Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Nathaly swart

Nathaly swart

14-01-2012 om 12:01

Help jongensnaam

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ach, het is allemaal niet zo belangrijk natuurlijk en ook persoonlijk, maar bij onze 2 lettergrepige achternaam klinken de 2 lettergrepige voornamen mooier dan die van het oudste kind wat al met zijn 1 lettergrepige Koreaanse naam bij ons kwam.
Vandaar dat ik ook nooit gezocht heb naar namen voor zijn jongere broertje en zusje die bij zijn naam zouden passen:o) ( Snap je het nog, haha ?)

Hanne.

Hanne.

24-01-2012 om 16:01

Lettergrepen

En hier hebben de kinderen allemaal 2 lettergrepen in de voor en 2 in de achternaam. Klinkt inderdaad heel goed.

Maar pa en ma hebben resp 1 en 3 in de voor en 2 in de achternaam en dat klinkt ook goed.

Net als de alliteraties die we tussen de 1e en 2e naam hebben. Volgens de 'regels' niet handig, maar klinkt als een deur!

Het enige waar wij geen rekening mee hadden gehouden is dat een 'y' en een 'i' in de praktijk het zelfde klinken. En nu hebben we dus 2 sprekend op elkaar lijkende kinderen met een 'i' naam. Dat geeft dus wel alom verwarring!

Ely

Ely

24-01-2012 om 20:01

Rare vraag misschien hanne?

Maar bedoel je dat 'men' de naam van je kind anders uitspreekt dan jullie hadden bedacht of had je er niet aan gedacht dat de namen hetzelfde klinken en alleen op het schrijven gelet?

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

kersenboom

kersenboom

26-01-2012 om 14:01

Onze zoon

hebben we Stefano genoemd.

Aagje Helderder

Aagje Helderder

28-01-2012 om 19:01

Ha, da's dan lekker shonagh

mijn man en kinderen hebben een achternaam met een paar voorvoegsels en alles bij elkaar heeft die achternaam gewoon al vier lettergrepen. Kan het met voornaam nooit meer goed klinken.... zielug hoor.... Nee, dan ik: voor-en achternaam allbei twee lettergrepen, vier in het totaal. Nu weet ik waarom ik altijd mijn eigen naam gehouden heb.... Dat was het....
Aagje

Aagje

Ach, ik had al geschreven dat het allemaal niet zo belangrijk is en erg persoonlijk, dus ..........ik vind Aagje Helder "beter klinken" dan Jan Willem van den Oever :o)

Hanne.

Hanne.

30-01-2012 om 15:01

Ik bedoel dat laatste.

De namen zijn (fictief) Rymke en Mintah

Op papier verschillende namen, in de praktijk komen beide kinderen als je roept!!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.