Vakantie en uitjes
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Lente
11-07-2018 om 17:07
Tips voor 'rondreis' naar Normandië
Over een paar weken willen wij met z'n tweeën op reis, dit keer niet kamperen. Het idee is om vanuit midden NL in twee weken langzaam te reizen naar Normandië en weer terug, eventueel terug in twee dagen als we meer tijd willen besteden aan de route er naartoe.
Ik denk aan een start in Zeeland, Vlissingen of Middelburg. En dan langs de Belgische en Franse kust tot de omgeving Caen. Daar willen we graag e.e.a. zien over D-day. Terug kan een andere route zijn.
We houden van leuke stadjes, strand, natuur. Cultuur is ook interessant maar dan vanaf de open lucht (buitenkant gebouwen, routes, rondleiding) en niet zo zeer musea. Een kerk of ander gebouw waar je even in kunt lopen, vinden we wel leuk.
We willen gebruik maken van airbnb, B&B, hotel, bij voorkeur met balkon of tuin. We nemen fietsen mee en zijn daardoor redelijk mobiel zonder overal de auto nodig te hebben. Afhankelijk van wat er te doen is, denk ik aan 1, 2 of 3 overnachtingen per plek.
Wie heeft goede tips voor dorpen/steden om te overnachten? Hoe zouden we deze route kunnen verdelen? Ik ben nog nooit in deze regio geweest.
Daarna kan ik zelf op zoek naar een leuke airbnb, etc. Maar tips daarover mogen natuurlijk ook.

@Emma
18-07-2018 om 10:07
tijdelijke zone
Deze link, scroll naar beneden, dan zie je steden staan. Ik zie ook Rijsel en Rennes, alleen tijdens extreme milieuvervuiling bij bepaald weer.
Zo kunnen alle anwb-echtparen hier goed voorbereid naar Normandië en wij dus ook.
https://www.anwb.nl/vakantie/frankrijk/informatie/milieuzones

Lusithania
25-07-2018 om 19:07
Camping gezocht
Omdat het over het zelfde gebied gaat, haak ik maar aan bij dit draadje.
Weet iemand nog een leuke camping in de buurt van Bayeux?
Wat willen wij? Een ‘tenten’ camping met goede douches, liefst rustig. Vertier is niet een wens maar een zwembad mag wel.

Jutta
07-08-2018 om 09:08
Camping
Dit jaar de hittegolf vermeden door naar Normandië te gaan. De camping die je zoekt, lusithania, zit in Noron-la-Poterie. Echt heerlijk. Hoewel er meer Nederlanders zijn die dit weten ;)
Nog een tip in Chartres is Maison Picassiette. Heel grappig, vonden wij.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.