Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Kamille

Kamille

06-04-2016 om 11:04

afbranden van autisten

Li

Li

07-04-2016 om 13:04

kamille:

Zoals ik al zei: zoek een psychiater om jezelf te laten testen. En misschien ook voor je zoontje. Die zou weleens meer op je kunnen lijken dan je zelf wil, en dat zou een deel van de problemen kunnen verklaren.

Je wil toch hulp, zorg er dan voor!

Hortensia

Hortensia

nu weet ik het zeker

Het is weer tijd voor barbecue met geitensaté (de veteranen hier weten wat ik bedoel).

Kamille is door de mand gevallen. Om één of andere reden gebruikt ze ongeloofwaardige verhalen om haar frustratie m.b.t. autisten en persoonsgebonden budget uit te braken. Geen idee wat daar de basis van is. Waarschijnlijk de kift dat anderen het, naar haar verknipte mening, het allemaal maar cadeau krijgen, vooral die akelige autisten.

Hier helpt maar één ding: doodzwijgen.

Kamille, doe mij een lol en ga elders je bullshitpraatjes over PGB en autisten verkopen.

Stickertje

Stickertje

de titel is wel heel letterlijk wat hier gebeurt

Kamille, wat ben jij verzuurd zeg. Je hebt ervaring met een paar autisten en foute begeleiding en denkt dat dat overal zo gaat? Zoek hulp, jouw beeld van de maatschappij waar autisten en plek hebben klopt niet. Evenals het beeld dat alle kinderen met een etiket PGB krijgen, waar dan vervolgens leuke dingen van gedaan kunnen worden. Mijn kind heeft ook een etiket maar niks begeleidng of PGB. Ik ben al bijna 6 jaar op zoek naar de juiste hulp en ondersteuning. Kind heeft een beperking die in de meeste gevallen samen gaat met een andere beperking. Voor kinderen die die twee dingen samen hebben is een kant en klaar draaiboek wat er moet gebeuren om alles op de rit te krijgen. Mijn kind krijgt die hulp niet, want hij is niet genoeg gehandicapt. Alle hulpmiddelen en aanpassingen die we tot nu toe hebben zijn zelf gevonden en betaald.
Dus hou op om hier autisten en hun hulpverlening in een kwaad daglicht te zetten! Mijn kind is niet autistisch maar ik word heel kwaad als mensen zo praten over een handicap waar die kinderen zelf niets aan kunnen doen.

Zeetakje

Zeetakje

07-04-2016 om 15:04

Kamille

Heb je eerder in dit draadje al geadviseerd om een psycholoog of je huisarts eens te bezoeken. Het lijkt alsof je er genoegen in schept om hier te kwetsen. Is dat niet je bedoeling dan zou je misschien eens over je frustraties moeten praten met mensen die er verstand van hebben. Is het wel je bedoeling om te kwetsen dan is dat in mijn ogen ook een goede reden om hulp te zoeken. Jouw instelling draag je, al dan niet bewust, over op je kind en dat kan toch de bedoeling niet zijn. Sterkte met alles.

Kamille

Kamille

ik wil niemand kwetsen. het is gewoon wat ik heb meegemaakt. en omdat ik aan de andere kant van het verhaal sta vinden jullie mij verzuurd.

Zeetakje

Zeetakje

En.....

Hoe lang blijf je je frustraties nog herhalen? Ze zijn duidelijk. Doe er iets aan.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

07-04-2016 om 16:04

Thursday Next

Het is een schande! Echt.

Dat daar nog geen raadgevend referendum over is geweest.... Je snapt het niet hè....

Kamille

Kamille

07-04-2016 om 16:04

ik zou zeggen: bekijk elke autist apart. kan het, dan gewoon in het gezin bij onschuldige kinderen of in de klas. leidt het tot beschadiging geestelijk of lichamelijk, dan: NIET DOEN.

En voor mezelf: o o o NOOIT meer mezelf inlaten met een dergelijk gezin. Ook niet na tien jaar samenwonen met die man.

Zeetakje

Zeetakje

07-04-2016 om 18:04

Onschuldige kinderen?

Kinderen met een diagnose zíjn onschuldige kinderen!!!

Kamille

Kamille

Kijk anders even naar klokhuis van vandaag. Vreselijk wat dit zusje moet doormaken.

Kamille

Kamille

Als je iemand pijn doet ben je schuldig aan fysieke mishandeling zie klokhuis

Kamille

Kamille

Hoeveel moordenaars mankeren psychisch wel niet iets. Schizofreen oid. Maar de moeten wel de gevangenis in. Ze zijn schuldig al dan niet met opzet.

Zie klokhuis als een autist n ander kind slaat is hij schuldig.

Pirata

Pirata

klaar

Zo, ben je er weer? Even een uurtje aandacht aan je zoon gegeven, nu weer alle tijd om hier te komen klieren?
Besteed je tijd liever aan je kind of aan een psychiater. Voor jezelf. Daaaaag

Kamille

Kamille

Autistische kinderen zijn niet per definitie onschuldig. Slaat nergens op.

Kamille

Kamille

ja lastig

Als n autist n ander kind treitert of slaat. Van wie is t dan de schuld.

Maar zie klokhuis. Broertje krijgt aandacht. Wanneer gaat de zus eens lekker op pad. Arm kind. De autist sloeg haar vertelde ze

Pirata

Pirata

nog dom ook

Klokhuis ging over ADHD.

Hortensia

Hortensia

07-04-2016 om 19:04

Pirata

Laat gaan. Zonde van je energie.

Kamille

Kamille

ja lastig

Zielig in elk geval de kinderen die verplicht zitten bij dit soort kinder en. Ze worden fysiek mishandeld.

sucra

sucra

he verdorie hortensia

Nu kom ik hier toch al een jaar of 14 maar ik weet niet wie of wat je bedoelt met de bbq van geitensate. Leg uit!

Vesper Lynd

Vesper Lynd

Dames

Ik heb al die tijd op mijn handen gezeten, en ga dat zo weer doen. Laat het gaan. Ik heb maar een woord: Koekkoek.

Pimpelpaars

Pimpelpaars

Ja hortensia

Ik kom hier ook 14 jaar, maar ook geen idee.

AnnoNick

AnnoNick

Bah!

Kamille, je bent niet te geloven. Ik zal tegen jou zeggen wat ik ook tegen mijn eigen kinderen zeg als ze ongenuanceerde/generaliserende/kwetsende uitspraken doen: Ga je heel diep schamen!

Het is prima om over je slechte ervaringen te spreken, maar hou op te generaliseren! Je kent welgeteld één (1) geval van een sadistisch kind dat ten onrechte niet bijgestuurd wordt. Dat volgens mijn inschatting naast haar vermeende autisme nog heel wat andere problemen heeft. Voor de rest weet je overduidelijk niet waar je het over hebt.

Mijn puber met ASS is de rustigste en zachtaardigste jongen die je je maar kunt voorstellen, compleet onschuldig bovendien. En nee, we krijgen 0 euro voor zijn begeleiding. Je bent zelf compleet van de pot gerukt als je alle autisten en alle mensen met een labeltje zo over 1 kam scheert. Bah!
Mijn fysiek gehandicapte tweede kind krijgt wel 2 uur per week begeleiding op school. Twee hele uren, voor de rest mag dit kind het uitzoeken.

Weet je wat pas oneerlijk is? Dat mijn onschuldige kinderen scheef worden aangekeken door mensen zoals jij. Dat mijn uiterst intelligente en (nu nog) gemotiveerde kinderen waarschijnlijk nooit een diploma op hun niveau zullen halen, laat staan een baan op hun niveau zullen krijgen. Geen PGB, rijke (niet dus) en toegewijde ouders, of lieve stieffamilie (wel) die daar iets aan kunnen veranderen. Zal ik nu ook maar een forum volspuien? Dacht het niet, dat is verloren energie. We roeien met de riemen die we hebben en proberen van de reis te genieten.

Meid, je kunt een ander pas helpen als je eerst jezelf helpt. De therapie van je zoon gaat pas vruchten afwerpen als jij dit verwerkt hebt. Zoek hulp. Het is overduidelijk dat je die dringend nodig hebt.

mieke

mieke

vesper

Denk ik ook.

ik vraag mij wel af waar ze woont. Er moet daar iets in het water zitten. Ik heb 4 kinderen. Maar in al die schooljaren kan ik mij maar een handvol autistische kinderen herinneren. En die kinderen waren niet agressief.

nicolette

nicolette

respect

Nou, nou, zoiets vreemds als dit draadje ben ik hier nog nooit tegengekomen. Ik heb respect voor alle ouders van kinderen, zowel de iadh, als niadh. Ik denk dat de meeste adhd'ers, autisten, add'ers en alle andere lettercombinaties en "normale" kinderen doorgaans prima met elkaar kunnen omgaan en naar school kunnen gaan, als iedereen maar respect voor elkaar heeft. "Normale" kinderen kunnen veel hebben van "bijzondere" kinderen, hebben vaak ook begrip voor de eigenaardigheden, prima allemaal.
Maar sommige kinderen hebben moeite om zich de hele dag te handhaven op school, stilzitten, voldoen aan sociale verwachtingen, veel mensen om zich heen. En dat lukt heel erg vaak wel maar niet altijd. Het is ook niet gemakkelijk. Dat kan dan wel tot ontploffingen leiden waar anderen erg van schrikken. Of zelfs bang van worden (bijvoorbeeld als de stoelen door de klas vliegen, als er onverwachts een boek tegen iemands hoofd gegooid wordt omdat die persoon wat geluid maakt bij ademhalen volgens de boekgooier, of als iemand op het schoolplein wordt geslagen). Dat is best bedreigend voor kinderen. En dan is het fijn dat ook dan begrip getoond wordt. Als er dus wederzijds respect is. Dat een "normaal" kind niet thuisblijft omdat het zich niet veilig voelt maar dat het zich ook gerespecteerd voelt.
En ik denk, maar misschien erg uit het verleden want de maatschppij verhardt en staat steeds minder open voor anderen/andere meningen dan het eigen, dat je naast elkaar kunt leven als je respect hebt voor elkaar, dus voor het bijzondere en voor het normale.

Kamille

Kamille

ja lastig

Ik generaliseer niet

Er werd gezegd kinderen met een diagnose zijn onschuldige kinderen

Dat is generaliseren

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.