Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Wie heeft wanneer haar nod?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Positief!

Met vroegtest van Predictor! Zondag NOD, net getest, zelfs met middagurine is hij positief! Kan het nog niet geloven, is eerste ronde!!

Sascha2

Sascha2

21-08-2009 om 14:08

Inbraakje denaja

Wat leuk! Van harte hoor. Even snel uit het hoofd bedacht, ben je weer in mei uitgerekend. Leuk!
Sascha (met een dochter van eind april 2006)

Denaja

Denaja,

Van harte gefeliciteerd!!!
Als ik het zo lees kun je het zelf niet geloven....

Groetjes,
Regien

Leitje

Hoi Leitje,

Natuurlijk mag je meedoen!

Ik zal me even voorstellen:
Ik ben Regien, 34 jaar oud en driekwart jaar bezig om zwanger te worden van ons eerste kindje.
Inmiddels zijn er bloedtesten afgenomen en daaruit blijkt dat ik een te hoog prolactine gehalte in mijn bloed heb waardoor ik geen spontane eisprong krijg.

Nu ben ik vandaag voor de tweede keer met Clomid gestart, maandag over een week heb ik een eicelmeting. De vorige keer had ik een eisprong, misschien id het deze ronde 'raak'?
Afwachten maar...

Zoals ik in het andere draadje ook al schreef: het zou mooi zijn als je je afspraak af zou kunnen zeggen!

Houd ons op de hoogte!

Liefs, Regien

nathalie_80

nathalie_80

22-08-2009 om 19:08

***lijstje 22 augustus***

Regien (34), NOD 16 augustus, 1ste kindje, zijn in januari gestart met zwanger raken, te hoog prolactine gehalte-gebruik clomid

Madelief (35), NOD 17 augustus, 2e kindje, dochtertje van 3. Bezig sinds december 2008. Twee vroege miskramen (dec 08 en mei 09).

Vonda (43), NOD 4 september, 2e kindje, bezig sinds januari 2008. Heeft een dochter van 3 jaar.

Noe (27), NOD 5 augustus, 2e kindje. bezig sinds juni 2009. Heeft een dochter van 10 maanden.

Marsja (38), NOD plm 7 september, 4e kindje, zoon van 11, dochter van 9, zoon van 1,5. Hebben een miskramengeschiedenis. Bezig sinds juni 2009.

Nathalie (29), NOD 9 september, 2e kindje, bezig sinds februari 2008. Zoontje van 2. Zaad is van slechte kwaliteit, 4e en laatste IUI poging. Na de vakantie gaan we beginnen met IVF.

Mette (27), NOD ?, 1e kindje, zijn in april 2009 gestart met zwanger proberen te raken.

Therese (27), 1e kindje, bezig sinds november 2007, 7 miskramen gehad, nog 2 pogingen in Nederland, anders naar buitenland.

Elfje-Lief, NOD ?, 2e kindje, heeft dochtertje van bijna 2. Bezig sinds juli 2009.

Jacky (39), NOD 30 juni, 2e kindje, oudste is 5. Helaas 5 mk gehad. ZWANGER!!! Echo liet een goed kloppend hartje zien.

Mama-Kim, heeft een zoontje van bijna 2 en is ZWANGER!!!

nathalie_80

nathalie_80

Lijstje enzo

Hee dames,

Even een tijdje niet meer hier geweest maar ik kan het niet laten om toch weer bij te lezen hier.

Ik zie dat het snel gaat met de nieuwkomers, alweer een aantal zwanger!!

Bij ons gaat het allemaal minder voorspoedig. Ook de 3e IUI poging is niet gelukt en we hebben ons aangemeld voor de IVF. Hier hebben we as dinsdag de informatiebijeenkomst over. Spannend allemaal want als dit niet gaat lukken, dan is het einde in zicht en dat is toch wel heel moeilijk. Maar goed, we blijven positief en gaan er vanuit dat het wel gaat lukken met IVF.

Over een weekje gaan we op vakantie en we halen het nog net om nog 1 IUI poging te doen voor we gaan. Vandaag de eerste echo gehad, nadat ik weer super beroerd ben geweest van de Clomid. Dat was ook wel weer te zien, want ik zag een complete eierhandel op de echo. DUs nu is het weer spannend hoeveel er doorgroeien.

Maandag weer een echo en woensdag en vrijdag..... en dan zaterdag op vakantie maar waarschijnlijk eerst zaterdag nog een inseminatie.

Is dus weer een spannende tijd!

Therese en VOnda bedankt nog voor jullie lieve berichtjes. En ik heb ontzettend veel respect voor jullie doorzettingsvermogen!!

Fijn weekend allemaal!

Knuf Nathalie

Merel78

Merel78

Nathalie

Lieve nathalie

Ik hoop zo voor jou op een wonder dat de vierde IUI een prachtig wondertje in je buik zal opleveren en er geen IVF nodig zal zijn. Meid toch, je hebt het ook al niet makkelijk! Ik denk aan je hoor en ik blijf je volgen! Hoeveel keer mag je IVF doen?

Knuffel, Merel

Weer terug denk ik..

Zag dat ik 2 dagen geleden met mijn eigen naam een berichtje had geplaatst haha! Heb me eerder aangemeld onder de naam "Jaim", maar in mijn enthousiasme dus toch onder mijn eigen naam..
Ondanks mijn positieve vroegtest van Predictor lijkt het er nu toch op dat ik precies op tijd mijn menstruatie krijg... Waarschijnlijk een vroege miskraam die ik niet had opgemerkt als ik pas op of na mijn NOD had getest. Een leer voor de volgende keer ;)
Mijn nieuwe NOD zal dan 20 september zijn..

***lijstje 23 augustus***

Regien (34), NOD 16 augustus, 1ste kindje, zijn in januari gestart met zwanger raken, te hoog prolactine gehalte-gebruik clomid
Madelief (35), NOD 17 augustus, 2e kindje, dochtertje van 3. Bezig sinds december 2008. Twee vroege miskramen (dec 08 en mei 09).
Vonda (43), NOD 4 september, 2e kindje, bezig sinds januari 2008. Heeft een dochter van 3 jaar.
Noe (27), NOD 5 augustus, 2e kindje. bezig sinds juni 2009. Heeft een dochter van 10 maanden.
Marsja (38), NOD plm 7 september, 4e kindje, zoon van 11, dochter van 9, zoon van 1,5. Hebben een miskramengeschiedenis. Bezig sinds juni 2009.
Nathalie (29), NOD 9 september, 2e kindje, bezig sinds februari 2008. Zoontje van 2. Zaad is van slechte kwaliteit, 4e en laatste IUI poging. Na de vakantie gaan we beginnen met IVF.
Mette (27), NOD ?, 1e kindje, zijn in april 2009 gestart met zwanger proberen te raken.
Therese (27), 1e kindje, bezig sinds november 2007, 7 miskramen gehad, nog 2 pogingen in Nederland, anders naar buitenland.
Elfje-Lief, NOD ?, 2e kindje, heeft dochtertje van bijna 2. Bezig sinds juli 2009.
Denaja(29), NOD 20 september, 3e kindje. Bezig sinds juli 2009.

Nieuwe nod

Ik heb inmiddels 3 dagen clomid geslikt, nog 2 te gaan. 29 augustus heb ik een eicelmeting en dan een week of 2 later, rond 14 september, mijn NOD.
Spannend!

Regien

Nou, zoals ik hierboven al heb geschreven, zal ik waarschijnlijk niet zwanger zijn. Helaas, maar we gaan gewoon weer verder.

Ik ben 37 jaar en al een jaar bezig om zwanger te worden van ons 2e kindje. Met onze zoon zijn we 13 maanden bezig geweest dus ik hou hoop. Mijn NOD is eind van de week dus duimen dat het toch gelukt is.

Ik hou je op de hoogte en bedankt voor je steun.

Liefs,
Leitje

Noe

Noe

27-08-2009 om 08:08

Vreemd

Hoi dames,

gister had ik wat vreemds. er kwam namelijk melk uit mijn borsten. heel weinig een paar druppels, maar toch vreemd! ik geef al maanden geen borstvoeding meer. er spookt nu natuurlijk van alles door mijn hoofd, zal ik zwanger zijn? meteen een test gekocht maar die was natuurlijk negatief, want mijn nod is pas 5 september. ik denk nu van alles te voelen, maarja dat praat ik mijzelf volgens mij aan. en zo snel kan er toch ook weer niet melk uit je borsten komen als je zo kort zwanger bent. naja het vrouwelijk lichaam is weer vol geheimen hoor. ik vind het iig wel spannend. nog een weekje wachten.

groet Noe

Te hoog prolactinegehalte?

Ik had dat ook en dacht eveneens dat ik in verwachting was....helaas! Mijn gynaecoloog vertelde mij dat het komt door het te hoge prolactinegehalte in mijn bloed...

Misschien is dit bij jou ook wel aan de orde?

Vonda

Vonda

28-08-2009 om 11:08 Topicstarter

Hier

weinig te melden. Wel geklust (niet zo enthousiast) maar heb weinig hoop dat het raak is.

Vonda

nathalie_80

nathalie_80

29-08-2009 om 18:08

Nog even snel voor de vakantie

Hallo allemaal,

Ik zie dat het voor een aantal weer spannend is, met de NOD in het vooruitzicht.

Hier is de 4e IUI poging gestaakt omdat ik wel veel eitjes had na de clomid, maar op de een of andere vage manier was mijn grote eitje na 2 dagen foetsie. Zonder een eisprong te hebben gehad volgens de testen. ZOu ook erg vroeg zijn want het ei was op dag 12 al weg en normaal heb ik rond dag 16/17/18 eisprong. Dus er was geen reden om door te gaan.

Wel afgelopen dinsdag naar de IVF informatie avond geweest en dat gaat dus starten na onze vakantie.

Nou ladies, ik ga de koffers pakken over een uurtje of 3 gaan we aanrijden. Ik wens jullie allemaal succes en sterkte in die spannende (vervelende) wachtdagen en hoop dat ik heel veel goed nieuws lees over 2 weken.

Knuf Nathalie

madelief74

madelief74

29-08-2009 om 19:08

Zwanger!

Lieve lieve dames,

ik draai al 10 dagen duimen maar ik moet toch langzamerhand toegeven dat het deze maand toch gelukt is! En nu maar hopen dat het blijft zitten. Ik ben in ieder geval al verder dan de vorige twee keer dat het mis ging. Ik wens anderen net zoveel succes als dat wij dat nu hebben!

Heel veel liefs,
Madelief

Geweldig madelief

Ik draai mijn duimen voor je mee!

Geniet...

Liefs, Regien

Merel78

Merel78

30-08-2009 om 15:08

Madelief

Lieve Madelief

VAn harte gefeliciteerd! En hopelijk blijft het goed gaan! En hopelijk volgt de rest gauw!

Liefs, Merel

Vonda

Vonda

02-09-2009 om 17:09 Topicstarter

Madelief!

Wat super, van harte gefeliciteerd hoor!!!

Vonda

Madelief

Van harte met je zwangerschap! Geniet er lekker van!

En hier

Zondag eidag, als het goed is dan..
Heb nu al wat last van mijn liezen en cervixslijm.
Of komt mijn ei eerder??
In ieder geval maar even goed "klussen" dan:)

madelief74

madelief74

02-09-2009 om 19:09

Heel erg bedankt

Heel erg bedankt voor al jullie felicitaties, heel erg lief!!! Het is niet een makkelijke weg geweest. We hebben veel onzekerheid gehad en hebben de mk'en allebei op verschillende manieren verwerkt. Gelukkig hebben we volgende week al een echo om het hartje te horen en misschien dat we er vanaf dat moment ook echt zorgeloos van kunnen genieten. Begrijp me niet verkeerd, het blijft een wonder dat zwanger worden en we zijn er heel blij mee, maar net zo onbezorgd als de eerste keer.... nee. Helaas niet. Maar we doen er alles aan om het zo te maken. Ik wens jullie allemaal heel veel succes meiden. Dat het jullie ook snel mag lukken!

Veel liefs, Madelief

Vonda

Vonda

07-09-2009 om 23:09 Topicstarter

*** lijstje 7 september 2009 ***

Noe (27), NOD 5 september, 2e kindje. Bezig sinds juni 2009. Heeft een dochter van 10 maanden.
Regien (34), NOD 14 september, 1e kindje, zijn in januari gestart met zwanger raken, te hoog prolactine gehalte-gebruik clomid.
Denaja(29), NOD 20 september, 3e kindje. Bezig sinds juli 2009.
Vonda (43), NOD 30 september, 2e kindje, bezig sinds januari 2008. Heeft een dochter van 3,5 jaar.
Leitje (37), 2e kindje, bezig sinds september 2008, heeft een zoontje van 2. Als deze cyclus niet lukt, naar het ziekenhuis.

Madelief (35) is zwanger!!! Heel veel geluk toegewenst!!

mee1977

mee1977

10-09-2009 om 08:09

Therese

Waar ben je meid?

Omdat wij in jan 2008 samen hier schreven en jij toen als eerste zwanger was, wat helaas niet zo mocht blijven.
Ben ik je blijven volgen, inmiddels is het rond om jouw al weer een tijdje stil..

Ik hoop dat alles goed met je is! Ik gun je zoveel goeds toe, en vooral dat je wens uit mag komen. Hopelijk kan die arts (dr veenendaal??) iets voor je betekenen.

Ik blijf lezen.

Therese

Therese

13-09-2009 om 15:09

Mee!

Ik kan me je nog heel goed herinneren! Gaat alles goed en met de kleine ook?

Ja ik heb een poos niet geschreven hier. Ook wel bewust om wat afstand te nemen (niet dat het altijd lukt, want lees ook stiekem mee hier ).

Alles gaat redelijk goed. Een paar weken geleden voor een tweede keer gecurreteerd, doordat er weefsel was achtergebleven wat maar niet naar buiten wilde. Vorige week voor het eerst ongesteld geworden, dus de boel werkt weer en dat is ene behoorlijke opluchting. Ik was erg bang voor verklevingen en andere ellende.

Deze week krijg ik waarschijnlijk mijn uitslag van een uitgebreid schildklieronderzoek te horen. Door al mijn bloedwaardes van het afgelopen jaar op een rijtje te zetten kwamen we erachter dat na elke miskraam mijn schildklier steeds trager ging werken. Hij valt nog wel binnen de normaalwaardes, maar zit nu wel echt op de grens. Verder hebben we een intake bij de immunoloog staan om nogmaals alles te laten checken. Mijn lijf reageert op een zwangerschap als een immuunprobleem en wil het graag tot op de bodem uitgezocht hebben. Dr. van Veenendaal is gelukkig ontzettend meedenkend en is een erg fijne arts. Bij hem krijg je het gevoel dat je niet hoeft te vechten voor alles.

Alles loopt door, maar ik ben de laatste tijd er toch minder mee bezig. De afgelopen twee jaar heeft alles in het teken van zwanger worden en zijn, gestaan en merk dat ik me nu weer op andere dingen aan het richten ben. In het voorjaar mag ik waarschijnlijk betaald mijn postdoc gaan doen en heb besloten dat ik 'ja' ga zeggen. Heb het altijd wat afgehouden omdat mijn 'planning' was eerst kinderen en dan mijn vervolgopleiding parttime. Het is me al lang duidelijk geworden dat sommige dingen niet te plannen zijn en dat je het maar moet nemen zoals het is en het beste ervan moet maken. Mocht ik zwanger raken tijdens de opleiding en het gaat goed, verzinnen we wel een oplossing.

Ook staan we sinds een maand ingeschreven voor adoptie en zijn we ons aan het orienteren op pleegzorg. Niet voor nu, maar misschien voor later. De kans wordt steeds reeler dat onze tijd niet gaat komen op de manier die we ooit voor ogen hadden, maar dat er meer is. Het lijkt ons ook geweldig om (tijdelijk) kindern op te vangen en ze een liefdevol en veilige plek te kunnen bieden.

Het voelt goed om dit soort dingen gewoon te doen en zo nieuwe uitdagingen te vinden. Het is een proces en ik merk dat hoe we erin staan verandert in de loop van de tijd.

Een heel verhaal, maar een samenvatting hoe het gaat en waar we mee bezig staan.

Liefs trees

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.