Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Ya

Ya

13-08-2008 om 15:08

Ivf, icsi en mm deel 4

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Nog steeds een dosis medicatie hier in de koelkast

ik zou het weg gaan brengen naar de apotheek maar ik vind het zo zonde. De kliniek in Leiderdorp kan het wel gebruiken maar ik kom daar dus niet meer, om er naar toe te rijden is ook weer zo wat.

Kan ik die medicijnen ongekoelt in een pakketje op sturen of is het dan niet goed meer ? Ik zal het wel even na bellen maandag.

Hedda

Hedda

04-01-2009 om 14:01

Merry

Wat ontzettend naar weer voor jou. Bah! Ik leef met je mee meid en pink een traantje met je weg.
Het is en blijft oneerlijk dat vind ik ook. Hou de moed er in, want het gaat je lukken. Dat moet!

Je mag alweer beginnen met de clomid? Dat is snel. Had je dit alweer afgesproken met de dokter? Ik moet eerst weer even wachten op de volgende ongesteldheid. Dat duurt nog wel 14 dagen. Zitten er alweer 2 maanden tussen maar dat is ook wel lekker hoor. Ik merk wel dat je het bezig blijft houden ondanks dat je niet met een poging bezig bent. Je sexleven wordt het er niet beter van. Ik heb gewoon vaak geen zin meer. Alleen met de dagen die vruchtbaar zijn en dat is al helemaal niet meer spontaan. Ik zeg al tegen mijn man we moeten straks in therapie voor ons sexleven. Ik weet ook even niet hoe ik het weer een beetje leuk kan maken. Bleh!

Sterkte met deze mislukte poging en ik hoop dat je de hoop weer kan krijgen voor de volgende poging.

Liefs Hedda

Merry

ik snap er ook helemaal niets van, waarom mag het niet gewoon lukken, jullie zij al zo lang bezig.

Ik heb het al eens eerder gevraagd, adoptie is dat niets voor jullie ? Ik had liever zelf geadopteerd, maar partner was niet zo positief als ik en ik vond mezelf met mijn adoptieverleden ook niet zo'n geschikte kandidaat. Anders was ik dus nooit met ivf begonnen.

Hedda manda

ik heb dat alweer afgesproken dat we meteen weer doorgingen, vooral omdat dit een testronde was, nu weet hij hoe mijn cyclus werkt en kan dus meteen weer aan de slag.pff ik zie er wel een beetje tegenop om alles weer op te pakken. al die echo's al die hormonen, pff ik wordt al raar bij de gedachten, maar ik wil ook heel graag weer. wil geen tijd verspillen.
ik ken dat gevoel hedda, ons sexleven is ook prut, zelfs rond de periode van vruchtbaarheid. omdat ik wel weet dat het toch niet natuurlijk gaat lukken. ten tweede vindt ik het zelf ook niet prettig als ik in de ochtend met de benen in de hoera stand lig bij de dokter, en dan vervolgens met mijn mannetje aan de slag kan. ik ben ook wel rijp voor therapie.:)
manda wat betreft adoptie ik zou wel willen, maar mijn man absoluut niet. komt ook omdat we het beiden nog niet hebben opgegeven, we hebben beide toch het gevoel dat het ooit gaat lukken, ik weiger te geloven dat het niet gaat lukken. maar ik zou dus best wel willen adopteren, maar mijn man is daar nog niet aan toe. en dat moet ik respecteren, kan hier moeilijk mijn zin in door drijven (wat ik wel vaak doe in andere dingen hihih) wie weet als we weer verder zijn in het traject dat hij er anders over na gaat denken.
liefs merry

Merry

dat begrijp ik. Ach ik hoop zo dat het geluk een keer jullie kant op staat dit jaar.

Hedda

Hedda

05-01-2009 om 12:01

Adoptie

Ik vind dit best een eng idee om het zo in de groep te gooien maar ik zit echt te denken aan adoptie alleen weet niemand hier wat van af. Ik ben er best wel mee bezig en ik heb het al een aantal keren laten vallen bij mijn man. Hij is er niet helemaal voor maar ik merk wel dat hij er best over wil nadenken als we niet meer door gaan met behandelingen. Van de verzekering mag ik nog 1 keer icsi wat helaas dit jaar terug is gegaan van 5 naar 4 pogingen. Ik wil nog 2 keer met de iui het proberen en dan echt de laatste poging. Een heel eng idee...

Even een vraag aan jullie. Misschien dat jij het weet Mandarijn. Ik ben 36 eind deze maand 37 maak ik nog wel kans om te adopteren? En als ik ga adopteren dan wil ik het liefste direct 2. Is dat gek? Om direct 2 te willen? Wie kan me wat vertellen over de procedure. Ik kan wel googlen maar ik hoor liever een persoonlijk verhaal. Alvast bedankt.

Liefs Hedda

Hedda

ik ben geadopteerd en wou dus zelf ook altijd graag (de 2e) adopteren. Uiteindelijk bij het invullen van het aanvraagformulier realiseerde ik mij dat ik met mijn eigen verleden wellicht helemaal niet geschikt was omdat er een grote kans was op projectie en ik heb toen dus met pijn in mijn hart besloten er niet verder mee te gaan. Voor mij was de cirkel rond geweest als ik zelf ook een kindje had geadopteerd en dat gaf voor mijzelf aan dat het dan geen zuiver uitgangspunt was.

Je moet gewoon de info gaan aanvragen, er zijn brochures en die kan je inlezen, er zijn diverse sites die je stap voor stap uitleggen hoe het een en ander werkt. http://www.adoptie.nl/

Hedda

ik heb zelf ook al rond gekeken op verschillende sites om informatie te vinden over adoptie, op freya.nl staat ook wel veel. het is dat ik mijn man niet zover krijg (op dit moment), anders had ik ook al stappen ondernomen voor adoptie. ik kan het me heel goed voorstellen dat je hier mee bezig bent, hedda. het speelt mij wel telkens vaker door het hoofd, maar zoals ik al zei, het kan mij niet aan het verstand dat het niet gaat lukken bij ons, ik wil het nog niet opgeven, en ja er moeten twee partners achter de beslissing staan.anders zou ik gewoon doorgaan met de behandelingen en tegelijkertijd proberen te adopteren
liefs merry

Hedda

Hedda

07-01-2009 om 09:01

Nog niet opgegeven

Mijn man wil er nu ook nog niet over denken maar ik bereid hem er al wel op voor om aan het idee te wennen. Ik heb even gekeken op freya en daar staat inderdaad nuttige info. Ben nog niet zo dapper geweest om de aanvraag formulieren te laten komen.
Ik wil het liefst nu ook al beginnen met de procedure.... Maarja er zijn inderdaad 2 voor nodig.

Gisteren zat ik te kijken bij Unive maar wordt de iui niet meer vergoed? Dat was wel zo. Ik zal eens even bellen.

Fijne dag verder.

Liefs Hedda

Hedda

Hedda

07-01-2009 om 09:01

Mandarijn

Je wordt bloot gelegd aan allerlei persoonlijke dingen, dat is nodig maar wel lastig omdat je al zo bezig bent met dingen die niet vanzelf gaan.

Hoe oud was jij toen jij werd geadopteerd?

Ik zou het liefst een kleine baby willen adopteren. Het maakt natuurlijk niet zoveel uit maar ik zou het baby gebeuren zo graag willen mee maken en omdat ik graag 2 zou willen dan een broertje en of zusje erbij dan zijn ze niet zo alleen als ze komen naar Nederland. Nouja waar heb ik het nu over het ligt nog te ver van mijn bed. Wel jammer voor jou dat het niet van adoptie is gekomen maar je bent in ieder geval zwanger en dat is natuurlijk je mooiste wens die is uitgkomen.

Liefs hedda

Lean1

Lean1

08-01-2009 om 10:01

Adoptie

Ik heb er ook stevig over nagedacht en sta er ook positief tegenover. Alleen heb ik begrepen dat er niet meer dan 40 jaar tussen de leeftijd van de jongste ouder en de leeftijd van het te adopteren kindje mag zitten. En dan nog een procedure die wel 5 jaar kan duren.. Dan ben ik al eind 40 en te oud. Zeker als we een jong kindje zouden willen.
Voor ons gaat dat dus niet meer door.
Jammer, wat ons huis en ons hart staat open...

Onze kans zit toch nog in een laatste ICSI poging, of blij en tevreden zijn met z'n 3tjes.

Groet,
Lean

deze keer annie.

deze keer annie.

08-01-2009 om 11:01

Even een inbraakje

Jullie hebben het over adoptie. Hebben jullie ook weleens aan pleegzorg gedacht ? Daar zijn ook vaak baby's die een plekje zoeken en ook best vaak langdurig ( tot ze meederjarig zijn ) Je mag bij pleegzorg ook opgeven waar je voorkeur naar uit gaat, en wat het best bij je gezinssituatie past. En geen wachttijd van jaren. Wij hebben ons kleine gezinnetje; man, vrouw, zoon uitgebreid met een pleegbaby die nu al 2 jaar bij ons woont en ook blijft.

Lean1

Lean1

09-01-2009 om 13:01

Hallo annie

Ik heb ook gedacht aan pleegzorg en hier ook het een en ander aan info over opgezocht.Ook in mijn werk heb ik het een en ander aan ervaring met pleegzorg.
Ik sta ook hier niet negatief tegenover,maar leanman wil onze dochter niet blootstellen aan een kindje wat misschien snel weer weggaat en dan ook nog (terug)
naar een situatie waarbij je van te voren aan ziet komen dat het niet goed zal gaan. Ja, ik weet dat dit in lang niet alle gevallen zo zal zijn, maar pleegzorg is in principe tijdelijk dus de kans dat een kindje weer weg zal gaan is veel groter dan de kans dat een kindje bij ons zal blijven. Dit willen wij onszelf niet aan doen.

Ik wil ook een gezin van mijzelf/ons en als ik voor pleegzorg zou gaan moet dat in eerste instantie zijn om een kind te helpen en niet omdat ik zelf vind dat mijn gezin niet compleet is. En op dit moment zou dat voor mij zo zijn. Voor ons is dat nu geen goede keuze.

Maar fijn dat jullie je huis openstellen en dat jullie pleegbaby bij jullie mag blijven.

Groet, Lean

Denk het zelfde als lean

ik sluit mij eigenlijk wel helemaal aan bij de woorden van lean. alleen hebben wij geen kindje die wij eraan blootstellen.
ik ben vreselijk bang dat als er een kindje bij ons zou komen, dat ik geen afscheid kan nemen als dat zou moeten. ik vind het geweldig dat er gezinnen zijn die een kindje welkom heten in hun huis. maar ik zelf ben er nog niet aan toe..wie weet over een aantal jaar.
Meiden hoe is het verder met jullie?? het is wat stil op het draadje.
liefs merry

Stil hier

idd, wie zijn er in de race ?

Heel stil hier, maar ik ben weer in de race

ben vandaag weer bij de arts geweest voor de eerste echo, in totaal 12 follikels, aan beide kanten 6. maar nog erg klein dus ben vanaf vandaag aan de puregon.ik heb laatst een 24 uurs urine onderzoek gehad, en daar blijkt uit dat mijn schildklier niet helemaal goed werkt. dus krijg nu medicijnen daarvoor. het betekende dat mijn hormonen te snel afgevoerd worden, dus kan dan ook niet makkelijk zwanger worden (maar daar waren we al achter, nu we al 6 jaar bezig zijn)dus aan de medicijnen en dan maar zien wat het allemaal gaat doen.
donderdag weer echo. dus ben volop in de race.
hoe is het met de rest??
liefs merry

He merry

misschien is dat altijd wel 'the missing element' geweest en lukt het nu met die opgepimpte schildklier wel.

En 12 follikels is super ! Mooi dan kan ik weer gaan duimen voor je. Hoeveel puregon moet je spuiten per keer, 150 ?

Manda

ik hoop dat dat het is, the missing element.
ik moet 2 x 50 puregon spuiten. omdat ik telekens meer follikels aanmaak, maar dat ze niet groeien moet het wat rustiger aan gaan dan normaal.
hoe gaat het met jou manda?? groeit je buikje al lekker?? oooh als ik aan jou denk (aan elke zwangere vrouw), ben ik altijd zo benieuwd hoe het voelt om een kindje in je buik te hebben. meis geniet ervan!!!!
ik hoop dat ik snel het ook mag voelen,ik heb goede hoop!!!
liefs merry

Ik heb

ook hoop, je bent zo'n doorzetter dat zal toch een keer beloond worden !

Hier een bol buikje, ik voel mij eigenlijk al vanaf week 6 belabberd. Maar ik ben nu week 13 voorbij dus het gaat ergens op lijken Het leukste van zwanger zijn is dat er een eind aan komt en dat je dan een prachtig resultaat hebt, daar focus ik mij op want het zwanger zijn zelf is niet zo heel fantastisch (vind ik). Dat vond ik overigens de 1e keer ook (toen was ik ook moddervet geworden en had toen last van mijn bekken), maar je hebt ook vrouwen die het wel fantastisch vinden en zich heel goed en fit voelen.

Hedda

Hedda

13-01-2009 om 08:01

Merry

Wat een mooi aantal en nu maar hopen dat ze een beetje door willen groeien. Ik heb er alle vertrouwen in. Jij krijgt ook net als ik pilletjes voor de schildklier. Ik had ook een afwijking, wel heel licht maar het kan het net even zijn... Hopelijk werpt het straks voor jou zijn vruchten af. Ik duim voor je.

Liefs Hedda

Hedda

Hedda

13-01-2009 om 08:01

Mandarijn

Alweer 13 weken.. De tijd vliegt.
Je voelt je gelukkig weer beter maar was je heel erg misselijk?

Hier alles zijn gangetje, ga aankomende ongesteldheid weer beginnen met een iui poging tevens de laaste denk ik en dan als dat niet is gelukt onze laatste poging met icsi. Hoop dat het nog gaat lukken voor ons.

Liefs hedda

Hallo

het kan echt heel verschillend zijn hoe iemand zich voelt bij de zwangerschap, een vriendin van mij heeft zich nog nooit zo goed gevoeld als toen ze zwanger was. zelfs toen ze op het laatst liep voelde ze zich nog helemaal geweldig, ik hoop daar natuurlijk ook stiekum op hihihi.
ik ben verder wel blij met wat minder hormonen, ik voel me een stuk beter dan toen ik nog in het ziekehuis liep. ben minder sjaggie, dus dat is wel fijn voor mijn hubbie hihih.
hedda ik hoop dat deze laatste iui poging eindelijk mag lukken, het is je gegund, wanneer moet je ongeveer weer aan de slag met de hormonen?
liefs merry

Hedda

Hedda

13-01-2009 om 13:01

Merry

Ik moet de dokter bellen als ik ongesteld wordt en dan gaan we bespreken hoe we het gaan doen. Misschien dat hij wel zegt om met icsi te starten. Nog 9 dagen en dan is het (hopelijk niet) weer bingo en dan zullen we zien. Ik hoop dat we nog een keer iui mogen doen maar als hij er geen heil in ziet dan gaan we echt voor de icsi in Dusseldorf...

Ja fijn niet zoveel hormonen voel je je ook niet zo'n olifant. Tenminste ik had dat wel met ivf 150 e puregon. Alsof je zo de lucht in kan gaan.

Lean1

Lean1

13-01-2009 om 14:01

Hallo

hoewel niet in de race ben ik er nog steeds. Nog geen idee of en wanneer wij weer gaan beginnen...
Moet zeggen dat ik door de goede resultaten van Elske en Manda wel weer de kriebel voel om te beginnen. Als anderen zwanger kunnen worden met het bij ons toch ook kunnen... Wat natuurlijk nergens op slaat, want ieder is weer anders en spiegelen aan anderen word je over het algemeen niet gelukkiger van is mijn ervaring.

Merry, wat een mooi aantal eicelletjes! Dat is toch een veelbelovend begin, nu de rest nog. Ik sla maar weer aan het duimen.
Hier heb ik na de operatie een cyclus van bijna 40 dagen gehad, heel lang voor mijn doen, vandaar dat ik bijna hoop kreeg. Daarna een cyclus van 26 dagen, aan de korte kant voor mijn doen, nu wacht ik af wat er gaat gebeuren.
Met mijzelf gaat het langzamerhand echt beter. Doe braaf elke dag mijn oefeningen en naar de fysio. Die oefeningen zijn echt zwaar voor mij, het is maar 20 minuten per dag, maar ben echt kapot als ik klaar ben.
Je moet er iets voor over hebben!

Groeten, Lean

Fijn lean

dat je al wat meer hersteld bent, wel pittig zeg ! Heb je nog behandelingen die je kan doen, ik bedoel krijg je nog een poging vergoed ?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.