Babytijd
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

CdeJ
28-04-2015 om 12:04
Huilen bij het in bed leggen
Mijn zoon is bijna 6 maanden en valt s avonds aan de borst in slaap. Als ik hem op schoot houd dan slaapt hij rustig door, maar zodra ik hem in zijn bedje leg gaan zijn ogen wijd open en begint hij hard te huilen. Wanneer hij weer wordt opgepakt slaapt hij meteen weer verder. Wanneer ik hem weer terug wil leggen herhaalt dit alles zich weer. Uiteindelijk lukt het na veel keer proberen om hem weg te leggen en slaapt hij door tot de volgende ochtend. Als hij een enkele keer s nachts wakker wordt voed ik hem in bed. Het terugleggen daarna is geen probleem.
Ik heb al geprobeerd hem te laten liggen en te laten huilen tot hij in slaapt valt (steeds een paar minuten langer) maar zelfs na 45 min huilt hij nog steeds. Hij raakt hierdoor alleen overstuur en slaapt niet.
Als ik s avonds niet thuis ben valt hij in slaap wanneer hij heen en weer gewiegd wordt. Ook dan is het wegleggen hetzelfde probleem.
Overdag hoef ik alleen maar op te staan, dan wordt hij al wakker met als resultaat dat hij of op schoot slaapt of in de kinderwagen als we gaan wandelen.
Heeft iemand tips/adviezen?

Marea
10-05-2015 om 23:05
dirksmama
Wat een baby van nature wil weet niemand want wij leven niet meer in de natuur. Eeuwenlang werd er weinig naar baby's omgekeken, ze kregen borstvoeding en werden in een bedje gelegd omdat moeder moest werken. Schoonmaken, groente verbouwen, voor de andere acht kinderen zorgen.
Het ene kind wil de hele tijd bij je zijn (mijn oudste), het andere wil juist niet te veel op schoot (mijn jongste) en de andere twee maakte het niet zoveel uit. Daar kwamen we vanzelf wel achter. Verder had ik bij nr vier ook minder tijd. Kun je nagaan hoe dat in gezinnen rond 1900 ging.

M Lavell
11-05-2015 om 09:05
Reflux
Al aan reflux gedacht? Dat hoeft niet heel ernstig te zijn om er toch last van te krijgen. Een klein beetje maagsappen die bij het neerleggen omhoog komen is al iets om heftig wakker van te worden.
Die van mij viel overal in slaap, als het maar niet plat liggend op zijn rug was.

M Lavell
11-05-2015 om 09:05
We wetener best veel van
We leven natuurlijk wel in de natuur. Bovendien doen onze lichamen nog steeds hetzelfde. Dirksmama heeft gelijk, waarbij moet worden aangetekend dat het niet om willen in de zin van persoonlijke voorkeur of zin in een ijsje gaat, maar om biologische noden.
Ja, dat babylichaam verwacht borstvoeding en een lijf om tegenaan te slapen.
Dat is overigens niet per se het beste. De natuur is gemeen. Samen met kind in bed heeft het risico van verstikking. Zoals biggetjes heel natuurlijk door moeders worden platgelegen.

Flanagan
19-05-2015 om 08:05
En ipv dat warme lijf,
Kan je je kindje met een kussentje in de rug en een kleine kussen tegen de buik ' inbakeren'. Babyzaken zoals prenatal verkopen van die ruggesteuntjes zodat de baby's op hun zij liggen.( Wordt vaak toegepast bij baby's met een voorkeursligging.) Het lijkt op inbakeren, maar ze hebben wel meer bewegingsruimte. Het halve kussentje tegen de buik is verplaatsbaar. Het geheel geeft een wat geborgen effect met als gevolg dat de baby rustiger het slaapproces in gaat, is mijn ervaring.

Mimi
17-11-2017 om 16:11
@Mijk: graag verduidelijking
@Mijk:
wat is de vlareflex precies? En wat bedoel je juist met 'met de rug naar beneden in bed leggen'? zou het graag eens proberen, vandaar de vraag! dank je voor je verduidelijking!

mijk
17-11-2017 om 18:11
Ik typte slordig 2 jaar geleden
valreflex had er moeten staan. Als je een baby net wat snel naar beneden beweegt op zijn rug kan je dat triggeren gaan de armpjes wijd en mondje open. 1 van de dingen die kinderarts bij onze baby testte als je ze op de zijkant in bed legt en dan op een rug legt is de kans dat ze doorslapen veel groter.
Bij mijn babies maakte het veel verschil!

mijk
17-11-2017 om 18:11
nog slordig.
Ik sta ook te koken.
Valreflex had er moeten staan. Als je een baby net wat snel naar beneden beweegt op zijn rug kan je dat triggeren. Dan gaan de armpjes wijd en mondje open. Het was een van de dingen die kinderarts bij onze baby testte. Ik leerde van kinderverpleegkundige dat als je ze op de zijkant in bed legt en dan op een rug legt is de kans dat ze doorslapen veel groter.
Bij mijn babies maakte het veel verschil!
Zo duidelijk?

mamanatuurlijk
21-02-2018 om 00:02
Samen slapen
Even te aanvulling op #29:
Ik denk dat samen slapen best kan, zeker in een co-sleeper. Omdat ik me afvroeg hoe je dit het beste kunt aanpakken, onderzocht ik het (ik ben journalist) en schreef ik erover. Misschien heeft iemand er iets aan. Zie http://oudersvannature.nl/media-samen-slapen-met-je-baby-onveilig/

AnneJ
21-02-2018 om 12:02
Bach
https://www.youtube.com/watch?v=MkYSmIPBEGEIk had een oppasbaby en die sliep heel goed op Bach. Het had er vast ook mee te maken dat het dan mij heel rustig en ontspannen maakte. Zodra kind sliep sloop ik weg en liet de muziek aanstaan.
Helaas werkte dat niet bij mijn eigen kinderen.:-)
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.