Basisschoolleeftijd
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Koekje28
28-09-2018 om 22:09
Door andere moeder zoon niet uitgenodigd op kinderfeestje
Mijn zoon is net 6 jaar. Een moeder van een klasgenootje van hem is echt verschrikkelijk bezig. Ik zal het even kort uitleggen. Al bijna een jaar is een moeder (van een klasgenootje van mijn kind), bezig mijn kind negatief neer te zetten bij alle andere ouders uit zijn klas. Er worden door haar dingen gezegd als “heeft ADHD,heeft gedragsproblemen, hij slaat iedereen in de klas enz”. Echt , de verschrikkelijkste dingen worden gezegd. Ik durf het hier niet eens allemaal neer te zetten. Al die dingen zijn niet waar. Ook school is er stellig van overtuigd dat dit niet waar is en school steunt ons hier ook in. De laatste woorden die wij hebben gehad met haar waren helemaal verschrikkelijk. Haar woorden waren: ze heeft een hekel aan hem, kan hem niet uitstaan, en ze kan hem wel wat aandoen. Gevolg hiervan: school op de hoogte gebracht. School heeft aangegeven dat ze zijn veiligheid op school garanderen. Maar goed, nu komt het, buiten school natuurlijk niet. En deze moeder gaat maar door. Nu zijn er al een paar kinderfeestjes geweest waar mijn zoon niet voor gevraagd is. Dit zijn moeders die haar “ware aard” nog niet zien of niet willen zien. Ik ben er van overtuigd dat zei deze moeders aanspoort om hem niet te laten uitnodigen door hun kinderen. Hij is in het verleden wel vaker overgeslagen met feestje en daar heb ik me nooit zo druk om gemaakt. Immers, dat hoort bij het groot worden. Teleurstellingen horen bij het groot worden. Maar nu loop ik hier al een paar weken mee. Heeft iemand tips hoe hiermee om te gaan?, hoe kan ik ervoor zorgen dat ik er niet steeds aan denk?, hoe kan ik haar negeren ( ook al zie je haar elke dag op het schoolpein),

Pabo moeder
31-10-2018 om 11:10
serieus?
Geluidsopnamen maken en een wijkagent inschakelen omdat je denkt dat je kind niet wordt uitgenodigd op een kinderfeestje door een moeder die onzin over je kind vertelt?
Ik vind het wel ver gaan. Heb je al gepraat met de roddelmoeder? Hoe weet je dat ze die dingen over jouw kind zegt? Heb je dat van iemand anders gehoord of stond je erbij toen ze het deed? Met de ouders waarvan jij overtuigd bent dat die zich hebben laten overhalen om jouw kind niet uit te nodigen? Dat lijkt me een heel stuk vriendelijker en verstandiger dan grote middelen inzetten.
a) Je komt erachter dat het allemaal niet zo erg is als je dacht of de moeder stopt met haar kletspraatjes.
b) De andere ouders gaan wel mee met de roddels en dat is wel zo erg, dat je niet eens wíl dat je kind daar wordt uitgenodigd. Je kunt ook de eer aan jezelf houden.
c) Misschien blaast ze het gedrag van je zoon op, maar zit er een kern van waarheid in. Zou het kunnen dat hij wel heel druk is en net wat explosiever dan andere kinderen, waardoor ze hem zelf niet willen uitnodigen? Zulke jongetjes zitten/zaten ook wel bij mijn kinderen in de klas. Ik ken een moeder die mij ongeveer smeekte haar kind te laten uitnodigen, maar mijn zoon wou het écht niet. Het jongetje had weliswaar een lief karakter, maar die was grof, lawaaierig, erg fysiek (sloeg en schopte wel degelijk, maar niet met de bedoeling pijn de doen).

Mia9
31-10-2018 om 15:10
Pabomoeder
Heb je het draadje gelezen? Daarin wordt het nodige door TS toegelicht.

mijk
31-10-2018 om 15:10
Pabomoeder
Door jouw reacties op dit forum bevestig je zo mijn niet zo positieve mening over de houding van leerkrachten ten opzichte van ouders. Ik denk dat je er echt veel an zou hebben om te accepteren dat ouders ook wel eens gewoon gelijk hebben....

Pabomoeder
01-11-2018 om 11:11
oeps....
mijn excuses, ik had iets over het hoofd gezien, dat er al meerdere gesprekken waren geweest met de vrouw in kwestie.
Wat stom van me. Ik zat denk ik teveel met mijn hoofd in een ander draadje.
Sorry!
Wat je kan doen.... het er met die andere ouders over hebben? Het is immers het probleem dat ze andere ouders opstookt?

Pabomoeder
01-11-2018 om 11:11
mijk
Nou mijk, ik ben zelf ook ouder hoor. Ouders lijken vaak niet te beseffen dat hun kind in de klas, op school heel ander gedrag laat zien dan thuis. Of je ziet dat gedrag/manieren die kinderen van thuis hebben mee gekregen niet kunnen op school. Kinderen die thuis heel veel mogen, maar op school tegen grenzen aan lopen en dat niet accepteren bijvoorbeeld. Een kind dat heel druk is bijvoorbeeld kan je thuis wel hebben, maar in de klas is dat een heel ander verhaal.
Of dat er nog 25 of 30 andere kinderen in de klas zitten....

.
01-12-2018 om 21:12
Los van hoe een kind op school is: die vrouw moet niet zo over anderen hun kinderen gaan praten. Kom op zeg. Dat zoontje van Koekje zal wel geen crimineel zijn dus er is geen reden om andere ouders te “waarschuwen”.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.