niet eerlijk. Kortom, goede raad is duur. Iemand tips of suggesties?

Mamsie
09-03-2017 om 20:03
Foto's...
We hebben trouwens vrij snel foto's gehad (via whattsapp) van degene die de politie heeft binnengelaten. Die zagen er echter dusdanig confronterend uit, dat we die niet wilden laten zien aan onze kinderen. We hebben tegen hen dus niets gezegd over de foto's die we hadden. Toen de oudste vroeg of we foto's wilden maken hebben we gezeg dat we dat zouden doen, vervolgens hebben we na het opruimen de laatjes en deurtjes van een kast in de woonkamer weer opengedaan en daar twee foto's van gemaakt. Die foto's hebben we (op verzoek) later laten zien aan de oudste. Niet helemaal eerlijk, maar voor hem wel beter. De andere foto's hebben we allemaal gewist en zijn dus niet meer terug te vinden....

Lise
09-03-2017 om 20:03
Goed
Iks denk dat jullie het heel goed gedaan hebben rekening houdend met de omstandigheden en de kinderen. En die foto's ( a little white lie) lijkt mij ook helemaal prima .

Bennikki
09-03-2017 om 22:03
He Mamsie
Goed gedaan met de kinderen natuurlijk, maar hoe gaat het met jullie? Hebben jullie toch nog een beetje kunnen genieten van de wintersport?

Kaaskopje
10-03-2017 om 09:03
Goed gedaan
Ik denk dat jullie het niet beter hadden kunnen doen onder deze omstandigheden. Je hebt het nu alleen over de kinderen, maar voor jullie is dit natuurlijk ook een angstige ervaring en vooral ook een om erg boos over te worden. Sterkte met het verwerken.

Gweny
17-06-2018 om 02:06
Regelrecht in het gezicht van 1 van de dieven
Toen ik jonger was werd er bij ons ingebroken, terwijl wij allemaal nog sliepen. Die dieven hebben geloerd toen mijn vader (tegen 3u snachts) het huis uit ging om zijn dag te beginnen. Wij allen sliepen heel diep, maar ik werd wakker gemaakt toen ik steeds weer iemand in mijn kamer hoorde. Ik dacht wel dat het mijn moeder was, maar toen ik mijn bovenlijf oprichtte om te kijken wie het was keek ik regelrecht in het gezicht van 1 van de dieven. Deze keek mij strak in mijn ogen aan. Achter hem zag ik nog een joekel van een man het huis binnenkomen. Ik deed alsof ik in slaap viel en toen het muisstil werd ben ik mijn moeder wakker gaan maken. Ik was toen een jaar of acht. Geloof me of niet. Die man had een mes in mijn kamer gezet. Mocht ik misschien een kik geven... Mijn moeder draaide een toko en wie bleven aan de achterkant. Mijn vader had een plekje onder de markt en ging elke morgen vroeg weg. Wij hebben hierna direct camerabewaking laten plaatsen.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.