Deprecated: Automatic conversion of false to array is deprecated in /var/www/oudersnl/system/core/class_system.php on line 259
Wie heeft wanneer haar nod? | Pagina 9 | CJG forum door Ouders.nl
Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Wie heeft wanneer haar nod?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
liora

liora

10-10-2009 om 11:10

Vonda

Hoi Vonda,

Ja je hebt minimaal drie echo's: eentje rond een week of acht, dan voor de combinatietest rond 12 weken, en dan nog een algemene screening rond 20 weken.

Die heette bij mijn eerste zwangerschap niet termijnecho hoor, en dat was in 2003!

Ga je geen vruchtwaterpunctie of vlokkentest doen?

Liora

Merel78

Merel78

10-10-2009 om 19:10

En miss. nog wel meer

echo's vonda...bij de vorige vk praktijk (ik ben gewisseld ivm verhuizing) was het termijnecho (rond 10 weken, maar was bij mij met 12 ivm vakantie), en 20 weken echo (en wij deden geen combi test, dus daar geen extra echo voor). En verder moest ik nog een keer terug voor een groeiecho vanwege twijfel van de vk over groei (niks aan de hand uiteindelijk).

Maar bij deze praktijk doen ze er standaard 2 in het begin: 8 weken, 12 weken en dan de 20 weken echo in het ziekenhuis. Dus wie weet...spannend meid, ik ga je op de voet volgen, hopelijk komen er gauw nog meer meiden bij van dit draadje.
Nathalie en Therese ik denk ook heel veel aan jullie. Ik hoop dat het jullie ook gauw gegund is. En de rest natuurlijk ook.

Liefs, Merel

Anna3

Anna3

11-10-2009 om 13:10

Vonda

Ik schreef dus dat mijn situatie vergelijkbaar was aan die van jou. Dat is voor een deel zo, namelijk de leeftijd. Ik ben 42 en altijd als vrouwen van 40 of ouder een kinderwens hebben dan voel ik me heel erg betrokken - en ben ik heel blij als blijkt dat het nog kan.
Voor een ander deel is mijn situatie echter heel anders dan die van jou. Toen ik 38 was werd ik voor het eerst (spontaan) zwanger, maar ik kreeg een miskraam. Daarna duurde het - wat mij betreft - te lang voor ik opnieuw zwanger werd, en zijn we het medisch circuit in gegaan. Ik had niet de rust om af te wachten, wilde zooo graag, en vond dat ik ook niet de tijd had om me dat te kunnen permitteren. Na 3 mislukte iui's werd ik bij de eerste ivf/icsi-poging zwanger en is vorig jaar onze dochter geboren, net na mijn 41-ste verjaardag. Ik hoop nog heel erg op een tweede, we zitten weer volop in de ivf-behandelingen, maar deze keer helaas nog zonder succes.
Als het spontaan lukt is het natuurlijk helemaal geweldig.

Vonda

Vonda

11-10-2009 om 16:10 Topicstarter

Anna

Ja, dan snap ik het heel goed. Fijn dat het uiteindelijk gelukt is, dat geeft nog meer hoop voor een tweede! Mijn vriend wilde niet het medische circuit in, hij wilde het gewoon laten afhangen van de natuur en dat snap ik ook wel en kon ik ook wel accepteren. Wat betreft de tijd vond ik wel dat ik persoonlijk een al vrij hard tikkende biologische klok had, dus ik voelde wel dat er ergens een grens moest zijn.

Vonda

Vonda

Vonda

11-10-2009 om 23:10 Topicstarter

*** lijstje 11 oktober 2009 ***

Noe (27), NOD 5 september, 2e kindje. Bezig sinds juni 2009. Heeft een dochter van 10 maanden.
Nathalie (29), NOD 15 oktober, 2e kindje, bezig sinds februari 2008. Zoontje van 2. Zaad is van slechte kwaliteit, 15 oktober start de 1e IVF.
Regien (34), NOD 14 september, 1e kindje, zijn in januari gestart met zwanger raken, te hoog prolactine gehalte-gebruik clomid.
Denaja(29), NOD 20 september, 3e kindje. Bezig sinds juli 2009.
Mette (27), NOD ?, 1e kindje, zijn in april 2009 gestart met zwanger proberen te raken.
Elfje-Lief, NOD ?, 2e kindje, heeft dochtertje van bijna 2. Bezig sinds juli 2009.
Kikuryu, NOD 6 oktober, 4e kindje, nogal varierende eisprong.
Therese (27), NOD 31 oktober, 1e kindje, bezig sinds november 2007, 7 miskramen gehad, nog 2 pogingen in Nederland, anders naar buitenland (onlangs schildklieronderzoek gehad).
Leitje (37), 2e kindje, bezig sinds september 2008, heeft een zoontje van 2. Als deze cyclus niet lukt, naar het ziekenhuis.

Vonda

Vonda

11-10-2009 om 23:10 Topicstarter

Veel succes, lieve meiden....

Dank voor jullie steun! Ik hoop dat jullie ook snel mogen volgen.
Ik heb Marsja en mij van de lijst gehaald, het draadje behoort jullie toe. Ik zal hier nog graag meelezen. En mocht het ervan komen, ik sta gewoon bij gezellug...
Groetjes,
Vonda

Heel licht

Zondag ochtend (kwart voor vijf) werd ik weer wakker. Voor de honderdste keer van die twee streepjes op een test edroomd. Grr, de nacht is toch om te slapen?
Dus toch maar mijn laatste test uit de kast en nog een keer proberen.
Na en minuut niks te zien zoals altijd, maar na 3 minuten stond er toch echt een tweede streepje!!!
Ik ga woensdag maar nog eentje voor de zekerheid doen, maar denk toch echt dat het toch raak is

Kikuryu

Wat fantastisch!!!
's Nachts moet je slapen, maar ik denk dat je de rest van de nacht geen oog meer hebt dichtgedaan!!!
Spannend hoor...

Ik wacht in spanning op jouw volgende berichtje!!!

Leitje

wat een super leuke reaktie,
maar ik durf het bijna niet te geloven...
Ik heb zo het gevoel dat ik mezelf voor de gek houd.
De ha heeft net met zo veel moeite mij geprobeerd te overtuigen dat die dingen (testen) echt betrouwbaar zijn en als ze nee zeggen dat het ook nee is en dat ik dan een paar dagen verder geen wonderen hoef te verwachten...

Vonda

Vonda

12-10-2009 om 15:10 Topicstarter

Kikuryu

Sjonge, dat zou boffen zijn joh!!!
Ik hoop van harte dat je het snel kan gaan geloven!!!

Groetjes van Vonda

Vonda

Mijn NOD is vrijdag 16 oktober. Ik voel nu nog niets aan mijn borsten. Normaal zijn die rond die periode al supergevoelig. Nu nog niet. Ik hoop het zo. Dan zijn we nog niet zo ver in de MM. Help het me hopen!!!!

Liefs,

Leitje

Verdrietig

Hallo allemaal,

Ben vanmorgen bij de gyn geweest. Mijn man heeft heel weinig zaadcellen. Dat betekent dat de kans op een spontane zwangerschap minimaal is. Mijn man moet nog een keer zijn zaad inleveren om te kijken of het nog steeds zo weinig is en naar de uroloog en bloedprikken. Als het zaad zo weinig blijft, zal een zwangerschap alleen mogelijk zijn via IVF. En dat is nu juist het probleem. Mijn man ziet dat niet zitten.
Nu maar weer afwachten. Vrijdag is de laatste dag van mijn NOD. Hopen dat het een toevalstreffer is. Diep van binnen weet ik dat dat niet zo zal zijn, maar je blijft toch hopen...

Liefs,

Leitje

Leitje

Och wat vervelend om te horen dat de kansen steeds kleiner worden....
Maar, geef a.u.b. de moed niet op!
Er zijn heel wat kleine dingen om het zaad een klein beetje te verbeteren EN
Als er zaad is heb je een kans ook al is het klein. Heel veel blijven hopen! Er moet toch ook een wondertje voor jou beschikbaar moeten zijn.
Ik blijf in ieder geval duimen voor je.

Liefs, Kikuryu

Ya

Ya

14-10-2009 om 11:10

Inbraak voor leitje

Hoi Leitje,

Wat vervelend voor je zeg.
Ik begrijp uit je verhaaltje dat je man ivf niet zo ziet zitten. Waarom niet? Of weet ie dat niet.
Ik heb in totaal 14 keer ivf gedaan en als ik moest kiezen dan zou ik het zo weer doen. Ik heb 2 geweldige kinderen rondlopen en die zou ik anders niet gehad hebben.
En ik weet uit ervaring van en mezelf en van een aantal vriendinnen, zij hebben icsi gehad, dat als het aan de man ligt de kansen iets hoger liggen. Want als er eenmaal iets is om terugte plaatsen dan hoeft het alleen maar(niet in alle gevallen uiteraard, staat er wel heel makkelijk) in te nestelen.
In mijn geval lag het aan mij en nestelde het gewoon niet in. Ja 2 keer gelukkig.
Ik hoop dat jullie samen tot een voor jullie beide goed plan komen en wens jullie veel succes.
Gr. Ya

Dank je wel voor je lieve woorden.
Mijn man vindt het zo onnatuurlijk. Dat is het natuurlijk ook, maar we hebben al een zoon en heeft zoiets dat het dan een tweede keer ook moet lukken zonder de MM. Als het aan hem ligt, komt er helemaal geen tweede. Hij vindt 1 kind ook al genoeg. Het is dat ik het graag wil. Maar ik wil het heel graag en ik ben er nu heel verdrietig om dat het wat hem betreft hier zal eindigen.
Ik heb vandaag t/m vrijdag mijn NOD. Dus ik heb net een test gedaan. Helaas, ik ben niet zwanger. Dus ben nog een beetje extra verdrietig. En het vervelende is dat we het niemand verteld hebben. Dus ik kan nergens echt heen met mijn verhaal.

Leitje

marsja

marsja

14-10-2009 om 13:10

Leitje

Ik heb 2 kinderen gekregen met een man met slecht zaad. Volgens de eerste onderzoeken zou het zelfs niet goed genoeg zijn voor IVF. En het is toch 2x spontaan gelukt (wel met een portie extra geduld). Dus geef de moed niet op.

Marsja

Dank je wel Marsja voor je lieve woorden!
Ik heb nu een zoon van 2 jaar en met hem heeft het ook ruim een jaar geduurd eer ik zwanger was, dus...
Nu zijn we weer 14 maanden bezig en ik ben nog niet zwanger. Ik heb net een zwangerschapstest gedaan en dei was negatief. We moeten nog allerlei onderzoeken laten doen en daar weer op wachten, maar we houden de moed erin!!

Vonda

Vonda

14-10-2009 om 21:10 Topicstarter

Ach leitje

Joh Leitje, wat vervelend voor jullie. Ik kan alleen maar zeggen: geduld. En dan wellicht met name mbt je man. Misschien dat hij het uiteindelijk toch wil proberen, mede omdat het voor jou zoveel zou betekenen. Mijn kinderwens was ook groter dan die van mijn man. Hij wilde ook de MM niet in. Ik weet dus niet of er bij ons iets was wat er voor zorgde dat het bijna 2 jaar niet lukte.
Ik wens je veel sterkte toe, en hoop met jou...

Vonda

H

H

15-10-2009 om 09:10

Leitje

Slecht zaad kan af en toe ook gewoon veranderen in normaal zaad. Wij zijn jaren lang bezig geweest: 2 jaar wachten voor de eerste zwangerschap, 3 jaar voor de 2e zwangerschap, werd miskraam maar daar gaat het nu even niet om. Toen na 1,5 jaar wachten 7 keer zwanger in 1,5 jaar (helaas allemaal mis) en toen na twee jaar wachten weer zwanger wat resulteerde in prachtig kind.
In al die jaren altijd slecht tot zeer slecht zaad getest alleen vlak voor de laatste zwangerschap ineens normaal zaad voor de eerste keer.
Nou is dit wel extreem en hier heb je wel een hele lange adem voor nodig, maar het kan wel en tenslotte gaat het om het resultaat, toch?
Sterkte ermee!!

Tot snel

Hoi allemaal,

Na veel vraagtekens zijn we er uit.
Officieel ben ik ZWANGER!
En zoals het er nu naar uit ziet ben ik 4wk6dg op weg.

Wel even een hele rare gewaarwording. Normaal duurt alles bij mij zoooo lang en nu opeens zo snel. Ik kan het nog niet helemaal bevatten, maar ben voorzichtig supper blij!!!

Hopelijk mogen jullie snel mij volgen en mogen jullie ook zo een snel wondertje krijgen.

Veel liefs,
Kikuryu

nathalie_80

nathalie_80

15-10-2009 om 16:10

Leitje en ivf

Hee Leitje,

Dat is heel vervelend als je zulk nieuws te horen krijgt maar er zijn natuurlijk een aantal dingen die ervoor kunnen zorgen dat de kwaliteit beter wordt.

Jaja, ik spreek uit ervaring. Wij kregen hetzelfde nieuws alweer een hele tijd geleden. En toevallig is vandaag onze 1e IVF/ICSI poging begonnen!

En ik begrijp je man ook als die daar geen zin in heeft maar voornamelijk is het de vrouw die moet spuiten en echo's heeft. De man heeft de relaxte taak om zn zaad zo optimaal mogelijk te houden en dat dan braaf in te leveren. Maar goed, ik snap het van zijn kant ook wel.

Maar goed, wij zijn daarentegen blij dat we de kans krijgen om IVF te doen en wij hopen dan ook dat we snel hierdoor zwanger mogen worden.

Ik hoop voor jou dat je man stiekem nog een beetje bijdraait en jullie toch voor een IVF poging kunnen gaan. Ook wij hebben al 1 kind maar willen er dolgraag nog meer wondertjes bij!

Sterkte en mee, dikke knuffel

Nathalie

nathalie_80

nathalie_80

***lijstje 15 oktober 2009***

Noe (27), NOD 5 september, 2e kindje. Bezig sinds juni 2009. Heeft een dochter van 10 maanden.

Regien (34), NOD 14 september, 1e kindje, zijn in januari gestart met zwanger raken, te hoog prolactine gehalte-gebruik clomid.

Denaja(29), NOD 20 september, 3e kindje. Bezig sinds juli 2009.

Mette (27), NOD ?, 1e kindje, zijn in april 2009 gestart met zwanger proberen te raken.

Elfje-Lief, NOD ?, 2e kindje, heeft dochtertje van bijna 2. Bezig sinds juli 2009.

Therese (27), NOD 31 oktober, 1e kindje, bezig sinds november 2007, 7 miskramen gehad, nog 2 pogingen in Nederland, anders naar buitenland (onlangs schildklieronderzoek gehad).

Leitje (37), 2e kindje, bezig sinds september 2008, heeft een zoontje van 2. Als deze cyclus niet lukt, naar het ziekenhuis.

Nathalie (29), NOD 15 december, 2e kindje, bezig sinds februari 2008. Zoontje van 2. Zaad is van slechte kwaliteit, bezig met 1e IVF/ICSI poging.

nathalie_80

nathalie_80

Lijstje en update

Ladies,

Ik heb maar even Vonda's taak overgenomen en het lijstje verder bijgewerkt. Ik zie dat er veel opstaan waar nog oude of helemaal geen NOD bijstaan. Misschien is het fijn als jullie die aanvullen dan kunnen we van elkaar bijhouden in welke 'spannende' tijd we zitten.

Alvast bedankt en als er soms iemand nog niet opstaat, voel je vrij om het lijstje aan te passen! Graag zelfs.

Alhoewel we natuurlijk allemaal ons best doen om weer zo snel mogelijk van het lijstje af te komen. Ik ben daar blijkbaar niet zo goed in want ik hang hier al ff rond. Maar goed, we zijn vandaag onze 1e IVF poging begonnen en ik heb weer zeer goede hoop dat het deze keer gaat lukken. En dat ik nog voor het einde van dit jaar dit lijstje mag verlaten!!

Liefs Nathalie

Lieve dames,

Wat een lieve woorden allemaal. Ik voel me erg prettig bij! Telkens als ik hier kom en ik lees jullie adviezen en medeleven dan doet me dat erg goed.
We hebben er woensdag samen over gepraat. Het kwam mijn man nl rauw op zijn dak. Hij had eerder verwacht dat het probleem bij mij lag omdat ik met mijn zoon een hele zware bevalling heb gehad en een keizersnee heb gehad.
Misschien was het zaad van mijn man met de eerste ook al niet zo veel. Maar we hebben nu een gezonde zoon. Misschien was het tijdelijk weinig. Dat zal de toekomst uit moeten wijzen. We moeten 6 november weer naar het ZH. Mijn man moet dan naar de uroloog en zaad inleveren. We zien dan wel verder.

Een ander iets. Ik weet dat het misschien niet zou kunnen, maar ik heb nog steeds geen tekenen van een naderende ongi!! Ik heb een cyclus tussen de 22 en 27 dagen en het is vandaag dag 27!! Normaal heb ik dan gevoelige borsten, maar dat heb ik nu ook niet. Ik begin toch langzaam hoop te krijgen. Ik heb woensdag een zwangerschapstest gedaan, maar die was negatief!!

Als ik morgen nog niet ongi ben geworden dan doe ik nog een test.

Duimen jullie voor me???

Leifs,
Leitje

Kikuryu

GEFELICITEERD met het kleine wondertje in je buik.

Wat een fantastisch nieuws.

Op naar je eerste echo!!

Liefs,

Leitje

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.