Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Therese

Therese

29-06-2008 om 08:06

Zwanger worden na miskramen

Tijd voor een nieuw draadje

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Dees 68

Dees 68

25-07-2008 om 10:07

Goed zo linnie!

Laat je niet op je kop zitten en ga voor die doorverwijzing!

Overigens is voor veel artsen een luteale fase van 10 dagen ook al ruim voldoende aanleiding voor verder onderzoek. En het is vaak ook nog relatief eenvoudig om daar iets aan te doen, heb ik begrepen.

Succes ermee!

Smokey

Smokey

25-07-2008 om 11:07

Jeetje therese (even een inbraakje..)

Ik hoorde niks meer van je op ons lijntje van de 3 musketiers, dus ik ben even gaan kijken om andere draadjes hoe het met je ging! Maar wat laat je me schrikken....hoe kan iemand dit allemaal bij elkaar krijgen. Ik hoop dat je je inmiddels alweer iets beter voelt en dat de waardes inderdaad gedaald zijn. Heeft de gyn hier nog iets over gezegd?? Ik ben echt helemaal verbaasd van je verhaal! Ik weet ook eigenlijk niet zo goed wat ik moet zeggen, ik heb alleen maar heel veel vragen. Dus ik kan me voorstellen dat het voor jou ook allemaal heel bizar is. Als je het niet erg vind, blijf ik je gewoon volgen, want ik hoop zo dat het snel raak is voor je.

Heel veel succes en veel liefs, Astrid

Asje2

Asje2

25-07-2008 om 13:07

Linnie en therese

Linnie, mijn dokter vond een luteale fase van 10 dagen al reden genoeg om me aan clomid en progesteron (vanaf ovu) te zetten, het is minimale hulp en zie mij nu....Heel veel succes!

Therese meid wat een verhaald zeg....Ik hoop dat je waardes snel zakken en de artsen meer antwoorden voor je hebben, hou je taai!

Asje

Hoi Asje,
Bedankt voor je reactie. Ik dacht dat je voor een te korte luteale fase alleen progesteron kreeg, wat doet Clomid dan precies?

Therese

Therese

28-07-2008 om 11:07

Linnie en update

Linnie je eist die verwijzing van de gynaecoloog! Het gaat om jouw lichaam en geluk en dikke pech voor een ha als deze niet achter de verwijzing staat. Mits hij/ zij het maar geeft. Hihi wat een krachtige taal vanuit hier, maar ik kan me voorstellen dat je het echt even helemaal gehad hebt.

Even hier een update. Het gaat niet erg denderend, maar het kan altijd nog slechter. HCG is iets gestegen, wat inhoudt dat de zwangerschap of een stuk ervan nog in de eileider zit. Wel is de stijging weer zo laag dat het niet meer vitaal kan zijn, wat dan weer goed nieuws is. Vrijdagnacht weer opgenomen, vanwege heftige bloedingen. Vandaag weinig pijn, weinig bloed en hopelijk zet dit door. Zo niet dan word ik alsnog geopereerd. Morgen krijg ik de uitslag van het hcg-prikken van vandaag. Laat deze gedaald zijn!!! Verder begin ik me een twee-koppig wezen, met een paarse staart, drie voeten en gele stippen te voelen. Zeg maar een soort kermisattractie van vroeger, waar je voor een cent ongegeneerd naar kon kijken. Ik ben reuze-interessant voor alle artsen en met name de arts-assistenten smullen ervan om te mogen kijken naar de vrouw met de tweelingzwangerschap, waarvan één buitenbaarmoederlijk. Misschien overdrijf ik, maar ik verstop me momenteel het liefste in een donker hoekje. Morgen ga ik vragen of ze de eerste echo uit het andere ziekenhuis willen opvragen en opnieuw willen beoordelen. Er zijn teveel vragen en onduidelijkheden momenteel.

Nou dat was mijn update weer!

Therese

He meid,wat leef ik met je mee. Ik kan me goed voorstellen dat je je een beetje bekeken voelt. Het ' gunstige' ervan is echter wel dat je ook goed in de gaten wordt gehouden. Ik probeer er ook maar een positieve draai aan te geven .
Verder ben ik heel benieuwd naar je HCG-waardes. Hoe laat moet je vandaag?
X
Linnie

Even snel...

Meiden sorry, ik heb het erg druk en weinig tijd om achter de pc te kruipen. Maar wil wel even 2 dingen zeggen:

Linnie, dikke knuf ! En zorg dat je doorgestuurd wordt want zo kun je niet verder.

Therese, ook ik heb geen woorden voor je situatie...wel wil ik je een advies meegeven. Vraag of je (als je dat zelf ook zou willen) een behandeling kunt krijgen met Methotrexaat (MTX). Dit is een soort chemokuur die je via een infuus krijgt. Chemo werkt namelijk op alle snel delende cellen in je lichaam en een embryo is het snelst delend van alles. Dit heb ik namelijk bij mijn tweede bbz ook gehad. En nee, prettig is het niet, psychisch al helemaal niet, maar een operatie zal je je eileider kosten. Heel veel sterkte met alles !!!

Cc'tje.

Therese

Therese

29-07-2008 om 21:07

Ook snel!

Hcg is gedaald! Wat een opluchting zeg. Mijn lijf lijkt het allemaal zelf op te gaan lossen. Ik hoef pas maandag weer opnieuw te prikken en dan net zolang tot ik onder de 5 zit. Een eventuele volgende zwangerschap nog eerder een echo. Dat is ook een positieve draai

Inbraakje therese

Heey, wat fijn om te lezen dat je hcg gedaald is! Maar wat een achtbaan verder zeg, 2008 is tot nu toe een rot jaar voor jullie. Hoeveel "pech" kan je hebben, een tweelingzwangerschap waarvan 1 buitenbaarmoederlijk....Ik kan het bijna niet geloven. vreselijk. Ik leef ontzettend met je mee en hou je in de gaten hoop echt dat je (als jullie er beiden weer aan toe zijn) snel zwanger zult zijn en dan met een hele mooie baby in 2009!
Ik zal zodra ik kan hier een berichtje plaatsen na de bevalling.
Heel veel sterkte en ik duim voor je dat je hcg maandag nog meer gedaald is
Liefs Nina

Jee therese!

Ik ben ook eens een weekje ziek en dan lees ik dit allemaal! En ik was er niet eens voor je. Hoe is het nu met je? Ik hoop zo enorm dat alles wat beter is en dat je geen pijn hebt! En dat kermisatractie gevoel ken ik en het is waardeloos. Is er niks anders in het ziekenhuis om naar te gaan kijken? Anders wil ik mijn hond wel brengen, die ziet er ook niet uit na een sprong in het kroos...(witte hond met groene stippen is toch ook zeer interesant?...hihi!)
Doe je rustig aan meid en doe je voorzichtig? Ik denk aan je en duim heel hard voor je.

Liefs en dikke knuffel van mij

Therese

Therese

31-07-2008 om 15:07

Nina & muis

Nina spannend, wie weet ben ik wel de eerste van de hele NB die weet wat het is geworden! Ik denk trouwens dat je zoon gaat krijgen hihi. Is er al ergens pooltje waar ik geld kan inzetten voor het raden van het geslacht?

Muis, jakkes ziek! Voel je alweer een beetje beter? Zou je me trouwens nogmaals je adres willen mailen? Ik heb niks ontvangen en wil zo graag wat sturen!

Hier gaat het best goed. Vanmiddag een afspraak met de bedrijfsarts om te kijken wat verstandig is om aan het werk te gaan. Aan de ene kant wil ik wel graag, maar aan de andere kant weet ik niet of ik de problemen van andere mensen nu zo goed de hele dag trek. Daarnaast ben ik zo moe, maar loop natuurlijk ook al ruim zes weken met maandverband rond. Misschien even vragen of ze ijzer willen checken.

Liefs

Therese

Therese

01-08-2008 om 18:08

Linnie

Volgens mij ben je deze week naar de huisarts geweest? Heb je een doorverwijzing gekregen en weet je al wanneer je een afspraak bij de gyn hebt?

Therese

Hi Therese,
Nee ik kan pas 12-8 bij de ha terecht. Ze is op vakantie en ik wil hiervoor niet naar een vervanger.
X
Linnie

Hieke

Hieke

02-08-2008 om 13:08

Therese

Fijn dat het HCG gezakt is en je lijf het zelf op weet te lossen.
Veel sterkte met het verwerken van alles wat er gebeurd is.
Je hebt al behoorlijk wat te verduren gehad zeg.

(bedankt voor je feli voor Jaron. Je ziet het, na ellende is het écht mogelijk om een gezond kindje te krijgen. Hoop dat dat ook voor jullie gegund is. Hihi ik bedenk me net dat ik misschien hier nog wel een lijstje sta want vorig jaar zomer schreef ik hier ook mee.)

Hieke
(na miskramen 27 juli bevallen van gezonde zoon JARON)

Therese

Hoe gaat het vandaag met je?

Groetjes Cc'tje

Update..

en toch wel weer een bijzondere...

Ik ben zwanger ! Een duidelijke lijn net op de test, geen twijfel mogelijk. NOD was vandaag..
Besef het nog niet helemaal..

Cc'tje

Huh cc 'tje?

Wat lees ik nu? Wat een onverwacht heerlijk nieuws zeg! Proficiat!Vertel es wat meer!

Tja linnie ;o)

Vertel eens wat meer...hmmm..
Mijn temp deze maand begon nog hoog, pas op de 3de dag was hij normaal. Dag 7 was hij iets hoger en dag 11 ook (dagen daartussen niet getempt) en dag 13 veel hoger. Daarna bleef hij zo met af en toe flinke uitschieters maar ook een daling op dag 24. FF denkt dat ik op dag 24 pas mijn ei heb gehad, maar ik heb nu al een week last van mijn borsten vreemd genoeg. Gisteren dus mijn NOD en na het douchen kwam er een druppel melk uit m'n tepel. Schrok me rot, andere geprobeerd en daar ook ! Test gehaald, bij thuiskomst gedaan en tot mijn verbazing duidelijk positief. Ik, die altijd vaag test, zit nu te kijken naar een heel duidelijke lijn. Maar dat is alles, ik voel verder niets...en daarom durf ik voor het eerst sinds lange tijd weer eens hoopvol te zijn. Meer kan ik je niet vertellen ;o)

Hoe gaat het nu met jou?

Liefs, Cc'tje

Cc'tje

Haha CC’tje, ik moet zeggen dat ik niet heel veel van je verhaal begrijp, want op welke dag van je cyclus zit je nu? Zit je dus 1 week na je ei op dag 23 of 2? Het blijft vreemd jouw temp en jouw cycli . Wel geweldig, eindelijk een supervette streep maar dat zou ook kunnen betekenen dat je al veel verder bent dan je denkt? Het blijft gissen tot aan de 1e echo denk ik..

En hoe het hier gaat: Ik zit op dag 13, nog geen posi ovutest, wel al afgelopen zondag slijm gehad (is altijd veel vroeger dan een posi test bij mij). Mijn temp was vanmorgen hoor, dus de dip zal de komende dagen wel komen. Al denk ik niet eerder dan morgen een posi test te hebben wat betekent dat mijn ei wederom een latertje zal zijn. Ben benieuwd hoelang de luteale fase is dit keer.
Ik reageer me super af op dit moment door zo’n 3 a 4 keer per week een half uur hard te lopen. Kon ook wel wat pondjes missen. Wat denk je? Zonder mijn eetpatroon te wijzigen, ben ik de afgelopen weken al 3 kilo aangekomen. Nou ja, dacht vanmorgen even heel bleu ik zal toch niet stiekem zwanger zijn maar niet natuurlijk. Ben wel benieuwd waar die gewichtsstijging vandaan komt.

12-8 ga ik naar de ha. 15-8 op vakantie. Hoogstwaarschijnlijk ben ik dus zwaar ongi op vakantie. Getver .

Linnie

Misschien helpt dit: http://www.fertilityfriend.com/home/d7971

Weet je zeker dat je ei dan toch al niet geweest is, met die stijging vanmorgen? En heeeeeeeel vreemd dat je zoveel aangekomen bent. Ik zou zelf ook twijfelen, want met dit weer val je vaak juist af...Ben erg benieuwd wanner je naar de gyn kan, hopelijk geeft dat wat duidelijkheid.

Cc'tje.

p.s. Waar is Therese???

Therese

Therese

05-08-2008 om 22:08

Hier ben ik ;)

Wauw cc'tje de titel van jouw berichtje was ook niks vermoedend. Lees ik daar plotseling dat je een dikke tweede streep hebt! Geweldig zeg en nu hopen dat alles goed mag blijven gaan.

Linnie huisartsbezoekje duurt dus nog een weekje? Had helemaal de 29e in mijn hoofd. Gek dat je aankomt, doe ik ook, maar dat komt denk ik omdat ik al ruim drie maanden met hcg in mijn lijf rondloop (of heb gelopen?). Mmh misschien ook bij de huisarts neerlegen? Wie weet heeft het één met het ander te maken?

Tja want vandaag spotte ik vruchtbaar slijm?! Echt heel duidelijk, maar dat zou betekenen dat mijn hcg de afgelopen week flink is gedaald en onder de 5 zit. Gisteren heb ik voor het laatst geprikt en morgen hoor ik de uitslag hiervan bij de gyn. Ben benieuwd of het echt vruchtbaar slijm was en of er een eitje aan gaat komen. Zal wel heel snel zijn, maar laat dat ei maar komen

Therese

Daar ben je dan ;o)
Fijn om te lezen dat alles een heel stuk beter lijkt te gaan. Ben benieuwd of het idd vruchtbaar slijm is. Zou mooi zijn als je cyclus zich zo netjes heeft hersteld. Hoe veol je je verder? En hoe gaan jullie nu verder? Blijf je onder controle van de gyn?

Liefs, Cc'tje.

Inbraak therese (sorry meiden!)

Hee meid! Wat ben ik blij dat alles goed gaat met je! En dat je best positief klinkt in je berichtjes, ik vind het zoooo enorm knap van je!

Ik zal even mijn email adres geven want die van jou heb ik denk ik verkeerd ingetoetst want ik had een berichtje verstuurd (en nog 1 en nog 1....hahaha!) en nu kan ik je berichtje met je adres niet meer vinden....argh! [email protected]

Hoe is het verder met je? Gaan ze nog verdere onderzoeken doen of iets? Ik ben net klaar met vloeien, nu mijn hechtingen nog...jeuk!!

Doe je rustig aan meid en ik denk aan je!

Liefs Rian

He Therese,
Dat zou mooi zijn zeg, als je gewoon weer een ei hebt!
Hoe gaat het verder met je? Staan er onderzoeken gepland?

Hier gisteren dag 14 en nog geen posi ovutest. Nu had ik die vorige maand ook op dag 17 hoor, dus ik heb nog even, maar gisteren had ik niet eens een licht streepje, dus dat gaat nog wel even duren dus. Zou het aan die Etos Zwanger Worden pillen liggen?

CC'tje hoe voel je je?

X
Linnie

Therese

Therese

07-08-2008 om 16:08

Geen ei *zucht*

Even mopperen hoor! Ik dacht eergisteren toch echt vruchtbaar slijm te hebben, maar dat kan helemaal niet. Net weer de uitslag van de nieuwe hcg-waarde gehad en deze is 145. Weliswaar laag, maar onmogelijk om alweer een cyclus te hebben. Wat duurt het allemaal lang, bah ben nu alweer drie maanden met de laatste zwangerschap aan het klooien en begint me nu even de keel uit te hangen. Grrrom!

Linnie gek dat je geen positieve test hebt. Dacht juist dat etospillen goed zouden zijn voor je cyclus? Raar, als ze maar positief voor je luteale fase zullen zijn. Dat zou al een superwinst zijn!

Cc'tje nog steeds alles goed?

Rian ik ga je mailen! Ben trouwens wel erg benieuwd wie jij al die tijd gemaild hebt, hihi

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.