Babytijd Babytijd

Babytijd

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Tango

Tango

27-12-2012 om 00:12

Vraag over borst- versus flesvoeding

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Geen sprookje, maar 't ligt genuanceerder

zuigverwarring bestaat wel degelijk, onderschat het niet, het is echt geen sprookje, maar vreemd genoeg, bij premature kinderen ligt het anders.
Waar a terme kinderen echt problemen hiermee kunnen krijgen, kunnen flessenspenen en tepelhoedjes bij prematuren juist positief uitpakken.

Je kunt op dit punt niet echt in algemeenhedenspreken...elke situatie is anders.

Echt niet

echt NIET in algmeenhedenspreken, er viel wwe woord weg.

Nancy

Daarom zei ik ook dat ik niet wist of dat bij erg jonge prematuren ook zo was. Dit was op de gewone gynecologieafdeling...En 14 jaar geleden. De nóg jongere prematuren lagen op een andere afdeling.Maar uiteindelijk 'bleef' ik 2 weken....en ik had echt wel eerder naar huis gekund. Ook met die keizersnee. Mijn buurvrouw had een week naast me gelegen en haar kind was ook te vroeg en ook zij moest om de 2 uur voeden in het begin en zij was gewoon bevallen. Ik zie mijn toen kamergenoot nog regelmatig...
Het is heel goed mogelijk dat ze op deze afdeling een ander beleid voerden. Ik denk dat e.a. ook afhankelijk is van/was van drukte en bezetting.
groeten albana

Nancy

Nancy

30-12-2012 om 12:12

Albana (ot)

Ik begon bijna te denken dat je mijn buurvrouw/zaalgenote was van destijds. Ik zie en spreek haar ook nog steeds ondanks dat we best ver van elkaar vandaan wonen. Het is in 2013 ook 14 jaar geleden.... Ik denk dat als je zulke heftige gebeurtenissen met elkaar deelt er altijd een band zal blijven. We lagen naast elkaar, allebei zwanger van een tweeling en allebei zouden we te vroeg bevallen. Ondanks de angst hebben we ook samen veel lol gehad, gek eigenlijk.....als ze me belt begint ze na al die jaren nog steeds met: he buufje.....

Sunja

Sunja

30-12-2012 om 21:12

Prema (ot)

En wat is die wijze opmerking van de kraamverzorgster die je nog steeds in je hoofd hebt?! Ik ben nu echt benieuwd :-)
Overigens heb ik ook bewust voor bv-gecertificeerde kraamzorg gekozen, dat scheelt ook. En deze is er ook juist voor de moeder, niet alleen voor het kind.
Mijn zus is moeder van een dysmature tweeling, de bv is mislukt. Ze was erg gemotiveerd etc maar in het ziekenhuis werd het gewoon te lastig, met sondevoeding om de zoveel uur inderdaad - veel kolven met veel geluid op een rotplek. En de lactatiekundige van het zh kwam langs (dat had ik geadviseerd, godbetert, had ik beter niet kunnen doen) met zoveel praatjes en zoveel houdingen die ze duidelijk binnen een bepaald tijdsbestek moest afhandelen dat de tweeling volledig overstuur en overprikkeld was na afloop en de moeder ook.
Maar goed dat dat kleintje uit dit draadje nu in een eigen kamertje ligt, ik kan mij die huilende baby's nog zo goed herinneren dat ik er weer naar van word als ik eraan denk.

Bv en lactatiekundige

Ik zou absoluut liever op en neer reizen als dat mijn te vroeg geboren kindje helpt met borstvoeding. Maar dat is een afweging die ieder voor zich moet maken.
Kijk goed naar de verzekering, soms vergoeden ze de lactatiekundige. De Ohra vergoedde toen per kind 95 euro en daar kon ik toch heel wat begeleiding van krijgen!

Tepelhoedjes

En tepelhoedjes hebben bij mijn oudste ervoor gezorgd (naast de begeleiding van een lactatiekundige en vooral mijn engelengeduld, haha) dat hij met 5 weken eindelijk snapte hoe hij moest happen.
Daarna nog 13 maanden bv kunnen geven. Ben nog steeds best trots dat ik toen heb doorgezet, het levert zoveel op!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.