Basisschoolleeftijd
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Tashh86
27-09-2018 om 08:09
4 jarige dramaqueen!!
Onze dochter is al vanaf dat ze 2 jaar is een behoorlijk pittige tante met een behoorlijke eigen wil! Maar de laatste paar maanden is ze wel echt extreem...
Onze dochter heeft een hekel aan alles wat strak aan haar lichaam zit. Het begon ooit met ondergoed. Dit zit volgens haar altijd tussen haar billen. Daarbij kwam ineens dat ze ook geen broeken meer aan wilt want die zitten ook te strak!! We hebben een periode gehad nou goed gelukkig heb je ook leggings en jurkjes/rokjes. Maar ja als het echt koud is dan moet je toch echt een broek aan. We mogen haar ondergoed/leggings/rokjes/broeken ook niet te hoog optrekken. jassen zijn ook echt drama en vooral als we in de auto zitten moeten die uit. Wat dan wel weer erg dubbel is? Is dat als ik haar een staart maak ik de staart altijd heel strak moet aantrekken!?
Daarbij huilt ze echt om alles? Vooral als ze haar zin niet krijgt! En dan hebben wij al 10.000x gezegt: als je iets niet leuk vind dan kan je het gewoon zeggen en hoef je niet te huilen.
We hebben van alles al geprobeerd.. we hebben belonings systemen gebruikt.. we zijn boos geworden.. we blijven op haar inpraten. Maar het lijkt alleen maar erger te worden!
En nou komt het mooiste: Op school herkennen ze dit gedrag helemaal niet?
Zo frustrerend! Wie heeft voor ons de gouden tip!?

Triva
29-09-2018 om 13:09
inderdaad
een jas aan in de auto? Dat is alleen prettig de eerste minuten als het echt heel erg koud is maar als het allemaal strak zit en je de rits tegen je kin krijgt is dat echt geen pretje

Bots
06-10-2018 om 16:10
Herkenbaar en meeveren
Mijn ene kind kon niet tegen wijd, de ander niet tegen strak.
Zelf kan ik ook niet tegen getailleerde, strakke kleding, tegen sjaals of mutsen, ik draag geen handschoenen ruk labels er meteen uit. Ik heb een hekel aan dichte schoenen waarin ik me opgesloten voel en hete voeten krijg. Ik draag mijn luchtige lichte zomerjas open tot het overdag vriest. Ik zal nooit een string dragen, alleen als het moet een bh.
Ik begrijp je dochter volkomen.
Help haar naar een oplossing te zoeken, want het is niet leuk en ik was echt geen labelkindje.
Eén van mijn jeugdherinneringen is een rode maillot.
Hij kriebelde en het kruis zat elke keer als ik bukte op mn knieen. Ik ben van ellende gaan kruipen (3 jaar oud was ik) om hem kapot of versleten te krijgen, waarbij mijn moeder me ondankbaar vond en heeeeel verdrietig van me werd. Ik had het er blijkbaar voor over, want dat deed me op dat moment niks.
Help haar en ze zal je dankbaar zijn. Mijn moeder was te hardnekkig.

Lilian1
06-10-2018 om 21:10
Oo herkenning
Labels,brrrr,die worden meteen verwijderd. Net als harde naden in broeken(superzachte jogdemin....met echt keiharde draad gestikt,zodat ik rode plekken op Mn benen heb...ik vijl dus de stiksel als ik de broek heb gekocht,zie je het voor je 😉 net als bij BH,die soms toch aan moet. Vijlen die naden.
Schoenen zo zacht mogelijk. Als ze niet bijna meteen goed voelen koop ik ze niet meer. Kast volvan die miskopen.
Smorgens zou ik de strijd zo min mogelijk aangaan. Ik herken de frustratie. Ik heb altijd een oude lievelingsbroek en gloednieuwe sokken op de plank liggen voor het geval dat. Als t zo’n dag is dat alles akelig zit,bv. Heel veel sokken die dan gewoon niet lekker zitten,dan wordt dat mijn kleding van die dag.zeker die sokken die dan nog heerlijk glad zijn kunnen echt fijn zijn.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.