Zwangerschap en bevallen
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Vertigo
05-08-2012 om 22:08
Valkyre
Je bent nu vast lekker op vakantie! Ben toxh even benieuwd hoe het nu met je is, hoop natuurlijk goed! Wat betreft je bekken en zeker
Wat betreft je gevoel! Fijne zomer nog iig.
Groetjes vertigo

Valkyre
11-10-2012 om 14:10
Vandaag weer bij de gyn geweest. Hartje klonk als een trein, bloeddruk was goed (voor mijn doen erg laag, 110/55, maar lager schijnt normaal te zijn in het tweede trimester). Ben ook niet extreem veel aangekomen, en de glucosetolerantietest was ook goed. Toch krijg ik nog extra groeiecho's en een tweede glucosetest (weer dat vieze drankje, jakkes!) omdat mijn eerste kind zo groot was. (Op een haar na negen pond). Wel een hoop extra afspraken dus. Nou ja, ik word goed in de gaten gehouden, dat is ergens ook wel weer fijn. Als de baby weer erg groot is, word ik waarschijnlijk ingeleid als ik met 40 weken nog niet ben bevallen. Maar dat zien we dan wel weer...
Mijn schildklierfunctie is nog steeds iets beneden normaal, maar ook weer niet zo ontzettend laag dat ze met medicijnen willen ingrijpen (lijkt me ook niet fijn, elke dag pillen slikken en vaak bloed prikken enzo). Ben nog steeds heel erg moe, maar het idee dat ik nu mijn derde trimester inga, is ook wel weer een opluchting. Aftellen nu!
Valkyre

Valkyre
14-10-2012 om 19:10
Moe moe moe
Pffft, nou, er is een beetje geklust in huis dit weekend, terwijl ik met nichtje pannenkoeken bakte en boodschappen deed. Nu moet ik weer uitrusten van het weekend
Ik merk dat ik steeds sneller moe ben, en dat die vermoeidheid steeds sneller opkomt. Kon net tijdens het avondeten bijna niet meer rechtop zitten, poeh. Nou ja, vroeg naar bed maar weer. Ik probeer hier en daar al wat minder te werken, maar ik zie intussen al wel erg uit naar mijn verlof...
Valkyre

Maanve
15-10-2012 om 10:10
Moe in het kwadraat
Ha Valkyre, dan zijn we samen moe moe moe... Ik ben nu 18 weken, dus nog een hele tijd te gaan! Uitslapen en overdag op de bank liggen zit er inderdaad niet in met een kindje wat al rond loopt.
Zoon is net twee en ik moet zeggen dat hij eigenlijk altijd makkelijk is. Sinds een paar weken is hij echter over naar de peutergroep en dit kost hem veel moeite. Bij het kinderdagverblijf is hij lief en nog de kat uit de boom aan het kijken, maar ik heb het idee dat dat hem heel veel energie kost en hij thuis vervolgens een krijsende en huilende peuterpuber is . Vooral de uurtjes tussen dat we thuis komen en hij naar bed gaat kosten me mijn laatste restje energie van de dag.
Fijn om te lezen dat het beter gaat met jou en dat de periode dat de zwangerschap nog duurt beter te overzien is. En dan wens ik je voor daarna een blauwe wolk (en als die er niet is, is het ook goed, toch?).

Valkyre
15-10-2012 om 13:10
Oh maanve
Een peuterpuber, ik benijd je niet! Ik weet nog wel dat ik indertijd de uren aftelde tot hij in bed lag - en toen was ik niet eens zwanger! Sterkte hoor. Zoveel mogelijk slaap meepikken. (Ik merk dat ik erg ongeduldig word naar zoon toe als ik slecht heb geslapen... Poeh.)
Valkyre

Maanve
15-10-2012 om 14:10
Jaja
Dank je Valkyre, voor het meeleven! Ik vraag me ook wel eens af waarom ik dacht dat 2,5 jaar leeftijdsverschil een goed idee was... Uitstel was vanwege omstandigheden ook niet handig en het is natuurlijk gewoon heel fijn dat er uberhaupt een tweede mag komen, dus het komt vast goed.
Ik merk dat ik wat vaker kies voor pappen en nathouden, bijvoorbeeld man leest boekje voor en ik schuif zijn avondeten naar binnen, in plaats van pedagogisch verantwoord oefenen met zelf eten en knoeien en strijd hierover. De buien beperken zich tot thuis (ik klop het af!), dus op mijn vrije dagen gaan we in elk geval twee keer naar buiten. En soms zet ik hem dan na veel geworstel in de buggy en loop ik heel hard door met een huilende peuter. Zijn leven is soms hard .
Ik probeer in elk geval tijdens de middagslaapjes zelf te slapen en verder veel op tijd naar bed.
Ik lees trouwens mee met je namendraadje, want ben ook nog op zoek naar een jongens- en meisjesnaam. Hier is man ook op de achtergrond kritisch aanwezig!

Valkyre
15-10-2012 om 18:10
Oh jaaa
Dat pedagogisch verantwoorde wordt hier ook met regelmaat wat aangelengd hoor, afhankelijk van hoe moe ik ben - heeeeel herkenbaar. Sterkte ermee.
En ja, die namen, lastig! Ik heb nog wel inspiratie voor meisjesnamen. Begin je toch gezellig nog een meisjesnamendraadje?
Valkyre

Maanve
16-10-2012 om 11:10
Meisjesnamen
Ik wacht de 20 weken echo even af en dan hoef ik of niet op zoek naar meisjesnamen of niet naar jongensnamen. Hoewel mijn vermoeden sterk is dat we ook weer een jongen krijgen. We wachten af...

Valkyre
17-10-2012 om 18:10
Even klagen hoor
Ik heb nu naast de bekende zwangerschapskwaaltjes en een somber gevoel ook nog een zere keel, oorontsteking, vocht in m'n longen (gelukkig geen bronchitis...) enneh een vrouwenkwaaltje wat heel oncomfortabel is bij het fietsen. Pffft. Daardoor natuurlijk ook extra moehoehoe. Ik zit er even doorheen...
Gelukkig is dankzij vele helpende handen de babykamer nagenoeg klaar (alleen nog gordijnen en wat kleine inkopen, en de schommelstoel in elkaar zetten en beitsen). Dat scheelt wel een hoop stress... En ik heb dankzij OO een geweldige hulp! Zo fijn...
Valkyre

skik
17-10-2012 om 19:10
He bah..
Klagen mag hoor, oorontsteking en andere ellende, bah. Die zwangerschapskwaaltjes gaan vanzelf over bij de bevalling (gelukkig kan je aftellen), ik hoop dat je snel opknapt van de bijkomende narigheid. Sterkte!
skik

Maanve
19-10-2012 om 09:10
Valkyre
Hè balen zeg dat je ziekig bent. Kan je er niet bij hebben, maar misschien wel een extra reden om je niet schuldig te voelen dat je het wel echt rustiger aan moet doen? En super dat je zo via OOl een hulp hebt gevonden. Ik ben elke week zo blij als ik thuis kom en de hulp geweest is. Elke week een soort cadeautje!
Ik ben volgende week 20 weken en de echo op 1 november. Ik ben heel benieuwd. Zag gisteren in de 5e dag een stuk over prenatale diagnostiek en kindjes met Down syndroom en toen realiseerde ik me opeens weer extra dat zo'n 20 weken echo serieus is (niet dat ze daar Down kunnen vaststellen, en een kindje met Down zou ook welkom zijn, maar toch het is natuurlijk niet voor de gezelligheid).

Valkyre
20-10-2012 om 11:10
Echo
Spannend, maanve, die 20-weken echo. Ik hoop zeer dat je een "gewoon" gezond kind krijgt. Dat is dan weer zo'n opluchting, als die echo goed is.
Ik krijg nog twee (!) groeiecho's de komende weken, 1 met 28 weken ongeveer, en 1 met 32 weken, om te kijken hoe hard het kind groeit. Ik denk dat het weer een groot kind is (Spruitje woog bijna 4,5 kilo bij de geboorte). Mijn hele buik schudt al mee als de baby schopt; het is zelfs door mijn kleren heen te zien! Ik krijg ook nog een tweede glucosetolerantietest om die reden - nog een keer dat vieze drankje, jech!
Valkyre

Fiorucci
20-10-2012 om 13:10
Valkyre
Oh dat is een vervelende test, heeft mijn man ooit gehad, is geen klap aan. Duurt ook zo lang!

Valkyre
20-10-2012 om 16:10
Dat het zo lang duurt, vind ik niet zo erg - ik neem m'n laptop mee en kan gewoon werken in de wachtkamer. Maar dat ik er om 8uur 's ochtends moet zijn, en dan dat vieze drankje op je nuchtere maag, pffft. Niet zo fijn. Maar ja, beter dan onverwachts van een tienponder bevallen hè.
Valkyre

Valkyre
28-10-2012 om 23:10
Morgen
Morgen een groeiecho en een afspraak met de gyn. Intussen voel ik me flink beroerd; een beetje grieperig, maar dan zonder koorts. Hopelijk gaat het morgen beter... Blegh.
Ben wel benieuwd naar de groeiecho; de baby voelt groot aan als hij draait of beweegt... Over vier weken weer een groeiecho om te kijken hoe hard hij precies groeit. De gyn is vastbesloten me niet weer zo'n dramabevalling te laten meemaken als de vorige keer (met 41w6d, kind van 9 pond, aangezichtsligging, na 2,5 dag weeen en drie uur volledige ontsluiting zonder noemenswaardige persweeen uiteindelijk geeindigd in een vacuumverlossing). De gyn wil me hoe dan ook niet meer voorbij de 41 weken laten doorlopen. Dat vind ik al een geruststelling...
Bloedsuiker (glucosetolerantie) wordt over een paar weken ook nogmaals getest.
Verder heeft de psycholoog lichttherapie aangeraden, om de somberheid wat te verlichten. Tjee, ik voel me wel een "project" zeg...
Valkyre

Valkyre
29-10-2012 om 21:10
Echo gehad
Alles was goed, en de baby is maar heel iets groter dan gemiddeld, hoera! Er is nog wel een foutmarge met die metingen, maar toch...
Daarna gesprek met de gyn gehad die mijn vorige bevalling heeft gedaan (en volledig per toeval, omdat de fertiliteitsarts ziek was, ook de inseminatie waardoor deze zwangerschap is ontstaan). Hij heeft genoteerd dat ik ab-so-luut niet meer voorbij de 40 weken mag, omdat het de vorige keer zo'n groot kind was dat hij klem zat. Ook krijg ik voor de zekerheid nog een extra groeiecho en een tweede glucosetolerantietest. Fijn weer twee keer naar het ziekenhuis... Nou ja. De baby gaat even voor alles.
Verder wat dingen over de bevalling besproken (dat ik het liefst een zo normaal mogelijke bevalling wil, dat ik wil proberen zonder ruggeprik te bevallen zolang dat veilig en te doen is ivm het risico dat ik geen persweeën krijg, zoals de vorige keer). Ook gezegd dat wat mij betreft de veiligheid voorop staat, want ik weet inmiddels dat bevallingen meestal niet gaan zoals je van tevoren had bedacht, haha. Hij heeft alles heel nauwkeurig genoteerd, en ik heb er wel weer wat meer vertrouwen in. De vorige keer zat er zoveel tegen, zo erg kan het haast niet nog eens zijn (dat hoop ik maar gewoon). Je kunt verder toch geen invloed uitoefenen op hoe die bevalling verloopt, dus daar leg ik me dan maar bij neer.... Het was wel fijn alles even rustig door te spreken. En nu maar afwachten! Nog maximaal 11,5 week dus.
Valkyre

skik
30-10-2012 om 09:10
Nog maar 11 weken
Da's vast een hele geruststelling, dat je niet voorbij de 40 weken hoeft. Fijn dat het met de baby goed gaat en je zo te lezen een fijne gyn hebt.
skik

Ely
30-10-2012 om 23:10
Fijn!
Ook fijn dat hij zo zorgvuldig met je/jullie wensen omgaat.
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Valkyre
31-10-2012 om 20:10
Bekkenpijn :-(
Had gisteren een zware dag op mijn werk, en vandaag deed werkelijk alllles pijn. Nou ja, alles tussen mijn ribben en mijn voeten, zeg maar, maar vooral mijn bekken. Heb vanochtend uren in bed gelegen met een kussen tussen mijn knieen; daarna ging het gelukkig wel weer. Mijn plan om tot 36 weken door te werken valt wel in duigen, vrees ik - ik kijk even of ik de 34 weken red... Balen.
Valkyre