Babytijd
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

voedster
19-11-2012 om 14:11
Geen toeschietreflex (meer)?
Dag,
Misschien is hier iemand met verstand van borstvoeding, die antwoord heeft op mijn vraag.
Mijn baby is bijna een jaar, heeft de eerste zes maanden volledige borstvoeding gehad, nooit problemen, daarna ook nog bv, maar wel minder vaak. Ik heb heel langzaam afgebouwd.
Ik had het eerste halfjaar altijd veel melk en baby groeide prima.
Sinds een paar weken geef ik alleen nog 's ochtends borstvoeding. Het lijkt me fijn om dat nog een tijdje te blijven doen, alleen betwijfel ik of ze nog wat binnen krijgt. Als kleine baby was ze altijd in hooguit 5 minuten klaar. Nu laat ze niet uit zichzelf los en kan ze rustig (langer dan) een half uur aan de borst liggen. Bovendien: volgens mij heb ik geen toeschietreflex meer, althans, ik voel het niet.
Ik twijfel nu of ik nog wil doorgaan. Kan de tijd 's ochtends goed gebruiken (heb nog een kind), dat pleit voor helemaal stoppen. Anderzijds: ik vind het ook wel fijn om de dag te beginnen met tijd helemaal voor baby. Zou het helpen om neusspray met oxitocine te gebruiken (gebruikte ik ook tijden het kolven op het werk)? Staat me eigenlijk ook een beetje tegen, zo onnatuurlijk. Of werkt dat sowieso niet in deze situatie?
Ben benieuwd naar reacties en of iemand dit herkent.