Vakantie en uitjes
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

IngridT
14-01-2018 om 12:01
De ideale vakantiebestemming...…brainstormen...
We willen deze zomer met het uitgebreide gezin( er gaat wat aanhang mee) een redelijk spectaculaire vakantie regelen. Het zou wel eens de laatste keer kunnen zijn dat alle ( puber/ jongvolwassen) kinderen meegaan, en er zijn nog een paar andere redenen dat we wel even zin hebben in Iets echt bijzonders.
Ik snap dat het een luxe probleem is, maar het is het best lastig kiezen waar we heen willen....
- wegens allerlei praktische redenen zijn 3 weken het max haalbare.
- in 24 h vliegen hebben we niet zo’n trek
verder willen we graag in ieder geval
- wandelen / trekken door bijzondere landschappen,
- een klein weekje tropisch strand achtige setting ( er zijn mensen die snorkelen of duiken, en bij voorkeur een mantaxrog of zeeschildpad willen zien)
USA hebben we al een paar keer gedaan, en staat nu niet perse bovenaan ons lijstje. Nieuw zeeland en regio is te ver (/en daarvoor gaan we te kort) Ver Azië trekt mij niet zo heel erg ( Indonesië etc) en is ook best ver vliegen. Afrika is een idee, maar in bv z Afrika is het in onze zomer niet op zijn warmst.
Man had het over Sri Lanka, oudste zoon over safari. Malediven en aanverwante locaties hebben we afgeschreven wegens ‘alleen maar strand’ : daar zijn we na een paar dagen altijd wel klaar mee. Hawaï is te ver.
Ik vond wat dingen over de Kaapverdische eilanden die me erg aanspraken...heel mooie natuur, bergen, vulkanen etc, maar ook eilanden met de ultieme stranden en koraalriffen. Klonk alsof we daar eiland hoppend alles zouden kunnen doen wat we willen, en dat op maar 6 uur vliegen.
Iemand daar al eens geweest? Of goede ervaringen met landen / gebieden waar we nog niet aan gedacht hebben? We moeten binnenkort toch een keer een knoop gaan doorhakken.......
Ingrid
Ingrid

Ries
24-01-2018 om 22:01
Veel optie's
Cuba/Egypte/Madagaskar/Cyprus/Bonaire/Mexico. In sommige van deze landen zijn we een keer geweest met de kids en/of heb ik er goede verhalen over gehoord (veel te doen, goed eten en 'spectaculair'). Wellicht staat er iets tussen waar je nog niet aan dacht.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.