Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

xx

xx

04-01-2009 om 17:01

Clubje zwanger worden; lente, gerdina, mass, lean en de rest en ik....?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Lean1

Lean1

03-02-2009 om 09:02

He sannie

goed te lezen dat de dip weer een"up" is geworden, of in ieder geval is afgevlakt....
Niks zo lekker dan geld uitgeven als je je niet zo goed in je vel voelt, doet mij ook altijd goed.
Vroeger kocht ik dan meestal kleren voor mijzelf, nu kom ik meestal met dingen voor Bente thuis. Zou dat bij alle moeders zo zijn?
Bij de H&M hebben ze zeker voor jongens echt leuk stoer spul. Voor meisjes vind ik het op het moment niet zo leuk wat ze hebben. Alhoewel ik wel een schattig rokje voor maar 2 euro heb gescoord, voor Bente dus. Terwijl ik eigenlijk op zoek was naar iets voor mijzelf ;-)
Schoenen vind ik altijd lastig om te kopen. Zelf ben ik dol op laarzen, maar Bente vind dat maar niets. Ze wil zelf haar schoenen aan en uit kunnen doen, en dat gaat niet met laarzen. Volgens mij heeft ze ook het idee dat ze dan niet zo goed op de grond kan spelen. Voor thuis geen probleem, maar op het KDV moeten ze de schoenen aanhouden.
Grappig dat het soms zo is dat kids van de ene dag op de andere niet meer in de kleren passen. Ik merkte ook in 1 keer dat alle broeken te kort waren en de mouwen van de shirts ook. Het leek wel of ze de vorige dag nog pasten en nu zo maar te klein....

Lean

Lean1

Lean1

03-02-2009 om 09:02

Manda

Ik weet wel dat ik nog 1 poging heb, al hebben we daar geen actie op ondernomen tot nog toe. Het ging mij er even om dat we als de ivf bij mij ook gelukt was ik precies net zo ver was geweest. Dat raakte mij erg, zeker omdat we al weer 2 jaar aan het modderen zijn en mijn collega pas relatief kort en nu dus al 3 keer zwanger is geweest waarvan het nu gelukkig deze keer goed gaat. Natuurlijk zou ik niet net als zij 2 keer een miskraam willen, maar ik word niet eens zwanger, dus geen kansen voor ons.
Het was niet mijn bedoeling om te zeuren, vond het alleen confronterend en had een gevoel van verlies. Ik wilde ook graag met zo'n buik rondlopen.

Lean

Zeur zoveel je wil

want het is gewoon ook kloten en verdrietig !!!

Ik denk wel dat bijna iedereen 'iets' heeft, ziekten, kloten jeugd, scheiding, ziek kind, te veel kinderen, geen kinderen, miskramen, onvervulde wensen...

Toen ik na die 1e mislukte poging er over na te denken zat bedacht ik dat ik misschien wel oma zou worden, dat was zo'n troostend idee. Slaat ook nergens op want misschien wil dochter wel helemaal geen kinderen en kan ze niet krijgen....

Nou ja, ik hoop gewoon dat jij toch nog een keer met zo'n dikke buik mag rondlopen en nog een broertje of zusje krijgt voor je dochter.

xx

xx

05-02-2009 om 22:02

Nieuwe

ronde nieuwe kansen dus. Nog geen vruchtbaar slijm te zien, maar na zo´n hele korte cyclus volgt meestal weer een normale, dus dan komt eitje pas rond dag 16/17 ofzo. En zover zijn we nog niet. Als ik deze maand een normale cyclus heb en het is weer niet raak, dan zijn de klusdagen van de maand erop precies in de wintersportvakantie... misschien mag dat dan helpen...

Nou ja we zitten nu in een soort niemandsland, geen verplicht geklus en geen stress rondom ei perikelen.

Met iedereen verder alles ok?

Liefs,
sannie

xx

xx

08-02-2009 om 12:02

Klusdagen

De klusdagen zijn weer in aantocht, alleen ben ik nu ziek, hopelijk knap ik snel weer op, want dit is ook niks.

Gisteren wel 4x overgegeven, vreselijk buikpijn en diarree. En hoofdpijn niet te vergeten, het lijkt nu wel weer wat te gaan... maar dat weet je natuurlijk nooit.

Gistermiddag was er nog niet veel aan de hand, ben nog met Stijn op nieuwe schoenen uit geweest, toen we daarna bij mijn ouders waren voelde ik me steeds beroerder worden. Gisteravond moest ik zelfs Stijn met een halve luier aan snel in bed zetten omdat ik weer moest spugen, jochhie snapte er niks van...

Vandaag ga ik weer starten met de ovutesten, eens kijken wanneer dit keer mijn ei is.

Groetjes,
Sannie

Lean1

Lean1

08-02-2009 om 13:02

Sannie

wat balen zeg dat je ziek bent! Hopelijk ben je er snel weer vanaf en heb je nog wat aan het klussen, al is het misschien met frisse tegenzin??

Lean

Rustig hier

Daar ben ik weer eens. Het valt nog aardig te volgen al kom je een week niet hier, is wel makkelijk Dat was 'vroeger' hier wel anders...
Sannie, balen dat je ziek bent, knap je al wat op? En wat deed de ovulatietest?
Met mij gaat het weer goed, vorige week al weer de hele week gewerkt, 's avonds ben ik nog wel erg moe, gooi ik dan maar op de narcose of als reactie op de spanning ofzo. Eind van de week moet ik ongesteld worden, en dan kunnen we weer beginnen. Ik ben er helemaal klaar voor!
Nog een goed restje weekend allemaal!

Lean1

Lean1

08-02-2009 om 20:02

Hoi korina

fijn dat je het zonder grote schade hebt doorstaan. Van narcose kun je inderdaad heel moe worden en ook blijven voor enige tijd.
Al vast succes voor de volgende ronde !

Lean

xx

xx

10-02-2009 om 12:02

Korina

Ik had destijds ook vrij lang last van vermoeidheid, narcose is natuurlijk ook bende. Goed om te horen dat je klaar bent voor een nieuwe ronde. Alles goed en schoon, een beter uitgangspunt kun je niet hebben.

Liefs,
sannie

xx

xx

10-02-2009 om 13:02

Dag 14

En dit keer uiteraard nog geen ei te bekennen. Wel zie ik wat meer vruchtbaar slijm komen dus hij zal er wel nog aankomen. De ovutesten geven nog niets aan, ben nu dus maar eerder begonnen. Maar meestal heb ik maar 1x per jaar zo´n hele korte cyclus.

Ik denk er steeds meer over om me alvast op de wachtlijst te laten zetten. Het duurt dan toch nog een half jaar. En het lijkt erop dat mijn omgeving allemaal weer zwanger begint te worden. Hetlijkt met toch zo leuk om nog zo´´n klein babytje te mogen hebben.

Nou ja we wachten de klusdagen maar weer af.
Ik ben nog niet helemaal topfit, maar het spugen en de diarree zijn een stuk minder. Thanks.

Liefs,
Sannie

Wachten

Voor het eerst in meer dan vier jaar wil ik ongesteld worden. Normaal gesproken had ik allang de voortekenen gehad, maar deze maand lijkt het allemaal wat langer te duren. Bijna voor het eerst in vier jaar weet ik zo goed als zeker dat ik niet zwanger kan zijn. En voor het allereerst in mijn hele leven... heb ik een zwangerschapstest gedaan. Ben ik nu officieel gek? Gefrustreerd? Natuurlijk was de test negatief, en teleurgesteld ben ik eigenlijk ook niet omdat ik het al wist. Maar ergens in mijn hoofd doemden toch steeds allerlei scenario's op dus is het goed om nu zekerheid te hebben. Nu wilde ik maar dat het opschoot, dan kunnen we tenminste weer beginnen! Ik ben er klaar voor!
Sannie, spannend voor jou wanneer je ei komt. Wat raar trouwens dat er zo'n lange wachtlijst is voor IUI. Het is 'maar' IUI toch? Zoveel tijd gaat daar niet in zitten zou je denken. Wij konden in ieder geval meteen starten, en we zitten maar in een klein streekziekenhuis. Hoe lang zijn jullie nu alweer bezig? Dan ga je toch gewoon weer een keer praten met je gyn?
Succes!
Groetjes,
Korina

Korina

Fijn he als je lichaam en je gedachten spelletje met je spelen....Toch ff de zekerheid opgezocht ene 1e keer zwangerscapstest, wauw!

Nou laat het leger maar komen en dan hup Korina!

liefs mass

xx

xx

13-02-2009 om 10:02

Ei ei ei

Bijna gemist, maar toch gekomen! Woensdagochtend nog geen positieve test, maar woensdagavond wel. En donderdagochtend dacht ik, heeee ik voel mijn lies, zou mijn ei dan nu al springen? Dus we hebben voor de zekerheid maar 2x geklust de afgelopen dagen, daar kan het dan niet aan liggen. Maar omdat de positieve test een beetje een vreemde was hou ik het voor de zekerheid nog eventjes in de gaten. Beter iets te vaak geklust dan te weinig niet waar?

Fijn weekend allemaal.

Kus,
sannie

Lean1

Lean1

13-02-2009 om 21:02

Oke sannie..

nu lekker broeden!!

Lean

xx

xx

15-02-2009 om 14:02

Niemandsland

En we zitten weer in een soort niemandsland, geen idee of we op het goede tijdstip hebben geklust, geen idee of er iets gaande is, helemaal niets. Volgende week ga ik een dagje beautyfarmen met mijn zus, heb er nu al veel zin in, even een dagje relaxen, nou maar hopen dat de rode duivels dan nog niet zijn gearriveerd. Ik zou ze graag een hele tijd niet meer willen zien...

Wat een snertweer is het hier, gisteren was het heerlijk. Lekker veel buiten geweest, maar nu regent het hier.

Liefs,
Sannie

xx

xx

18-02-2009 om 09:02

Vlaag

van misselijkheid afgelopen maandag toen ik de supermarkt in liep, de koeling rook namelijk erg sterk.... blegh. Dan krijg je gelijk weer een beetje hoop, zal wel valse hoop zijn... Maandag moet ik ongeveer de rode duivels verwachten. Dus ik moet gewoon nog even wachten. Kan er dus nog niks over zeggen. Korina, jou duivels al gearriveerd?

Liefs,
Sannie

Lean1

Lean1

18-02-2009 om 22:02

Sannie

Het zou toch wel heel geweldig zijn als het zomaar gelukt was zonder poespas!! Ik hoop het echt voor je!

Was je bij je eerste ook al snel misselijk?

Lean

xx

xx

19-02-2009 om 13:02

Lean

Dat is nou juist het gekke, bij Stijn ben ik geen minuut misselijk geweest. Pas bij 8 maanden werd ik misselijk van de lucht van patat, maar de 1e drie maanden heb ik echt nergens last van gehad. Maar goed we wachten het maar rustig af, maandag of dinsdag verwacht ik de red devils, ik heb namelijk een korte luteale fase, langer dan 10/11 dagen is het nooit, behalve natuurlijk als ik zwanger ben.... en daar hoop ik dan maar op.

Ik heb trouwens wel gezien dat de wachtttijd voor IUI in ons streekziekenhuis geen 6 maanden maar nog maar 2 maanden is. Dat zou kunnen betekenen dat als ik snel een afspraak maak bij de gyn dat ik dan rond de zomer zou kunnen starten. Dan is Stijn alweer 2 en vind ik het een mooie tijd, Stijn wat zelfstandiger.

Ik wacht eerst maandag en dinsdag maar eventje af.

Liefs,
Sannie

Lean1

Lean1

19-02-2009 om 17:02

Duimen

dat doe ik dan maar weer voor je Sannie!!!
Geef eens het goede voorbeeld!!!

Lean

Ik duim ook hoor!!!

xx

xx

21-02-2009 om 21:02

Bedankt

voor het duimen meiden. Ik weet het niet, ik zou het heel fijn vinden als het nu spontaan zou lukken, maar ik heb daar gewoon bar weinig vertrouwen in.... Maandag is het zeker d/day. Dus we wachten maar weer af. Vandaag wel lekker veel buiten geweest, lekker gefietst met Stijn die dat prachtig vindt.

We willen in het voorjaar wat meer gaan fietsen zodat we straks in de zomervakantie(september) ook wat langere stukken in Italie kunnen fietsen.

Fijn weekend allemaal.

Liefs,
Sannie

Sannie

Hoi Sannie en de anderen natuurlijk ook!
Spannend joh, morgen alweer de duivels te verwachten. Ook wel weer lekker zo'n korte luteale fase, zit je niet zo lang in spanning. Ik hoop het erg voor je hoor, dat het zomaar spontaan gaat gebeuren! Het kan best, blijf erin geloven!
Ik zit alweer op dag 10 vandaag, dus alweer een weekje aan de puregon. Morgen de eerste follikelmeting, ik ben benieuwd! De eerste keer moest ik op dag 13 pregnyl zetten, de tweede keer op dag 11 dus het kan deze week alle kanten op. Ik ben er in ieder geval klaar voor.
Hou jullie op de hoogte... en duim voor jou, Sannie!
Groetjes, Korina

Lean1

Lean1

24-02-2009 om 20:02

Sannie

en Sannie, zijn de duivel gearriveerd, of heb je heel goed nieuws voor ons???? Kom op, maak mij blij!!

Lean

xx

xx

24-02-2009 om 22:02

Helaas

vanochtend waren de red devils er.... had ook alweer weinig hoop. We kijken het nog 1 maandje aan, mede omdat we over 2 weken op wintersport gaan en dan is een ziekenhuisbezoekje ook niks. Daarna ga ik toch echt een afspraak maken bij de gyn. Dan maar weer even doorpakken. Want dit is ook om weer depressief van te worden.

Thanks meiden voor het duimen, kan nooit geen kwaad.

Liefs,
Sannie

Sannie, en ik

Ach arme meid. Wat akelig dat je ongesteld geworden bent. Dat blijft toch een akelige teleurstelling hè. Al voel je het vaak zelf wel aankomen, ik tenminste wel. Sterkte en geniet straks lekker van de vakantie.
Ik ben maandag voor de eerste meting geweest, 1 follikel van 11x19, niet zo mooi dus. Hoe hadden jullie dat, hadden jullie er meestal één of meer? Ik heb er steeds één, vraag me af of ik niet meer Puregon moet gaan spuiten ofzo. Zit nu op 50 eenheden. Maar goed, vanavond pregnyl zetten, vrijdag inseminatie. Ik heb er eigenlijk helemaal geen goed gevoel over deze maand, maar misschien komt dat nog. Ben er ook helemaal niet zoveel mee bezig, dat is op zich wel goed misschien.
Als ik nieuws heb horen jullie het wel...
Groetjes, Korina

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.