Zwanger worden
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Therese
29-06-2008 om 08:06
Zwanger worden na miskramen
Tijd voor een nieuw draadje

Therese
28-10-2008 om 10:10
Meiden
Hoe is het met iedereen? Bedankt voor alle lieve woorden. Het doet me goed! Het blijft toch moeilijk om er in je omgang over te praten. Mensen verwachten dat het nu wel weer klaar is en voor mij gevoel begint nu pas het afsluiten van alles. Nu er tijd en ruimte in mijn leven is. Afgelopen weekend zijn we met zijn tweetjes en hond naar Vlieland geweest. Lekker uitwaaien langs het strand. Dat heeft zeker wonderen gedaan. ik ben weer wat positiever gestemd en heb het vertrouwen dat onze wens voor een kleintje zeker gaat uitkomen.
@hartje vandaag je echo toch? Oooh wat spannend moet dat voor je zijn. Ik zal vandaag aan je denken en voor je duimen en hopelijk is er mooi klein wondertje te zien.
@Dieke wie weet maak je toch nog een kans. Zaadjes leven ongeveer 48 uur en dit kan zelfs uitlopen tot een week! Als je twee dagen voor je eisprong geklusd hebt, maak je best nog wel een goede kans. Ik zal voor je duimen!
@ Linnie hoe is het met jou? Zie je het allemaal nog een beetje zitten?
@jenneman. Je staat prachtig op het lijstje!

Therese
28-10-2008 om 10:10
*** lijstje 28 oktober 2008 ***
** NOD **
Therese (26);1e kindje, bezig sinds nov. '07; een MA (10wk), een MK (5wk) en laatste zwangerschap twee kleintjes. Eentje in de baarmoeder MK (7,5 wk) en de ander BBZ (11wk). Wacht nog op uitslag van het chromosomenonderzoek. Blijkt een b12-opnamestoornis te hebben. Nod in de eerste dagen van november.
Linnie(35), 1 dochter van 4, bezig sinds feb.2006 voor een broertje of zusje. In mei 2007 met 13 weken een mk, in april 2008 2e mk bij 5,5 wkn. NOD 15-9. 23-9 afspraak in z'huis i.v.m. te korte luteale fase.
Dieke(34) 2 zoontjes 1 van 3 en 1 van 1. bezig sinds mei 2008 voor 3e kindje. miskraam sept 2007 en 4 sept 2008 geopereerd aan buiten baarmoederlijke zwangerschap waarbij rechter eileider is verwijderd. NOD 4 november
** TIME OUT/ AFSCHEID **
Monique (bijna 34) nog geen kinderen, 2 miskramen, laatste in juni 2007, stollingsafwijking, 7 nov uitslag onderzoeken.
Saskia00 (26), 4 kinderen (1 stiefdochter), 1 missed abortion gecurreteerd op 3 september. op adem komen na miskraam (vooral manlief)
Lonneke (28) 1 mk in juli, kindje was niet ontwikkeld ben bij 10 weken gecurretteerd.Was de eerste zwangerschap en heel erg gewenst na een heleboel jaren al proberen.Heeft pulmonale arteriele hypertensie , en neemt met pijn in het hart afscheid van dit draadje!
** ZWANGER **
Kim (33), 2 kinderen (8 en 7), MK 14-2-2008, uitgerekend 18 december 2008
Suusje/Clomidje (32) , 1e mk Jan 07 9 wkn, 2e mk mei 07 6 wkn, uitgerekend...
Esther (32) 1 zoon (19mnd) mk met ong 10 wk gecuretteerd op 22/2/08, uitgerekend 31 januari 2008
Ravi (29) 2 zonen (6 en 4 jaar) mk met 5 weken in november 07, miskraam met 9 weken 20 januari 2008. uitgerekend...
Thein (27) 1 zoon (21mnd) mk met 10 wk, gecurreteerd op 29/2/08, uitgerekend...
Cc'tje(31), 2 kinderen, 6 miskramen, 2 EUG's. Uitgerekend 13 april 2009
Jenneman(30),2 kinderen (8j en 3j),4 MK's( 2000,2004,07/07/07,06/11/07) ,1 EUG(2001),drager van een chromosooninversie en nu terug zwanger, eerste echo was goed, hartje klopt!!! Uitgerekend 15 juni 2008.

Linnie@
28-10-2008 om 18:10
Ik leef ook nog hoor ;-)
He meiden,
Ik ben er nog hoor. Had alleen de afgelopen paar weken weinig zin om me met zwanger worden bezig te houden. Ei bleek deze maand voor mijn doen vroeg (dag 14 ipv 17) en thank god hadden we toevallen op dag 13 geklust dus niet helemaal verloren .
Verder gaat het wel weer. Zit weer in mijn relativerende fase, die heb ik zo af en toe en dan kan ik het probleem redelijk moeiteloos van me af laten glijden.
Ik hoop dat jullie de komende dagen goed nieuws hebben meiden! Mijn NOD is in ieder geval 6-11. Ik zal het even aanpassen in het lijstje.
Doeiiiii
Linda

Linnie@
28-10-2008 om 18:10
Lijstje 28-10
** NOD **
Therese (26);1e kindje, bezig sinds nov. '07; een MA (10wk), een MK (5wk) en laatste zwangerschap twee kleintjes. Eentje in de baarmoeder MK (7,5 wk) en de ander BBZ (11wk). Wacht nog op uitslag van het chromosomenonderzoek. Blijkt een b12-opnamestoornis te hebben. Nod in de eerste dagen van november.
Linnie(35), 1 dochter van 4, bezig sinds feb.2006 voor een broertje of zusje. In mei 2007 met 13 weken een mk, in april 2008 2e mk bij 5,5 wkn. NOD 6-11. Onderzoek naar progesteronverhoging was goed. Stijgt voldoende na eisprong.
Dieke(34) 2 zoontjes 1 van 3 en 1 van 1. bezig sinds mei 2008 voor 3e kindje. miskraam sept 2007 en 4 sept 2008 geopereerd aan buiten baarmoederlijke zwangerschap waarbij rechter eileider is verwijderd. NOD 4 november
** TIME OUT/ AFSCHEID **
Monique (bijna 34) nog geen kinderen, 2 miskramen, laatste in juni 2007, stollingsafwijking, 7 nov uitslag onderzoeken.
Saskia00 (26), 4 kinderen (1 stiefdochter), 1 missed abortion gecurreteerd op 3 september. op adem komen na miskraam (vooral manlief)
Lonneke (28) 1 mk in juli, kindje was niet ontwikkeld ben bij 10 weken gecurretteerd.Was de eerste zwangerschap en heel erg gewenst na een heleboel jaren al proberen.Heeft pulmonale arteriele hypertensie , en neemt met pijn in het hart afscheid van dit draadje!
** ZWANGER **
Kim (33), 2 kinderen (8 en 7), MK 14-2-2008, uitgerekend 18 december 2008
Suusje/Clomidje (32) , 1e mk Jan 07 9 wkn, 2e mk mei 07 6 wkn, uitgerekend...
Esther (32) 1 zoon (19mnd) mk met ong 10 wk gecuretteerd op 22/2/08, uitgerekend 31 januari 2008
Ravi (29) 2 zonen (6 en 4 jaar) mk met 5 weken in november 07, miskraam met 9 weken 20 januari 2008. uitgerekend...
Thein (27) 1 zoon (21mnd) mk met 10 wk, gecurreteerd op 29/2/08, uitgerekend...
Cc'tje(31), 2 kinderen, 6 miskramen, 2 EUG's. Uitgerekend 13 april 2009
Jenneman(30),2 kinderen (8j en 3j),4 MK's( 2000,2004,07/07/07,06/11/07) ,1 EUG(2001),drager van een chromosooninversie en nu terug zwanger, eerste echo was goed, hartje klopt!!! Uitgerekend 15 juni 2008.

H@rtje
28-10-2008 om 20:10
Uitslag echo...
Ik ben voor een echo geweest, na lang turen dacht de vk toch hartslag te zien. Het vruchtzakje is ongeveer 2 mm klein. Ik ben nu 6 weken zwanger, over 2 weken krijg ik een nieuwe echo. Zo ging het toen ik zwanger was van de miskraam ook!
Wat duurt 2 weken toch ontzettend lang!!!! Moet maar veel afleiding gaan zoeken!

Therese
29-10-2008 om 10:10
Hartje en linnie
Oh hartje wat een vreselijke twee weken ga je tegemoet. Ik ga zo keihard voor je duimen dat alles goed zit. Is er een kans dat je je misrekend hebt in je eisprong? Ik heb weleens gelezen dat 6 weken echt een grensgeval is of je wel of niet een hartje ziet kloppen. Ik ga echt keihard voor je duimen dat het allemaal goed gaat!!!
Linnie erg herkenbaar de relativeringsfases. Bij mij worden ze afgewisseld met ik vind mezelf zo zieligfases . Relativeren is denk ik de beste manier om ermee om te gaan, maar een flinke huilbui op zijn tijd kan af en toe ook heerlijk zijn. Dan schrijf je hier maar lekker van je af en geven wij je een flinke oppepper!
Ik heb mijn nod vanaf aankomend weekend. Ik weet het niet precies, omdat ik te weinig ovulatietesten in huis had. Ik heb in ieder geval deze keer geen last gehad van die belachelijke ovulatiepijnen van de laatste twee keren. Dat is in ieder geval goed nieuws (relativeren!).
Liefs Therese

H@rtje
31-10-2008 om 01:10
Therese
Hoi Therese,
jij kan de dagen ook wel vooruit duwen nu je nod in aantocht is of niet? Nou meid, ik duw lekker met je mee tegen die dagen!
Fijn dat je geen pijn gehad hebt, je lichaam hersteld en maakt zich sterk voor een zwangerschap, zullen we maar denken. Ik hoop dat het deze maand raak is!
Wat mijn eisprong betreft, ik heb tot dag 27 ovu-testen gebruikt en dacht toen: laat maar ik word toch over een paar dagen ongi. Maar mijn eisprong is waarschijnlijk rond dag 28 of 29 geweest. Nooit zó laat gehad, maar uitgerekend nu wel.
Hé sterkte de komende dagen!
Liefs van mij!

pukkie74
31-10-2008 om 10:10
Allemaal
H@rtje,
Meid wat een vreselijke 2 weken ga jij tegemoet zeg. Ohhh ik ken je gevoel zo goed.
Mijn duimen draaien overuren voor je. Dikke knuffel voor jou. Wanneer precies heb je de echo?
Linnie relativeren is soms goed maar zoals Theresse al zegt een flinke huilbui of je hier afreageren kan ook goed zijn. Linnie jou nod is ook bijna. Lijkt me leuk als we met zijn drieën naar het juli draadje verhuizen en daar ook blijven goed idee toch
Theresse voor jou ook al zo spannend ook voor jou ga ik duimen. Als iemand het verdiend ben jij het je wacht al zo lang. Fijn dat je nu geen pijn had wie weet is dit een goed teken.
Gisteren was ik met mijn jongste zoontje in het ziekenhuis, ze denken dat hij astma heeft. Hij moest bloed laten prikken en dan loop je langs de afdeling van de gyn. Nou al
die bollen buiken vond ik wel even slikken zeg. Nou heb ik al twee kindjes kan je nagaan hoe jullie je moeten voelen.
Nu nog even iets raars, nou was ik van overtuigd niet zwanger te zijn maar daar begin ik aan te twijfelen. Dinsdag had ik ineens last van mijn enen borst en dat wordt met de dag erger nu al twee borsten waar ik last van heb. Ik ruik ook weer op scherp iets wat ik normaal absoluut niet doe. Vindt het zo vreemd 4 nov is pas mijn nod dan kun je toch niet al zo snel symptomen hebben...
Heb nog wel even gekeken wanneer ik eventueel uitgerekend zou zijn, kon het niet laten en bizar of niet dat is 1 dag later dan ik bij mijn jongste was uitgerekend en mijn laatste nod ook 1 dag later als in 2006. na mijn miskraam in 2006 ben ik ook maar 1x ongesteld geweest en toen gelijk zwanger
Ik stop maar even mijn kop in het zand en ben lekker nerveus en mezelf gek aan het maken
.
Liefs Dieke

Therese
31-10-2008 om 18:10
Uhhh..
Ik heb een positieve test, uh heb er zelfs twee, omdat ik de eerste niet vertrouwde?! Meiden het duimen van jullie heeft duidelijk zijn vruchten afgeworpen. Ben eerlijk gezegd een beetje overdonderd, want had het helemaal niet verwacht. Ik heb geen idee wanneer mijn nod is, omdat mijn ovulatietesten te vroeg op waren. Op zijn vroegst morgen denk ik en op zijn laatst woensdag pas. Ik hou nog even een slag om de arm en eerst maar eens afwachten of ik niet alsnog ongesteld ga worden. Je weet het maar nooit met dat lijf van mij.
Nou, ik ga keihard mijn duimpjes voor jullie en mezelf laten draaien. Ik ben nog steeds voor een positieve opheffing van dit draadje! Dieke het klinkt bij jou ook veelbelovend! Hartje dank je voor je lieve berichtje.
Linnie hoe is het met jou?
Liefs therese

pukkie74
31-10-2008 om 19:10
Jaaaaa
Oh meid wat FANTASTISCH! zit hier te stuiteren achter mijn p.c(mijn man kijkt me nu heel raar aan hahaha)
Ik begrijp je slag om de arm maar van mij krijg je een dikke ((((smak))) kus GEFELICITEERD! En nu gaat het goed komen voel het aan mijn water hahahaha.Wat kan je toch blij zijn voor een ander
Liefs Dieke

Linnie@
01-11-2008 om 13:11
Yesyesyes!
Yes Therese wat fantastisch! Ooooooooooh...ik blijf nog even duimen hoor! Voor jou, Dieke én mijzelf natuurlijk want inderdaad, ook mijn NOD komt er weer aan.
Heb deze maand niet zoveel hoop hoor want ik voel nada en ik heb ook niet zoveel zin om hoopvol te zijn. Vorige
maand was ik zo teleurgesteld. Maar wat zou het mooi zijn als we dit draadje nou eindelijk eens ECHT zouden kunnen
opheffen zeg! Ik zit vandaag op dag 9 na ei. Vorige maand was mijn luteale fase 12 dagen dus ik ga uit van dinsdag a.s.
als NOD. Maar met mijn luteale fase weet je het nooit. Mijn ei was deze maand ook ineens dagen vroeger dan anders.
En ook hier waren de teststaafjes op, dus hopelijk brengt dat geluk ;-)
X
Linnie

pukkie74
01-11-2008 om 15:11
Ongelofelijk maar waar
Voel me zo zwanger dat ik een test heb gekocht.Dacht lijk wel gek om zo vroeg te testen omdat nod pas op 4 nov staat totdat ik bedacht dat ik voor mijn jongste een cyclus had van 26 dagen en dan nod op 2 nov zou staan ik weet het niet.
Jajaja zullen jullie denken maar heb je nou getest JA dus en een LICHTE PLUS dacht dat ik het niet goed zag maar manlief zag ook een PLUS (clear bleu)
OOoohhh kan het niet geloven vind het zo eng zo spannend en zoveel toeval met de vorige keer het liefst sluit ik me 2 weken op in mijn hol en kom er pas weer uit als ik weet dat het goed zit dus niet in eileiders en ook geen miskraam meer.
Linnie nu jij nog en dan kunnen we officieel het draadje opheffen.Meid ik duim me rot voor jou zou wel erg gaaf zijn he! kom op lekker broeden jij.
Liefs een erg verwarde Dieke

femmetje
01-11-2008 om 18:11
Wauw!
Therese en Dieke!! meiden!!! Wat een fantastisch nieuws!!!! ben ZO blij voor jullie!!! Kom op!! Hou het vast!!!
Duim voor jullie tot de 12de week is bereikt!!
liefs fem!!

H@rtje
01-11-2008 om 18:11
Nou zeg....!
Meiden, wat een goed nieuws!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Ik weet niet wat ik lees!! Zit ik 1 dag niet op het forum, staat er ineens zulk groot nieuws op! OOh, wat spannend hé!
Zie je wel, dat het helpt zo'n draadje met duimende meiden!
Linnie, we gaan met z'n allen voor jou duimendraaien! 't Is niet makkelijk om dit te lezen terwijl je het zelf ook zo graag wil. Sterkte meid!

Linnie@
01-11-2008 om 19:11
Nou ja zeg dieke!
Gek mens wat geweldig voor je! Ik kan me je verwarring voorstellen, o wat fijn zeg!!! Gefeliciteerd!
X
Linnie

Therese
01-11-2008 om 22:11
Ongelooflijk!
Dieke nu ben ik aan het stuiteren voor je! Whoeeiiii! Kom, we klimmen samen op die spannende roze wolk! En we gaan ervan uit dat we de komende tijd prachtige echo's gaan krijgen. Jij krijgt zeker ook al de eerste tussen de 5-6 weken?
dikke felicitaieknuff!

Therese
Linnie
Ik kan me voorstellen dat het best wel moeilijk moet zijn om onze berichtjes te lezen. Hoe hard het je een ander ook gunt, toch vind ik (en waarschijnlijk jijzelf ook )dat jouw tijd nu ook heel rap moet gaan komen. Je wacht al zo lang en verdorie een positieve test heb je nu wel verdiend! Een dikke knuffel en ik ga duimen, bidden, hopen dat je snel met ons mee mag doen.
liefs Therese

pukkie74
Meiden
Bedankt voor de felicitaties.
Spannende roze wolk is goed omschreven theresse klim er samen met je op en bind ons goed vast kunnen we er niet afvallen. Ik zag dat je,je al had aangemeld bij het juli draadje ik durf nog niet hoor.....
Ik krijg met 6 weken een echo maar de gyn vertelde erbij dat het kan zijn dat je dan nog niet goed ziet of het goed zit.Ga maandag maar gelijk bellen denk ik.

pukkie74
Linnie ik wil
NEE ik EIS! dat jij met ons meegaat naar het juli draadje. Ik gun je zo een tweede kindje je wacht al zo lang dat ik het jou eigenlijk meer gun als mezelf ik die al twee heerlijke knullen heb.Begrijp me niet verkeerd ik ben heel blij maar wil nu ook is blij zijn voor jou.Zit dit nu met een brok in mijn keel te typen gek mens he!
Dikke kus Dieke

Therese
Dieke
Ik ben deze keer ook zeker van plan om mijn roze wolk te blijven hangen. Niet dat je er veel over te zeggen hebt, maar we gaan gewoon voor een positieve vibe!
Ik ga maandag ook bellen voor een afspraak. Mijn b12-injecties moeten waarschijnlijk verhoogd worden en de uitslag van het chromosomenonderzoek wordt versneld aangevraagd. Tel de echo erbij op een tien-rittenkaart ziekenhuis is een feit. Deze keer zit ik waarschijnlijker wat blijer in de wachtkamer en word ik niet chagrijing bij elke dikke buik die me voorbij waggelt
Ik heb me inderdaad aangemeld voor een draadje. Ik heb het de vorige keren nooit gedaan, omdat ik nooit een goed gevoel over de zwangerschappen had. Ik dacht nu, laat ik het lot tarten en me gewoon aanmelden. Als je het aandurft, meld je ook aan. Maar snap dat het nog wel heel eng is.

pukkie74
01-11-2008 om 23:11
Therese
Jeetje meid dat is ook niet niks.de echo is voor de bbz neem ik aan? en de b12 waarom word die verhoogd?Ik las in het juli draadje dat het nu anders voelt dan de andere keren.Hou het er maar op dat het een goed teken is.
Ik heb me alle andere keren wel aangemeld en toen ging het steeds mis dus ik wacht nog even met het juli draadje.Hier voelt het nog even veilig.
Ik moet ook bij de gyn nu maar hopen op geen Miskraam,bbz,helpp,zwangerschapsuiker met insuline spuiten,bandenpijn(met oefentherapie),hoge bloeddruk en geen ziekenhuis opname.Gewoon vrolijk en blij zwanger zijn werken tot 36 weken en niet met 20 weken al in de ziektewet.Lijkt wel of het over iemand anders gaat en niet over mij.....

Vonda
02-11-2008 om 16:11
Inbraakje therese, pukkie
WAUW meiden!!! Wat een fantastisch nieuws!!! Ik duim dat jullie blijvend in het julidraadje terechtkomen!
Hugs,
Vonda

pukkie74
02-11-2008 om 20:11
Linnie?
Lieve Linnie hoe is het met jou?Kan je het wel aan al die zwangere meiden?
Liefs Dieke