Babytijd
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Vic
16-08-2012 om 15:08
Korte slaapjes
Mijn neefje van 3,5 maand maakt overdag altijd korte slaapjes, van maximaal 3 kwartier. 's nachts slaapt hij wel redelijk door, van de laatste fles om 00.00 uur tot een uur of 06.30 uur. Klinkt op zich prima, maar mijn zus komt overdag aan weinig dingen toe omdat neefje tijdens zijn wakkere tijd vooral op schoot wil zitten en rondkijken. Zou dat nog overgaan, in de zin dat hij overdag ook eens een keer 2 à 3 uur gaat slapen? Ze moet hem ook altijd inbakeren omdat hij anders heel gefrustreerd met zijn armen en benen rondmaait en niet in slaap komt. Dat herken ik helemaal niet van mijn eigen kinderen, die deden het wel min of meer 'volgens het boekje'.
Hebben jullie nog adviezen om neefje makkelijker te laten slapen?

Vertigo
02-09-2012 om 19:09
Peuters
Kunnen er ook wat van ja!! De jongste hier houdt zijn grote broer s avonds wakker en vaak is het na 22u dat hij er eindelijk niet meer uitkomt met zijn grote grijns..
En s nachts zwalkt hij nog een paar x inze kamer in en probeert als zeester bij ons te slapen.
Als baby sliep hij zo perfekt.. De perfekte baby. Dat zet hij ons nu betaald :)

Manda Rijn
03-09-2012 om 12:09
Er is wel hoop
gisteravond viel mandarijntje (3 jaar) als een blok om 6 uur in slaap (moe van het lange spelen), ze heeft geen avondeten gehad en werd pas om 8 uur vanochtend wakker zonder nachtwandeling richting ons bed !!

Mamvantwee
04-09-2012 om 22:09
Uit logeren?
Ik zou je zus aanbieden om de baby een dagje en als ze wil een nachtje over te nemen. Een keer goed slapen is zoveel waard. Ritmes zijn naar mijn mening constateringen achteraf. Mijn kinderen volgden geen enkel boekje, dag en nacht was het hommeles en dat hield pas op toen ze anderhalf waren. Dus op de overleefstand en geen energie verspillen aan het zoeken naar ritmes of redenen, is mijn advies.
groet, Mamvantwee