Zwanger worden
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

xx
04-01-2009 om 17:01
Clubje zwanger worden; lente, gerdina, mass, lean en de rest en ik....?
Tjee meiden, lang niets van jullie vernomen. Gerdina, gefeliciteerd meid met de kleine, alweer 4 maanden, wat gaat de tijd toch snel.
Lente leuk om je weer eens te zien op dit forum. Het clubje is helemaal uit elkaar gevallen zo in de loop van de tijd, maar toch vind ik het leuk om af en toe weer iets te horen.
Ik heb begrepen dat Korina toch ook voorzichtig aan het IUI traject in wil.
En ik... ja ik.... wil graag een 2e maar spontaan lijkt het er opnieuw niet in te zitten. We hebben eigenlijk nooit echt veilig gedaan, wel een beetje mijn ei proberen te omzeilen, maar de laatste maanden is dat ook helemaal niet meer het geval, maar zwanger worden ho maar. Ik vrees dat ik toch weer op de wachtlijst moet voor IUI. Ik kijk het nog even 2 maanden aan, en dan toch maar weer een afspraak bij de gyn. Ga nu eerst straks ovulatietesten bestellen om de eisprong toch iets beter in de gaten te houden.
Dikke kus voor iedereen.
Liefs,
sannie

Manda Rijn
29-05-2009 om 14:05
Oh spannend houtsnip
ik ga voor je duimen ! Wat een weg is het pfff, ik had de 2e keer er helemaal geen zin in, totaal niet gemotiveerd want het ging toch weer mislukken... en toen raak.
Ja dit is hem !! Ik zend mijn zwangere vibes jouw kant op !
En morgen veel sterkte met de punctie, heb je pijnstilling ? Bij mij was de 2e punctie een makkie terwijl ik er zo bang voor was, grote hap lucht en toen waren ze al klaar.

Manda Rijn
29-05-2009 om 15:05
Houtsnip vraagje
als je nu meerdere goede embryo'tjes hebt hoeveel laat je er dan terug plaatsen ?
Hier beide keren dus 2 terug geplaatst en het risico op een tweeling (niet echt wenselijk) genomen. De 2e keer hadden ze beide meer cellen. maar goed, die innesteling is zoiets ongrijpbaars...

mass
29-05-2009 om 21:05
Korina?
Ik hoop dat je in schok zit met een test in je hand!!
maar volgens mij moet jij nu al meer weten...???
I Hope So!!
liefs mass

xx
30-05-2009 om 20:05
Korina, waar ben je?
Weet je al wat meer, of ben je aan het genieten van het mooie weer?
Zit hier ook nog in de wachtdagen, heb uit voorzorg maar dikke pakken maandverband gekocht, die ouderwetse je weet wel.... dat had ik de vorige keer toch echt wel nodig.
Ik duim voor je!!!
Liefs,
Sannie (die gek wordt van de computerproblemen thuis...'

Korina
31-05-2009 om 15:05
Volgende ronde....
Lieve allemaal,
Nee, ook deze keer mocht het niet zo zijn. Was wel een dag over tijd, twee testen en heel veel hoop verder toch weer de teleurstelling. Vrijdag meteen voor een controle echo geweest, alles was weg dus ik mag weer beginnen; vanavond de eerste Puregon alweer. Ik ga nu ietsje meer spuiten, tussen 75 en 100, misschien dat er dan twee eitjes groot genoeg worden.
Intussen door ziekte in de familie hier weinig geweest en ook veel andere emoties en spanningen erbij. Een heftige week geweest. Veel verdriet maar ook troost ervaren.
Sannie, ik hoop echt voor je dat je geen dikke pakken en zelfs geen inlegkruisjes nodig zult hebben... Sterkte met wachten! Ik denk aan je.
Houtsnip, jij ook veel sterkte, spannend allemaal lijkt me hoor. Ik ben aan IUI nu wel gewend inmiddels, maar het hele IVF/ICSI traject lijkt me erg zwaar. Al ben ik bang dat het wel mijn voorland is. Maar hoe dan ook, veel sterkte en ik denk ook aan jou.
Liefs,
Korina

houtsnip
31-05-2009 om 22:05
Manda, korina
'k was een paar dagen naar buiten, wat een geweldig weer is het toch! Morgenochtend de terugplaatsing, ik ga voor twee, net als de vorige keer.
De punctie was overigens fijner dan de eerste keer want bekend. Maar voelde ik de eerste keer niks, nu was het wel wat gevoeliger. Niet echt heel pijnlijk (of misschien wel maar merkte ik daar niks van door de morfine. Prima spul!)
Manda, ik ben het gewoon helemaal zat. Het prikken, het wachten, de hoop, de verslagenheid, het hele pakket van gevoel en do's en don'ts. En toch ga ik er gewoon mee door. Als het lukt lukt het, als het niet lukt dan lukt het niet.
Korina, ik hoop zo dat je zwanger wordt met IUI. Dan is het gewoon voor elkaar zonder verdergaand medisch circus. Maar stel dat je toch besluit voor IVF/ICSI dan denk ik dat de overstap vrij klein is. Je bent al gewend om te prikken en het fijne is dat je zeker weet dat het in beginsel gelukt is: na de terugplaatsing ben je gewoon zwanger. Je hoeft het alleen nog maar te blijven (dacht ze manisch positief;-)).
Liefs,
houtsnip

xx
01-06-2009 om 20:06
Ook hier nieuwe ronde
Hier ook nieuwe ronde, de pakken maandverband waren dus toch nodig. En omdat het veel heftiger is dan voorheen, echt mega maandverband gekocht.... erg charmant al zeg ik het zelf...
Dacht het al, ei gemist, was toch iets eerder dan ik dacht, waarschijnlijk bijna gelijk met mijn piek qua ovulatietest, wel die dag gedaan... maar toch gemist... Het komt zo akelig precies bij ons, dat blijkt wel weer.
Nou ja ik heb er vandaag bij de bbq er maar een wijntje bij genomen, tja dat kan nu weer.
Mijn voorgevoel zegt dat ik in oktober gezellig mee ga doen met IUI en de hormonen, ik hoop het niet, maar ik vrees van wel.
Korina, balen meid voor juo komt het hele traject wel steeds meer dichterbij, mag je meer dan 6 pogingen doen? Bij ons in het ZH is het eigenlijk 6 maar soms doen ze er 8.
Dikke knuffel voor alle moeilijk zwanger wordende dames hier op dit draadje!
Liefs,
Sannie

Korina
04-06-2009 om 19:06
Ronde gestopt
Vandaag heb ik het ziekenhuis gebeld om deze ronde af te breken. Mijn schoonmoeder is ziek en de laatste paar dagen is het zo hard achteruit gegaan dat we denken dat het niet lang meer zal duren. We kunnen het er gewoon even niet bij hebben, de metingen en vooral straks de inseminatie. Ik had al vier keer Puregon gespoten maar dat gaf niet, ik mag gewoon weer bellen voor ronde 6 als we eraan toe zijn.
Liefs,
Korina

xx
06-06-2009 om 11:06
Korina
Meid, wat vervelend, heel veel sterkte de komende tijd met je familie. Is begrijp uit je berichtje dat ze nu echt heel ernstig ziek is.
Nogmaals sterkte, en hiervandaan een hele dikke knuffel.
Liefs,
Sannie

xx
06-06-2009 om 11:06
Zieke hier
En hier een zieke Stijn, echt een hele zieke Stijn, al een paar dagen fikse koorts, dus gisteren toch maar de huisarts gebeld, hij wilde niet iets oprapen van de grond, dus buikpijn. Blijkt dat hij een urineweginfectie heeft, maar dat schijnt niet zo best te zijn bij kleine jongetjes. Dus ik heb gisteren antibiotica meegekregen, en ik heb het gevoel dat het vandaag al ietsje beter gaat. Blij toe, want het was echt een dood vogeltje op schoot, zo zielig.
Groetjes,
sannie

houtsnip
09-06-2009 om 17:06
Korina
Wat naar van je schoonmoeder. Ik kan me voorstellen dat je hoofd er nu echt niet naar staat. Heel veel sterkte de komende tijd. Wat is het leven soms intens he, als je bezig bent met nieuw leven en een dierbare die ziek is en dan ook nog de dagelijkse dingen. Dikke knuf.
Liefs,
houtsnip

merry
10-06-2009 om 10:06
Heee hedda
hoe is het met je?? de operatie achter de rug?? en weet je de uitslag al?? vraag me telkens af hoe het met je gaat??
liefs merry

Hedda
10-06-2009 om 18:06
Update
Ja sorry, ik wil elke keer hier even komen posten maar na de vakantie heb ik het zo druk gehad en nu is er weer iets meer rust in huize Hedda. Ik heb 2 weken terug de hystrocopie gehad en hier is niks vreemds gevonden waarom het niet lukt bij ons. Ik was wel een soort van opgelucht. Gelukkig geen geklooi aan mijn lijf als er wel iets zou zijn. Er is helaas nu een zomer stop dus ik moet eerst weer een paar maanden wachten voordat ik kan beginnen met de icsi behandeling. Aan 1 kant jammer aan de andere kant ook wel lekker. Onbezorgt de zomer door en alles doen wat ik wil. Stiekum hoop ik nog op een spontane zwangerschap maar weet natuurlijk dat de kansen heel klein zijn maar ja je weet het natuurlijk nooit....
Hoe gaat het met jou? Voel je je goed? Begin je er nu vertrouwen in te krijgen en word het meer werkelijkheid?
Liefs Hedda

merry
10-06-2009 om 22:06
Ben blij voor je
ooh wat fijn dat er niks raars is gevonden, maar dan nog steeds dat raadsel waarom het niet lukt, bij ons was er ook niks aan de hand, dus ik weet hoe frustrerend het is. ooh die verotte vakantie die er weer tussen zit, zoals je zegt misschien is het wel even goed. lekker vakantie vieren, ook heel belangrijk.
hier gaat alles wel goed, vandaag naar de vk geweest, ik ben telkens misselijk, ook niet echt heb meer druk op mijn buik. volgens de vk is het verstopping en dat idee had ik zelf ook al, dus dat is even minder. ook even een gesprekje met haar gehad, over het feit dat we zo lang bezig zijn geweest, nu heeft zij daar onderzoek naar gedaan wat dat doet met mensen. was wel grappig want het klopte wel, het niet willen/kunnen geloven dat je zwanger bent (zo even snel gezegd, was natuurlijk een heel verhaal)ik moet wel drie vier keer per dag zeggen dat ik zwanger ben. ik ben dus nu bij de vk en ga niet meer naar dr van veenendaal, jammer want daar kreeg ik elke keer echo's en nu niet meer.
ik hoop zo dat je snel zwanger mag raken, en het liefst op een normale manier. meis het ga je goed, kop er weer voor, en anders weer naar van veendaal je bent daar in goeie handen.
heel veel liefs merry

xx
13-06-2009 om 21:06
Opgeknapt
Gelukkig is Stijn ondertussen weer opgeknapt, de antibiotica heeft zijn werk goed gedaan. Nu alleen moet Stijn beter gaan drinken.... maar probeer dat een nog geen 2 jarige maar duidelijk te maken...
Verder hier ei in aantocht, we hebben nu om de dag een klusje, tja we proberen de periode zo goed mogelijk te benutten... in de hoop op een spontane zwangerschap alhoewel ik daar steeds minder in ga geloven. Volgens mij is het de vorige keer gewoon een toevalstreffer geweest, want voor Stijn is het ook nooit spontaan gelukt en moesten er 4 IUI pogingen aan te pas komen om uberhaupt zwanger te worden. Maar goed we focussen ons op de vruchtbare dagen, hoe bedoel je er niet mee bezig zijn.... Is gewoon onmogelijk als het niet vanzelf gaat.
Hebben jullie ook zo genoten van eht mooie weer? Morgen zou het minder zijn als ikd e weer berichten mag geloven...jammer....
Nou meiden fijne zondag nog.
SANNIE

xx
13-06-2009 om 21:06
Hedda
ik herken je gevoel dat had ik ook voor Stijn, na de laparascopie niets te zien, maar toch geen antwoord op de vraag " waarom lukt het dan niet " Dubbel gevoel, maar aan de andere kant niets wat in de weg kan staan om een zwangerschap tegen te gaan. Dus let´s go for it!!!
Liefs,
sannie

xx
16-06-2009 om 19:06
Ei ei
het hoort erbij, maar het vervelende is dat ik niet zo goed weet wanneer hij nou echt gaat komen ,ovutesten erbij, maar geen positieve te zien en het is alweer dag 17, nou is het bij mij wel eens vaker wat later, maar nu begin ik toch te twijfelen of ik hem per ongeluk niet gemist heb.... ik heb op dag 11 en 13 een test gedaan en niet op dag 12.... zul je net zien.... En het vervelende is, dat als hij nog komen gaat, ik vanaf donderdag 2 dagen van huis ben en niet thuis overnacht.... dus donderdagochtend nog maar even klussen denk ik. We zijn al vanaf dag 12 om de dag aan het klussen, dus het wordt al wat minder gezellig en vrijblijvend... getver ik weet nog van voro stijn dat ik dit ook altijd zo vervelend vond.... maar ja aan de andere kant het is voor een goed doel.
We houden nog even de moed erin.
Hoe is het met jou Korina? Hoe is het thuis met je schoonmoeder? Uit je vorige berichtje begreep ik eigenlijk dat het een aflopende zaak (klinkt zo cru, maar weet niet hoe ik anders moet verwoorden) was/is... Gaat het met jou wel een beetje? Het is niet niks om zoiets mee te maken.
Hiervandaan een hele dikke knuffel.
Liefs,
sannie

xx
17-06-2009 om 19:06
Jawel
ei nu echt in aantocht, positieve test in handen. Morgenochtend is de laatste keer dat ik kan klussen, want dan ben ik 2 dagen voor mijn werk van huis plus overnachting... Dus nu maar hopen dat het geklus voldoende is geweest. Verder gaan we vrijdagmiddag aansluitend een weekendje weg. Heb er zin in, en hoop dat het weer ook nog een beetje wil meewerken.
Fijn weekend allemaal,
Liefs,
Sannie

Korina
22-06-2009 om 19:06
Weer terug
Lieve allemaal,
We hebben een intensieve periode achter de rug. Vanaf 5 juni dag en nacht bij mijn schoonmoeder geweest, het was inderdaad een aflopende zaak, Sannie. Het was heel moeilijk en verdrietig en aan de andere kant ook heel goed. We hebben met elkaar voor haar mogen zorgen en zij heeft ons nog zoveel meegegeven. Praten kon ze niet meer, schrijven ging nog wel. We hebben met zijn allen van heel dichtbij ervaren dat God bestaat (dat wisten we al, maar het zó te merken was heel bijzonder), dat Hij bij ons was en vooral bij mijn schoonmoeder toen ze de dood zag en voelde naderen. Woensdagavond 10 juni is ze overleden. Vorige week dinsdag hebben we haar begraven. We zagen er ontzettend tegenop, maar het werd een heel mooie dienst waarin we opnieuw allemaal merkten dat we er niet alleen voor stonden. Dat het met de dood niet afgelopen is, maar dat er hoop is. En dan bedoel ik niet in de zin van 'ik hoop het maar'... maar echt een zeker weten dat mijn schoonmoeder bij God is en dat wij haar zullen terugzien.
Daarnaast is er het verdriet, en het gemis beginnen we nu pas echt te voelen, nu het leven weer normaal begint te worden. Zwanger worden is even heel ver naar de achtergrond verhuisd. We gaan ook nog op vakantie, over twee weken al, hadden niets geboekt maar gaan nu met zijn allen toch nog twee weken weg. Daardoor duurt het nog een maand voor we weer verder gaan met IUI, het is ook wel even goed zo.
Sannie, hou de moed erin. Waarom zou het bij één 'toevalstreffer' moeten blijven?
Hedda, fijn dat er niets onrustbarends gevonden is, ook voor jou nog kansen. Een paar maandjes rust, geniet ervan! En tja, wie weet...
Allemaal sterkte met waar je in zit en liefs van mij

xx
22-06-2009 om 21:06
Korina
Allereerst wil ik je condoleren met het overlijden van je schoonmoeder. Fijn om te horen dat jullie nog er voro elkaar konden zijn. Ik denk dat dat het laatste is wat je iemand nog kan geven als ze zo ziek zijn. Ik vind dat je het heel mooi hebt beschreven in je berichtje wat jij en je naaste familie gevoeld hebben en dat jou geloof er alleen nog maar dieper van geworden is. Ik begrijp ook heel goed dat IUI en zwangerworden een heel eind weg is in je gedachten.... Dit zijn dingen die zijn dan even belangrijker dan je eigen verdriet.
Neem je tijd en hou haar in gedachten zoals ze was, dan blijft ze altijd voor je leven, zowel als je haar hebt meegemaakt hier op aarde alswel in de hemel.
dikke knuffel en een dikke kus,
sannie

xx
26-06-2009 om 13:06
Even snel
ons draadje in leven houden. Hier in afwachting van de duivels... Heel vreemd maar af en toe bekruipt me het gevoel dat het wel eens raak kon zijn dat zou wel heel bijzonder zijn, maar laten we eerst maar eens nog een paar daagjes afwachten. Zondag zou ik normaal gesproken ongeveer de duivels kunnen verwachten. Wordt vervolgd.
Liefs,
Sannie

mass
26-06-2009 om 21:06
Korina
Allereerst nog gecondoleerd...!
Ik vind het zo mooi om te horen hoe sterk je geloof is, heb daar echt bewondering voor. Ik wil jou en je familie heel veel sterkte wensen om dit verlies te kunnen verwerken.
Ik hoop dat je al een lekker vakantie plekje heb gevonden en idd die iui wacht wel een maandje. Eerst even zelf tot rust komen...
liefs mass