Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Bezorgde vader

Bezorgde vader

16-09-2016 om 15:09

Herkenbaar? Ontwikkeling zoon van 2

Bezorgde vader

Bezorgde vader

27-09-2016 om 12:09

Dank jullie wel

Dank jullie wel voor het meedenken... misschien moet ik gewoon even afwachten. Al spookt het vaak door mijn kop, moet ik het een kans geven en het even naast me neerleggen. Ik zal later erop terug komen en vertellen hoe de ontwikkelingen gaan.

Wat het ook is

Ik heb me de eerste jaren van mijn zoon ook zorgen gemaakt zonder dat ik wist wat er was.
Wat je in elk geval kunt doen is zorgen dat hij verder zo goed mogelijk gezond is.
Zoon had een koemelkeiwitallergie. Nadat hij op een nuldieet gezet werd verdwenen de pusoortjes (en diarree dat hij jaren had) op 2,5 jarige leeftijd.
Ik had begrepen dat men met 4 jaar bij de ggd ook de ogen test maar dat bleek niet te kloppen. Even later kregen mijn kinderen op school ook problemen met zien en ik weet nog dat ik bij een test (op autisme) in de klas, twijfelde of zoon achteruit de klas naar voren liep naar het bord om de prikkels te beperken, zoals de juf aangaf, of omdat hij het gewoon niet kon zien.
Hij bleek een behoorlijke afwijking te hebben aan zijn ogen.
Dus ogen en oren in de gaten houden en zonodig laten testen bij de huisarts.
De gehoortest van zoon was ook niet goed dus zijn we ook nog bij een audiologisch centrum geweest maar omdat daarna al vrij snel zijn pusoortjes ophielden en de spraak ineens vloeiend op gang kwam hoefde dat verder niet doorgezet.

Bezorgde vader

Bezorgde vader

09-11-2016 om 22:11

Ontwikkeling

beste mensen,

inmiddels is de kleine vent 2 geworden. Als ik terug kijk naar de laatste 2 maanden is hij verder ontwikkeld. Geen testen gedaan en ook geen contact gezocht met CB. Mijn partner maakt zich geen zorgen en mijn ouders herkennen veel van mij in zijn doen en later. En heb mij laten adviseren dat diagnose stellen nu echt heel lastig is. Misschien zoek ik ook wel naar iets wat er niet is. Maar is een gevoel he..

Dierengeluiden doet hij meer na, ook speelt hij nu gewoon met auto's zoals het hoort ipv om te draaien en wieltjes draaien. Wil niet zeggen dat hij dat helemaal niet doet, hij doet het stukken minder. Ook gooien doet hij minder, tenzij echt de HELE kamer vol ligt... maar dat zou ik zelf ook hebben denk ik. Praten wil niet echt, daar in tegen liedjes na neuriƫn enorm. 1x iets horen en doet de grote lijnen na. Persoonlijk erg knap voor zo'n mannetje. Gezondheid gaat goed, niet of nauwelijks ziek. Algemeen genomen goed. Luisteren op commando zeg maar zit er nog niet echt in, maar hij begrijpt dingen erg goed. Als hij met iets bezig is en ik stel hem de vraag hoe een paard doet dan reageert hij erop en doet hij het na. Ook als hij drinken wilt en ik vraag waar zijn bekertje is dan pakt hij deze.

Wat ik in doe toekomst zou moeten doen afwachten of actie ondernemen weet ik nog niet. Ik weet niet eens wanneer hij terug moet naar het CB voor de APK check. Krijg vast wel bericht. Des ondanks zijn mijn zorgen minder en heb ik besloten om het nog even aan te kijken.

Bloem

Bloem

10-11-2016 om 07:11

Fijn

Dat je nog even wat laat horen. Ik heb de afgelopen dagen twee keer dit topic opgezocht om te vragen hoe het nu ging, maar er dan toch weer van afgezien, omdat er nog niet zoveel tijd verstreken was. Ook fijn dat je zorgen minder zijn. Laat je nog weer eens iets horen?

Bezorgde vader

Bezorgde vader

22-11-2016 om 22:11

Tuurlijk!

Beste Bloem,

Tuurlijk wil ik best wat laten horen hoe het gaat. Ik kan je ook via een e-mail op de hoogte houden, moet je even je e-mail in een reactie achterlaten.

Groet! En inderdaad fijn dat de zorgen minder worden!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.