Babytijd Babytijd

Babytijd

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Massi Nissa

Massi Nissa

06-06-2011 om 16:06

Argh - slaapgedoe

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Massi Nissa

Massi Nissa

12-06-2011 om 08:06

Regien

Regien, gewoon lekker je gevoel volgen, hoor. Mijn eerste sliep heel goed in zonder lichamelijk contact, mijn tweede (zoals je in dit draadje leest) niet. Doe wat de baby aangeeft nodig te hebben, zeker als ze nog zo piepklein zijn als jouw dochter. Dat samenslapen is heerlijk, heb ik bij mijn oudste ook gedaan en nu weer. Kan helemaal geen kwaad en maakt alle betrokkenen blij .
Enne, in mijn ogen is hier van opvoeding nog geen sprake, hoor. Dat begint pas na een jaar ofzo. Tot die tijd mag je ze platverwennen!
Groetjes
Massi
PS: Liora, woensdag heeft mijn vriendin hem ingepakt om te zien hoe hij reageerde. Hij vond het niks en lag te brullen, waarop de vriendin zei dat hij waarschijnlijk niet moe genoeg was en dat we een verkeerd tijdstip hadden gekozen. Geen uitsluitsel dus.

dc

dc

12-06-2011 om 10:06

Pelle

De een kan er beter tegen dan de ander. Wij slapen ook regelmatig apart, zodat we niet allebei brak zijn. Ik ben 's nachts veel makkelijker wakker, en slaap ook heel makkelijk weer in. Hij niet!

Maar mijn man laat me 's ochtends vaak nog een uurtje langer slapen, terwijl hij voor de oudste 2 zorgt. Daar ben je toch een team voor, om elkaar aan te vullen?

Tirza G.

Tirza G.

12-06-2011 om 15:06

Andere draagdoek?

Massi, zou dragen op je rug niet wat voor je zijn? Bij die manier knoop je heel anders en wordt je lichaam heel anders belast. En bovendien zijn ze dan uit de weg Koken met een baby in een draagdoek aan de voorkant vond ik altijd engig, maar op m'n rug durfde ik wel. Ik heb geen idee of jouw lichaam dat aankan hoor, ik roep maar wat

Tirza

Gevoel!

Ik ben overstag: ik ga mijn gevoel volgen;-)
Manlief is meer van het plannen en vastleggen in regels, wat mij onmogelijk lijkt in deze. Zijn, terechte, kritiek op mijn 'volgen van mijn gevoel' is dat hij het gevoel heeft niets meer te zeggen te hebben over de omgang/opvoeding van onze dochter. Ik moet dus ook luisteren naar zijn beweegredenen om iets op een bepaalde manier te willen doen of laten....lastiglastig!!! Nou ja, dat luisteren is niet zo lastig maar mijn gevoel daardoor niet helemaal kunnen volgen wel...herkenbaar??
Wat betreft het niet tegen onderbroken nachten kunnen: ook mijn man kan niet goed meer inslapen als hij wakker wordt, dat is dan ook vooral het probleem. Ik kan daarentegen prima mijn slaap weer hervatten! Overigens doet manlief de laatste fles, waarbij ik al lekker lig te slapen!

Massi Nissa

Massi Nissa

13-06-2011 om 08:06

Tirza

Vooralsnog mag man gewoon veel vaker koken, haha. Dat kan met al die feestdagen heel goed, gelukkig. Normaal gesproken als hij moet werken, komt hij pas rond 7 uur thuis en moet ik dus voor iets warms, voedzaams en gezonds zorgen met een chagrijnige kleuter en een jengelende baby aan mijn broek. We hebben soep of omelet gegeten tot het onze neus uitkwam .
Op mijn rug dragen vind ik wel een idee, alleen zou ik niet weten hoe je dat doet met zo'n doek. Slinger je dat kind er gewoon a la Afrikaanse vrouwen op?
Ach, ik moet gewoon leren om die baby eens een half uur te laten brullen, daar krijgt-ie niks van en dan heb ik mijn handen vrij. Probleem is dat ik dan zo stijf van de stress sta (ik woon gelijkvloers en kan het geluid van zoon dus niet wegfilteren door deuren dicht te doen) dat ik pannen uit mijn handen laat vallen, tegen mijn arme dochter uitval en gewoon verander in een incompetent wrak.
Groetjes
Massi

liora

liora

13-06-2011 om 09:06

Massi

Sushi en maaltijdsalades zijn ideaal om te met baby want ze kunnen niet koud worden. Salade lekker van tevoren maken. In het archief heb ik al een paar keer de witte bonen met tonijnsalade opgeschreven, en jamie's couscoussalade met zalm. Zo lekker!!!

Rembrand

Rembrand

13-06-2011 om 12:06

Massi ( filmpje over rugdragen).

Hoi Massi,
Op you tube zijn verschillende filmpjes te vinden over hoe je je kindje op je rug kunt "knopen".
Deze vind ik zelf erg handig

http://www.youtube.com/watch?v=sSMz21oVvfQ
Groetjes M.

dc

dc

13-06-2011 om 13:06

Pelle

Dat zijn toch dingen die je als paar samen uit moet zoeken. Vaak wordt baby toch al wat minder vaak wakker, als de moeder eenmaal weer aan het werk gaat.

Bij oudste zouden we eerlijk afwisselen. Nou daar stond man dan midden in de nacht een luier te verschonen, ... met mij klaarwakker in het bed! Dat had geen enkele zin.

Dus, hij neemt meer van me over in de weekenden/ochtenden/avonden, en ik draai de nachtdiensten (ook toen ik weer ging werken). Wel vind ik het fijn om hem 's nachts te kunnen knuffelen, dus we doen niet standaard dat hij op de bank slaapt, maar wel een paar keer per week. En nu bij derde kind, kan hij trouwens nog steeds niet gelijk weer in slaap vallen. Ik denk dat dat voor hem nooit went. En ik ben klaar met babe, en lig alweer in een diepe slaap (uh, vaak ook voor baby is uitgedronken trouwens, dan wordt ik een paar uur later wakker van wat vaag gesabbel aan m'n borst door een slapende baby, hi hi).

Maar je hebt gelijk dat ze er wel goed over na moeten denken, en praten. Ik ben meer bezorgd over de enorme afstand (emotioneel en fysiek) die je creeërt met je partner door standaard apart te slapen. Je bent al zo gefocused op de baby (zeker bij de 1e).

dc

dc

13-06-2011 om 13:06

Massi -ot

Hier eten we regelmatig pasta met kaas (gewoon van die geraspte kaas). Studentenrecept van mijn man, en de kinderen zijn er gek op. Klaar in no time

En vraag NU aan je partner om alvast een maaltijd voor door de week klaar te maken

Half uur laten brullen kan ik ook niet hoor. Dan sta ik ook stijf van de stress en barst ik in huilen uit. Tien minuten is toch wel het maximum.

Massi Nissa

Massi Nissa

13-06-2011 om 15:06

Liora e.a.

Liora, wij eten elke drie dagen salade! Heerlijk. Gelukkig vindt mijn man het ook echt lekker. Dochter niet, maar voor haar bak ik dan even snel een visje ofzo.
Rembrand, je bent een schat, dank voor de link. Nu nog in de kast duiken, want waar is die draagdoek van viereneenhalf jaar geleden?
Dc, blij om te horen dat ik niet de enige moeder ben die niet tegen dat gebrul kan. Dubbel koken doen we altijd al, dan hebben we iets in de vriezer als we er niet meer uitkomen qua planning. Enne, macaroni ham-kaas-tomatenpuree vind ik stiekem ontzettend lekker, maar mijn man eet geen varkensvlees EN geen pasta. Jammer, hoor.
Groetjes
Massi
PS: Wat wij wel eens eten als studentenhap: twee hamburgers in blokjes gesneden, pakje krieltjes, potje groente (erwtjes o.i.d.), gesnipperd uitje, teentje knoflook en dan wokken met hete vietnamese saus. Binnen een kwartier klaar en heel erg lekker.

Rembrand - ot over draagdoeken

Ook dank voor de draagdoek-link.

Even voor alle zekerheid (ik voel me nog wat nieuw in de draagdoekwereld, al bevalt het tot nu toe goed).

De link is voor een geweven doek. Nu heb ik zelf een simpele katoenen doek, en geen officiële geweven. Klopt het dat ik deze techniek gewoon nog steeds kan gebruiken, en dat je 'geweven' vooral moet zien als 'geen tricot'?

Alvast bedankt,

Kraanvogel.

Rembrand

Rembrand

13-06-2011 om 22:06

Kraanvogel

Ik ben geen draagdoekconsulente dus ik kan deze vraag ook niet echt beantwoorden. Ik denk dat je hem beter kunt stellen op het dragen en voeden forum. http://dragen-en-voeden.nl/
Als het goed is ga ik in de nabije toekomst wel scholing over dit onderwerp volgen, maar daar heb je nu niks aan ;-)
Groetjes M.

liora

liora

13-06-2011 om 22:06

Volgens mij is het vooral 'doek die niet rekt' versus 'doek die stretcht', maar ik ben ook geen draagconsulente.
Ik vind het overigens erg overtrokken de draagdoekencultus. Voor mij is het gewoon een vervoermiddel, een heel gezellige dat wel.
Draagconsulente vind ik net zoiets als kinderwagenconsulente.

Liora

OK, dat was ook mijn inschatting. Dan durf ik het misschien ook wel aan (met en tweede persoon in de buurt de eerste keer, om eventueel e.e.a. op te vangen).

Ik ben het op zich met je eens, dat de term 'draagconsulente' wat typisch klinkt, maar gezien het feit dat je als nieuwe ouder bij wijze van spreken al twijfelt over welk wasmiddel je kan nemen (OK, dat is eigenlijk het enige wat ik me nog niet heb gevraagd), dan is iemand die je kan verzekeren dat je kind niet meteen op de grond stuitert zo af en toe wel prettig.

En volgens mij werken er massa's kinderwagen consulentes in de vele babyspeciaalzaken. Ze heten allen niet zo

Kraanvogel

Rembrand

Geen probleem, ik probeer het gewoon een keer.
Zolang er iemand achter staat om Dochter eventueel op te vangen komt het goed.
Ik heb het filmpje nog een keer bekeken, en eigenlijk wordt het kind op dezelfde manier vastgeknoopt als op je buik. En daar durf ik tegenwoordig ook gewoon mee te lopen, met mijn katoenen doek (zonder mijn armen er de hele tijd onder te houden).

Ik had het 'dragen & voeden' forum toevallig al eerder gevonden, met daarin idd. een hele serie handige linkjes naar dezelfde Belgische mevrouw die in jou link ook te zien is. Goede uitleg!

Enige probleem is: Het is YouTube. Dus er staan meteen nog massa's interessante filmpjes naast. Die je ook kan bekijken. En voor je het weet ben je een uur verder, en heb je zoveel knooptechnieken gezien dat je ze allemaal door elkaar haalt.

Kraanvogel

Ot draagdoek kraanvogel

Hoi,
Misschien kun je het probeten terwijl je op de bank zit of op bed, zodat je kindje zacht landt bij de evt afdaling :)

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Rembrand

Rembrand

14-06-2011 om 13:06

Liora

Er zijn een hoop verkeerde manieren waarop je je kindje kunt dragen en een doek kunt knopen. Dat ligt volgens mij bij een kinderwagen toch net iets makkelijker ;-)
M.

Massi Nissa

Massi Nissa

15-06-2011 om 14:06

Ssst (rodebeuk, lees dit)

Niet verder vertellen, misschien is zoon alleen maar zwaar in de war, maar hij heeft zowel vandaag als gisteren een paar keer twee uur tussen voedingen geslapen! Overdag! Het lijkt er stiekem op alsof RB gelijk krijgt (en de anderen die zeggen dat drie maanden vaak een keerpunt is). Het zal toch niet waar zijn, krijgen we regelmaat? Wel slaapt hij vooral in de Quinny buggy, waar hij officieel nog niet lang in mag liggen. Ik zal morgen (als hij dan weer zo slaapt) eens kijken of ik hem kan overleggen naar zijn bedje.
Groetjes
Massi (kan het nog niet goed geloven)

Afrikaans knopen

Jammer dat je er de 25e niet bij kunt zijn.
Anders had ik je daar even wat knoopmanieren met een Afrikaanse lap kunnen voordoen, zowel voorop als achterop.

Ik wordt een beetje ibbel van het draagdoekengebeuren van de laatste tijd. 't Is allemaal commercieel geworden. Ook die draagdoekenconsulentenbeweging. Komt uit Duitsland, waar ze erg van de diploma's en het reguleren zijn.
Er zit veel haat en nijd in dat wereldje. En de manier waarop de (geïmporteerde) consulenten zeker in het begin omgingen met de pioniers hier in Nederland op het gebied van dragen is verre van netjes te noemen (bijv. mensen met jaren ervaring werden op fora afgeschilderd als gevaarlijk omdat ze het certificaat niet hadden).

Om die reden heb ik besloten om me niet bij de draagconsulentenbeweging aan te sluiten. Ik heb veel ervaring met dragen en verschillende systemen, maar ik voel me heel erg ongemakkelijk bij die club.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.