Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Help, discussie over spelling babynaam

Kaaskopje

Kaaskopje

07-08-2019 om 09:08

Rode Krullenbol

Wij hadden een zwarte hond, zwart met een béétje wit. Dat waren de jaren van (Raisa) Gorbatsjov en (Winnie) Mandela. Hond 1 die we al hadden heette naar de eerste, de tweede, dus de zwarte, naar de andere vrouw. Maar toen bekend werd dat mevrouw toch minder fijne zaken op haar kerfstok leek te hebben, grapte ik tegen man dat we altijd nog konden zeggen dat het van Winnie the Pooh kwam . En nu maar hopen dat niemand hier onze honden bij naam kende. Ik was niet altijd zo politiek bezig op het gebied van namen. Twee parkieten had ik vernoemd naar Rintje Ritsma en Gianni Romme. Wie er knapper waren? De parkieten waren best knap hoor, maar ze sprongen niet echt boven de rest van alle blauwe en groene parkieten uit.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

09-08-2019 om 12:08

Over spelling/uitspraak

Onze kinderen hebben een ongewone voornaam die niet bijzonder gespeld wordt. Het is gewoon wat er staat. Maar je wil niet weten wat mensen daaraan kunnen verbasteren. Ik zou er dus niet zo moeilijk over doen.
Mijn man en ik hebben beiden een naam die makkelijk fout gespeld kan worden. Daar zijn we inmiddels wel aan gewend.
Wat lastiger is is dat mijn mans naam eigenlijk een Russische jongensnaam is, in deze spelling, maar in nederland vooral aan meisjes is/wordt gegeven. Hij krijgt dus regelmatig post voor mevrouw ...
Dat was voor ons het enige belangrijke, dat aan de naam duidelijk te zien is of het om een jongen of meisje gaat.

Ik zou trouwens gaan voor Hailey.

Bregje

Bregje

11-08-2019 om 20:08

hailey

Ik zal voor Hailey gaan, veel mooier.

Mijn dochter heet zelf Janice, mijn man wilde het eerst JANIS schrijven, maar mijn man heet jan en dan heb je, JAN IS, omdat het de dochter van JAN IS, dat vond ik stom. Janice van de muppets schrijf je met JANICE en dat vond mijn man wel oke goed, maar hij waarschuwde mij wel dat mensen het uit gingen spreken als JANIES, dat is helaas wel zo maar na 1x verbeteren spreken ze het wel goed uit.. wij zeggen DJENNIS

Nicky

Nicky

11-08-2019 om 22:08

Moet bij achternaam passen

Persoonlijk vind ik dat een voornaam bij een achternaam moet passen. Ik vind het altijd wat apart zo’n exotische buitenlandse voornaam en dan bv met de achternaam de vries of Jansen heten. Niet dat daar iets mis mee is met een Nederlandse achternaam, maar het gaat om de combi van voor- en achternaam. Maar goed dat iedereen zelf mag beslissen.

Nicky

Ik ken kinderen met een typische Nederlandse (Friese) achternaam en Italiaanse voornamen. Past goed bij hen met een Italiaanse moeder en Nederlandse vader. Ik denk ook inderdaad dat het hen weinig kan schelen wat anderen daarvan vinden.

Triva

Triva

12-08-2019 om 10:08

Nicky

Bedoel je dat je Hailey een exotische naam vindt?

Ik denk dan meer aan https://www.vernoeming.nl/gettonamen-populair als zijnde dat is raar in combinatie met Jansen.

Zeetakje

Zeetakje

12-08-2019 om 11:08

Inmiddels...

ben ik wel heel erg benieuwd of TO en haar man er al uit zijn.

Nicky

Nicky

12-08-2019 om 12:08

What’s in a name

@trivia, die kende ik nog niet. Zelf heb ik een buitenlandse achternaam en internationale voornaam, net als mijn kinderen. Ik vind Friese voornamen erg mooi maar dat combineert m.i. echt niet met onze achternaam. Maar nogmaals goed dat iedereen zelf mag kiezen. Ik werk in het onderwijs en kom daar zelfs wel eens een zgn. “schaamnaam” tegen, ik vraag me dan wel af of je dat echt moet willen voor je kind. Maar dat is wel iets anders dan waar dit draadje om gaat. Ik vind Hailey op zich wel een mooie naam...

Ad Hombre

Ad Hombre

12-08-2019 om 12:08

Zeetakje

"ben ik wel heel erg benieuwd of TO en haar man er al uit zijn."

Ik denk dat TO na de eerste reacties haar OO-browser voorgoed heeft dichtgedaan.

Zeetakje

Zeetakje

12-08-2019 om 14:08

Dat zou zomaar kunnen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.