Zwanger worden
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

xx
12-07-2009 om 22:07
Clubje zwanger worden (oud en nieuw) deel II
Meiden omdat het draadje alweer aan archivering toe is, hier het nieuwe draadje.
Liefs,
Sannie

xx
26-11-2009 om 20:11
Mass!
Tjee Mass, grmbl het zit jou niet echt mee. Kan me voorstellen dat je vreselijk bezorgd bent en dat gaat je vaak niet in de koude kleren zitten.
Ik heb een soortgelijke periode achter de rug met mijn vader en mijn moeder, dus ik weet een beetje hoe je je voelt.
Op het werk willen ze sowieso dat je zo snel mogelijk weer moet beginnen, zieken zijn duur voor de werkgever, maar je eigen toestand is belangrijker hoor!!!
Sterkte ermee. Hopelijk gaat het allemaal voorspoedig met de operatie en valt het mee met de uitslagen. Probeer positief te blijven en te denken al is het soms heel moeilijk.
dikke knuffel,
Sannie (die zich prima voelt en morgen alweer 18 weken is!)

Lean1
29-11-2009 om 20:11
Mass
wat een elend allemaal... Ik duim voor maandag en dat het mee mag vallen met je moeder!
Lean

Korina
01-12-2009 om 11:12
Allemaal
Hoi meiden,
Daar ben ik weer eens. Mass, hoe is het gegaan met je man? En hoe is het nu met je moeder? Trek je het nog een beetje? Inderdaad niks aantrekken van die verzuiminstantie, die zijn er voor om te proberen mensen zo snel mogelijk weer aan het werk te krijgen maar soms kan het gewoon niet. Goed dat je collega's wel begrip tonen. Denk vooral aan jezelf, temidden van alle zieken en spanning. Sterkte!
Lean, hoe gaat het? Wanneer heb je weer een afspraak in het ziekenhuis? Ontzettend spannend meid, ik duim voor je!!
Sannie, gaat het nog steeds goed met je? Voor jou ook al richting helft, hoe is het mogelijk dat wij nog eens tegelijk zwanger zijn hè! Had ik niet meer durven hopen... Heb je de griepprik nog gehaald? Ik ben wel heel blij dat ik het heb gedaan, geeft me wel rust. Het komt toch best wel dichtbij, je hoort het veel vind ik en het gevaar als ik het wel krijg is groter dan het risico van het vaccin. Mijn gyn was heel duidelijk, wel prettig want over het algemeen word je nauwelijks geadviseerd.
Met mij gaat het allemaal goed. Vorige week wel weer die hevige buikpijn maar ik weet nu waar het van komt en dat het geen kwaad kan voor ons mannetje, dus is het ook niet meer zo erg.
Jaaaa we krijgen een jongen! Ik ben er zo blij mee! Waarschijnlijk was ik net zo blij geweest met een meisje maar dit is helemaal goed. Een zoon, stoer hoor. En alleen al het feit dat er nu niet meer 'een baby' maar 'een jongetje' in mijn buik zit. We hebben ons al bijna versproken met de naam, dat wordt nog lastig om die geheim te houden. Hij beweegt nu regelmatig, dat is een hele geruststelling. Ga jij ook de 20weken echo doen, Sannie? En wil je het ook weten?
Ik vind het helemaal super en geniet volop van mijn zwangerschap. Eigenlijk had ik de hoop al opgegeven en nu toch nog zomaar dit cadeautje... geweldig. En voor anderen die misschien ook af en toe wanhopen: niet opgegeven, het kan!
Allemaal veel liefs van een zeer gelukkige Korina (alweer 22 wk 3 dg)

Leitje
01-12-2009 om 13:12
Korina
Wat leuk dat je een zoon krijgt...
Als ik het goed heb onthouden, heb je toch al een dochter???
Je bent al over de helft!!! Hoera. Het aftellen is begonnen.
Groetjes,
Leitje (nog steeds niet zwanger)

xx
02-12-2009 om 13:12
Een ventje
Wat leuk, ik vond en vind het nog steeds fantastisch, je kunt ze zo stoer kleden. Ik vind het echt helemaal goed hoor de 1e een jongen. Wat het nu is... geen idee. Volgende week de 20 weken echo, dan weten we hopelijk meer. Ben wel nieuwsgierig, mijn gevoel zegt een jongetje... maar ja de vorige keer was het zo duidelijk dat het bijna niet anders kon,maar nu kan ik het gewoon niet zo goed peilen.
Verder geen griepprik gehaald, Stijn wel, want dat leek met het KDV toch beter. Gelukkig is de piek voorbij, dus nu maar hopen dat het voorbij waait.
Verder voel ik me prima, ik voel het nu echt duidelijk bewegen en schoppen, dat voelt zo vertrouwd, echt zalig. Dat mag van mij de hele zwangerschap lang.
Geniet ervan, en van dat kleine hummeltje in je buik want het is zo bijzonder.
Liefs,
Sannie ( morgen 19 weken.)
(Inderdaad samen zwanger, dat had ik ook nooit durven dromen!)

Lean1
Hormonen
gieren door mijn lijf!!
Ik word er een beetje gek van, kort lontje en zo labiel als een draaideur, niet fijn.
Ik kan mij dat niet herinneren van de vorige poging, maar toen zat ik natuurlijk door dei hernia mega onder de pillen...
Aankomende dinsdag voor het eerst voor een echo om te kijken of er iets groeit op ei gebied.
Lean

xx
Lean
Hoe is het met jou? Last van de hormonen? Ik had met stijn de IUI eigenlijk weinig last, vond alleen de pregnylprik echt een vervelende. Misschien dat mijn omgeving er anders over denkt
Spannende tijden hoor, ik duim me suf!!!! Het moet nu gewoon lukken!
Liefs,
Sannie

m@ss
Lean
Hoi,
bedankt voor het duimen! Het is goed gegaan en nu herstellen, het is hem wel slecht bevallen....
Puregon heb ik ook gespoten, ik werd er lichtelijk krieelig van maar spoot maar 75 eenheden zeg ik dat zo goed?
De pregnyl vond ik idd minder net zoal sannie zegt.
Ik hoop, bid , duim voor je dat ook jij een godswonder mag krijgen.
liefs mass

m@ss
Sannie
wat ben ik toch stiekum jaloers nog op je. Spontaan zwanger van een 2e daar heb ik voor svenn 3 jaar over gedroomd aan de andere kant onze dromen zijn verhoord en hebben we gekregen wat we wilden.
Ik was bij de 20 weken heeeeel effies teleurgesteld dat het een jongen was, maar al snel dacht ik STOER 2 jongens ik zag me al gaan op het strand in fRankrijk. Ik ben er super trots op.
Griepprik hebben we hier allemaal gehaald, vanwege hart en longen en svenn vanwege leeftijd. Oftwel zwak zooitje :-)hihi Volgende week ff 2e halen.
liefs mass

m@ss
Korina
hihi ik lees uit je bericht dat je het af en toe nog steeds vreemd vind nu zwanger te zijn. Iets wat je in je hoofd al had opgegeven is toch gebeurd!!! Wel bewust genieten he! En een jongen was mijn wens bij de 1e
Verder operatie geslaagd wel tegen gevallen en nu hopen dat het zo goed blijft gaan en niet nog eens hoeft.
Mijn mams hoort de 14e wat ze gaan doen....zucht! Eigenlijk had nu al het slechte nieuws over moeten zijn en hadden we eindelijk vrolijk verder moeten kunnen gaan. Maar ik heb wel meer moed erin nu...zegt ze dapper.
liefs mass

Leitje
02-12-2009 om 15:12
Ziekenhuis
Gisterenavond voor de uitslag van mijn man geweest. Hij moest een scho laten doen ivm kwaliteit van zijn zaad. Helemaal niets aan de hand. Zijn zaad was nu ook prima, voldoende en beweeglijk. Was de vorige keer niet goed te zien vanwege de dikte...
Vanmorgen bij de gyn geweest. Nu ben ik aan de beurt. Mijn NOD is 7 december en dan moet ik de week daarop op de woensdag (de 16e) voor een zogenoemd HSG onderzoek. Dan spuiten ze contrastvloetistof in de baarmoedermond om te kijken of de eileiders wel open zijn. Gelukkig krijg ik daar dan wel gelijk de uitslag van.
Maar misschien hoeft dat allemaal niet als ik gewoon niet ongi wordt...
Duimen dan maar. Want het schijnt een heel vervelend onderzoek te zijn.
Als het deze maand trouwens niet gelukt is, vertellen we aan onze ouders dat we bezig zijn voor een tweede maar dat het niet zo wil lukken. Als ik zwanger ben, dan zeggen we het ook snel....
Liefs,
Leitje

m@ss
02-12-2009 om 20:12
Leitje
Goed dat het zaad van je man goed is!
Jammer dat je een hsg moet laten doen. Spreek uit ervaring, helaas 2x... 1 ding probeer je te ontspannen en trek wat langs aan.... Vond ik erg prettig met naar zo;n tafel wandelen
succes!

xx
03-12-2009 om 20:12
Hihi lean
Je was me kennelijk met een berichtje net voor... Dus toch last van de hormonen. Maar hou vol, het is voor een goed doel, en misschien juist wel een heel goed teken, dan reageert je lijf er in ieder geval heftig op!
Duim duim duim
Liefs,
sannie

xx
03-12-2009 om 20:12
Leitje
Succes met de HSG, vond ik een vreselijk onderzoek, het ging ook fout, waardoor er 2x een zuigtoestand op mijn baarmoedermond moest. Nee niet echt leuk, wel belangrijk, maar neem een uur van te voren alvast een ibuprofen... want ik vond het nogal pijnlijk.
Nou moet ik er wel bij zeggen dat het bij mij voor de 1e was en dat het iets minder pijnlijk is als je al een kind gehad hebt.
Sterkte!!!
Sannie

Leitje
04-12-2009 om 17:12
Dank je wel voor je lieve berichten. En die tip van iets langs aantrekken. lijkt me wel wat Vindt het toch al zo vervelend met je benen wijd en zo. Maar ja het is voor een goed doel.
Ik moet trouwens 3 uur voor het onderzoek een pijnstiller innemen die de gyn heeft voorgeschreven. Hij weet dat ik daar niet zo van hou, maar dan weet ik al genoeg.
Misschien (lees hopelijk) is het niet nodig. Ik ben nog steeds niet ongi. Ik heb wel wat pijn aan de rechterkant van mijn onderbuik. Goed teken of juist niet. Ik zal het uiterlijk maandag wel weten..
Fijn weekend alvast.

Lean1
08-12-2009 om 10:12
Niet goed
ben net terug uit het ziekenhuis. Er was maar 1 heel kleintje te zien en ook het baarmoederslijmvlies was erg dun. Ik verwacht eigenlijk een telefoontje van het ziekenhuis dat het einde verhaal is.
Ben zo verdrietig, weer geen kans. Ik kan bijna niet stoppen met huilen, de tranen blijven maar lopen. Een 2e is ons blijkbaar niet gegund.
Ik weet heus wel dat er mensen zijn die nooit een kindje mogen krijgen, en op een later moment ga ik heus wel relativeren, maar voor nu ben ik alleen maar heel erg verdrietig.
Lean

even anoniem
08-12-2009 om 12:12
Verdrietig
Dag Lean,
Oh wat verdrietig. Ik weet denk ik goed hoe je je voelt. Onlangs is onze 3e icsi op niets uitgelopen. 1 eicel, geen terugplaatsing dus geen enkele kans. Terwijl je er zo naartoe leeft.
Ik hoop dat jullie toch nog een kans krijgen.
Ik mag ook niet klagen, ben 42 jaar en heb 1 dochter van een jaar, dat is eigenlijk al heel erg geluk hebben. Maar toch, wat kun je verlangen naar nog een kindje.
Veel sterkte!

Lean1
08-12-2009 om 13:12
ook hier een dochter van nu bijna 4. Ik ben vreselijk gelukkig met haar, dat is zo, maar ook hier is het verlangen zo groot!!
Ben ook 42 en dit is ook onze 3e poging.
Ik blijf maar huilen.
Lean

Asa Torell
09-12-2009 om 09:12
Ach lean
Wat ontzettend verdrietig voor jullie! Ik kan me voorstellen dat je je de ogen uit de kop huilt . Veel sterkte!

xx
09-12-2009 om 13:12
Lieve lean
Wat zul jij verdrietig zijn, de wens voor een 1e of voor een 2e is net zo groot, ik weet er alles van. Ik had alleen zo gehoopt voor je dat de laatste poging jou toch zoveel geluk mocht brengen en nu ziet het ernaar uit dat dit niet het geval is.
Lieverd ik denk aan je, huil lekker totdat je tranen op zijn. Van mij een hele dikke knuffel.
Liefs,
sannie

m@ss
10-12-2009 om 13:12
Lean
ook van mij nog een dikke knuffel!!!!
Ik weet dat een 2e net zo gewenst is als een 1e, en het maakt daarom het verdriet niet minder.
sterkte!
liefs mass

Lisa76
11-12-2009 om 21:12
***inbraakje lean****
Lieve Lean,
Wat ontzettend klote... je hebt alle reden om je verdrietig te voelen.
lees altijd nog mee me je nadat we samen schreven in het januari 2006 draadje...
Wanneer mag je dochter beginnen op de basisschool?
x lisa