Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

zebra

zebra

06-01-2017 om 14:01

tips en ideeën voor een winter "tuinfeest"

Ook goed Triva.

Ik vind 4 ook goed hoor Triva, ééntje minder dan p.p. Richtlijn had ik erbij gezet toch?

Kleine eters heb ik niet meegeteld in een tuin met 20 opgeschoten knullen:-)

En een hamburger, satéstokje en een worstje noem ik niet echt "een lap vlees"....Dus vandaar mijn 5 als richtlijn.

Triva

Triva

20-01-2017 om 04:01

ik lees

Chips, soep, stokbrood, drinken, ovenhapjes, een airfryer en meisjes dan vind ik drie al genoeg die vier was een voorbeeld hier met ander eten er naast. Ik denk dat je bij een winterbbq het ook in andere dingen moet zoeken zoals die soep bijv.

Milcham

Milcham

20-01-2017 om 10:01

Aan zoon gevraagd

Zoon valt in deze leeftijdscategorie. Zijn bijdrage: sowieso 2 kipspiesjes, hamburger, speklapje, spareribs en nog een of twee dingetjes erbij.
Los van het stokbrood, salades en soep. Dit is wat hij en zijn vrienden met gemak opeten bij een BBQ. Dan kom je op zes a zeven dingen uit. Meisjes zijn op die leeftijd ook best hongerig.

Vakantieganger

Vakantieganger

20-01-2017 om 14:01

Hoeveelheid vlees BBQ

Aantallen vleesjes is ook afhankelijk van het feit of ze komen eten bij jullie, of dat het gewoon een gezelligheidsdingetje is in de avond. Scheelt of ze om 20.30 komen of om 17.30 zeg maar :)
Met soep en chips en pizza en stokbrood, en ......

zebra

zebra

20-01-2017 om 17:01

ik dacht ook

aan kleine dingen qua vlees omdat er dan meer tegelijkertijd klaargemaakt kan worden. Dus wat Milcham noemt zo ongeveer.

Ze komen niet echt eten, het draait vooral om het samenzijn en daarbij dan af en toe wat eten, in dit geval dan van de bbq. Ze komen rond 20 uur dus zullen thuis al gegeten hebben.

Er komen ook snaaidingen op tafel, te denken aan schaaltje olijven en tapas achtige hapjes die je ook kant en klaar kunt kopen bij supermarkt, stukjes pizza en meer van dit soort spul. Stokbrood en eventueel ook wat kleine belegde broodjes. Wat sauzen, salade (weet nog niet welke).

Ik besprak vanochtend nog een en ander met wat collega's, sommigen hebben vaak nuttige tips en daar sta ik altijd voor open. Omdat er ook jongeren komen die nog geen 18 zijn, werd me aangeraden een mail naar de ouders te sturen over het feit dat hun zoon (de vrouwelijke gasten zijn ouder) uitgenodigd is voor een feest waarbij ook alcohol geschonken wordt. Mocht het zijn dat de ouders niet willen dat hun zoon alcohol drinkt, dan houden we daar uiteraard rekening mee. We willen namelijk ook voldoende alcoholvrije dingen in huis halen zoals frisdrank en mineraalwater. Vruchtensap hebben we sowieso altijd in huis.

zebra

zebra

12-02-2017 om 13:02

geslaagd feest gehad

het was erg gezellig. We hadden de partytent tegen de overkapping gezet. De verhuurder had zelfs een extra verwarmer meegenomen en een extra zijkant van een andere partytent zodat we kou beter konden buitenhouden dus dat was een mooie service. De bbq is aan gegaan, een collega met veel ervaring met bbqen heeft er voornamelijk bij gestaan. Na afloop hebben een paar vrienden het grootste deel hebben opruimen, de rest hebben we rond de middag opgeruimd, alleen de partytent nog niet maar die moet eerst goed droog zijn.
Er zaten wel een paar jongeren bij die teveel op hadden en er best een bende van gemaakt hadden, die nodigt onze zoon dan ook nooit meer uit op een eventueel volgend feestje (wel in de zomer).

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.