Zwangerschap en bevallen
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

yonami
25-10-2011 om 22:10
Bang, onzeker en verdrietig
Ik ben nu 10 weken zwanger en voel me zo ongelooflijk onzeker en bang en daardoor erg verdrietig. Verleden week heb ik echt een fantastische echo gehad met klein frummeltje met kloppend hartje en bewegingen. Maar oh ik ben er nu echt weer van overtuigd dat het fout is, maak me zoveel zorgen en ben soms zo intens verdrietig dat ik constant wel kan huilen! Ook komt er bij dat ik het nog tegen niemand had verteld. Ik ben echt zo gestresst dat dat afgelopen nacht resulteerde in een heftige hyperventilatieaanval. Vandaag heb ik het wel aan mijn zusje verteld en dat luchtte wel wat op maar nu mijn ouders nog. Ik weet ik moet dit gewoon snel doen dan is dat stukje onrust ook weg maar zie er erg tegenop. Ik weet niet hoe ik met mijn angst om moet gaan en hoe ik de dagen tot volgende week dinsdag moet doorkomen. Iemand misschien tips raad, ik weet ik moet het toch zelf doen! Groetjes Yonami

yonami
04-11-2011 om 14:11
Vanmorgen
was ik na een superslechte nacht helemaal op van de stress en heb de verloskundige weer gebeld. ZEi dat ik me heel lastig voelde om weer te bellen maar dat wuifde ze gelijk weg. Ze heeft veel informatie gegeven en me op het hart gedrukt niet naar verhalen op de internet te gaan zoeken want ze zei hier lees je meestal het ergste. Maar het belangrijkste ze hoorde dat ik het echt moeilijk had en ik mocht vanmiddag langskomen om naar het hartje te luisteren en als dat niet zou lukken een echo. Nou ben geweest en ze zetten dat ding op mijn buik en gelijk was daar het hartje, ik ben zo blij weer even gerustgesteld. Ze zei ook meid je bent bijna 12 weken de meeste risicovolle weken zijn voorbij en ik mag altijd binnenwippen als ik me onzeker voel. Ik heb zulke lieve verloskundigen!!!!!!!!! En op dit moment voel ik me weer even gelukkig. Mama 2005 fijn datjouw echo ook goed was echt een opluchting niet? Ja ik laat dit keer wel de nzie je denk ik weekplooimeting doen, vooral omdat mijn vriend dit nu graag wil. We zijn er wel over uit dat een kindje met Down gewoon welkom is maar sinds kort kijken ze ook naar de kans op het syndroom van patau en het syndroom van edwards. Dit zijn zeer ernstige afwijkingen waarbij het kindje gelijk overlijdt of in het 1e levensjaar. Tja en dat vind ik toch wel zo ernstig dat ik dit mijn kindje niet aan wil doen. Ik heb wel gezegd dat ik perse geen vruchtwaterpunctie of vlokkentest wil doen, maar dat zie je denk ik wel op zo'n moment. De verloskundige zei dat mijn echo's er al zo mooi uitzagen dat ze op dit moment eigenlijk niets van dit verwacht(zij doet in het ziekenhuis ook de nekplooimetingen en 20 weken echo's) maar daar ga ik op dit moment ook niet van uit, ik ga vandaag gewoon genieten van het goede nieuws van vandaag en dinsdag de nekplooimeting. Allemaal een fijne dag, groetjes Yonami