Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

MamavanSenH

MamavanSenH

20-09-2015 om 11:09

Wat doen peuters op de peuterspeelzaal?

klara

klara

25-09-2015 om 21:09

en nog

Ik ga er toch vanuit dat je de gewone dingen toch ook al doet, voorlezen, zingen, knutselen? Omdat je schrijft dat je denkt dat ze dat leuk zal vinden?

MamavanSenH

MamavanSenH

Ja klopt

Dat soort dingen doe ik inderdaad al. Maar juist daarom lijkt het me leuk als ik gewoon twee dagdelen per week ofzo pak waarin ik me alleen maar bezig haar met dat soort dingen met haar. Echt haar ochtenden. Geen telefoon, geen pc, geen huishouden (tenzij het erbij "hoort" en zij helpt), geen dingen voor mezelf, maar echt activiteiten met haar samen waar ze zich van ontwikkelt. Maar goed, misschien overschat ik het inderdaad wel. Ik weet nog steeds niet waar ik nu wel of niet goed aan doe. Het steekt me gewoon dat ze niet naar een peuterspeelzaal kan terwijl ze daar waarschijnlijk zo zou genieten en het voor haar spraak ook heel veel goed zou doen en de tijd dat dat kan komt nooit meer terug. Ze word razendsnel groot. Het voelt als een nu of nooit.

klara

klara

maar doe eens

even rustig aan. Bedenk nu eens goed wát nu je probleem is.
Wat let je om je dochter nu al exclusieve aandacht te geven? Harstikke goed plan (had ik vaker moeten doen) doe dat gewoon morgen?
Waarom denk je dat je dochter de psz zo leuk zou vinden? Er is bijna niets aan een psz dat je niet ook thuis kunt regelen.

herfsttafel versus kat

je zou een groot herfstdienblad kunnen doen wat je op de ochtenden op tafel zet? dat kun je weer weghalen. En opstaande randen speelt wel fijner.
Ik zou niet echt een planning maken maar haar door de week heen verschilende dingen aanbieden? En wie weet kindjes uitnodigen?

Hier spelen ze ook graag met natuurmaterialen.
Bloem met olie en wat glitter erdoor wordt een soort kinetisch zand.
Maiskorrels uit een verse maiskolf halen samen en die laten drogen. Kun je heerlijk mee spelen.
Rijst kleuren met een plastic zakje waar je wat voedingskleurstof in doet en een pompje desinfectgel voor handen.Knoopje erin en kneden maar. daarna alle kleuren in een bak doen en bv een trechter erbij en wat bakjes/flesjes.

Overschat die PSV niet zeg

Zo geweldig is dat nou ook weer niet hoor

Je doet van alles met jullie dochter, volop veelzijdige activiteiten. Ze komt echt niets te kort hoor.

Anita

Anita

18-01-2016 om 16:01

Dagritme

Ik zit nu in leerjaar 3 van mijn opleiding pedagogisch medewerker. In leerjaar 2 heb ik stage gelopen op een peuterspeelzaal. Een ochtend bestaat uit vrij spelen, liedjes zingen, even praten in de kring, een verhaaltje lezen, knutselen of tekenen en buiten spelen. af en toe word er eens een activiteit gedaan waar de kinderen ergens heen gaan. Naar bijvoorbeeld een kinderboerderij of gewoon even een ommetje met de kinderen. Tussen door word er door de leidsters gekeken wat de kinderen kunnen. Of ze al kunnen hinkelen of achteruit lopen bijvoorbeeld.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.