Dreumes- en Peutertijd
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Zonnebloem
23-09-2016 om 14:09
In hoeverre hou je rekening met buurkind?
Mijn buren hebben een zoon van 1,5 jaar. Al sinds het jochie geboren is staat buurvrouw om de haverklap op het raam te tikken en te gebaren dat wij stil moeten zijn omdat Pietje slaapt. Als voorbeeld: mijn zoon en ik komen thuis op de fiets voor de lunch, zoon vertelt enthousiast iets over school, niet gillend maar met het enthousiasme dat bij een 6-jarige hoort: tikkende buurvrouw (sttttttt, Pietje slaapt), man boort zaterdagmiddag een gaatje: buurvrouw aan de deur (sttttttt, Pietje slaapt).
Ik heb op een rustig moment geprobeerd het gesprek aan te gaan in de trant van je woont nu eenmaal in een rijtjeshuis, hoort elkaar dus wel eens, we maken geen overdreven herrie, soms moeten we een gaatjes boren, blabla, maar buurvrouw vindt dat allemaal maar niks. Tenslotte moet Pietje slapen.
Voor de duidelijkheid: ik heb drie kinderen, het zijn geen gehorige huizen, muziek draaien we zelden, in huis geen schoenen aan, ik denk niet dat we echt herrie maken. Het gaat haar lijkt het ook vooral om wat we buitenshuis doen: klep van de auto dicht is al tiktik, sttttttt Pietje slaapt.
Zouden jullie hiermee nou echt neer rekening houden?

Stenna
27-09-2016 om 18:09
en hoezo
wordt Pietje eigenlijk niet wakker van dat getik op het raam? Irritant geluid....

Kaaskopje
27-09-2016 om 21:09
Wie weet heb je geluk
Als ze alles "lawaai" vindt, voedt ze Pietje misschien op tot een jochie dat niet gilt en schreeuwt als hij buiten is.

Wilgenroosje
27-09-2016 om 22:09
Of...
buurvrouw is, als Pietje wat groter is, zo gesloopt van al het tikken op jouw raam dat ze tussen de middag een dutje moet doen. En dan tikt Pietje op je raam om te vragen of het wat zachter kan, omdat zijn moeder slaapt. ;-)

Li
28-09-2016 om 09:09
Of...
heeft Pietje zo genoeg van al die stilte dat hij constant harde muziek draait en op zijn brommer langs knettert. Dan kun jij nog verhuizen, maar buurvrouw moet hem met zich meenemen.

Mijntje
28-09-2016 om 10:09
cadeau idee
Geef dat kind voor z'n verjaardag een trommel met stokjes. Of iets anders dat lekker veel lawaai maakt (v tech?). Dan hoef je je niet meer zo schuldig te voelen.

Kaaskopje
28-09-2016 om 12:09
Haha
Ik zie nu een dwarse puber met opgetrokken voorwiel op een oud brommertje voor me die baantjes heen en weer crost voor jullie huizen langs. Lachend en wel zijn middelvinger opstekend naar zijn moeder. En moeder tikt vervolgens à la Sheldon van The Big Bang Theory op de deur van TS omdat ze haar nood wil beklagen over Pietje.
https://youtu.be/f85ViOmwbI0Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.