Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Chippy

Chippy

18-06-2017 om 21:06

Product uit supermarkt is niet oké

Regenboog

Regenboog

19-06-2017 om 15:06

4 supermarkten op Fietsafstand

Waarvan Jumbo het dichtst bij is en voor ons het beste. Over het algemeen vriendelijk personeel en eventuele klachten worden serieus genomen. Voordat Jumbo er was ging ik wel eens naar de plus, wat een ballentent was en is dat. Klachten waren per definitie de schuld van de klant. Ooit een punt brie daar gekocht waar dezelfde avond de maden uitkropen en dan zeggen dat ik de brie niet goed bewaard had. Het was weer zoals vandaag, heel warm. Daar ga ik dus nooit meer heen.

Kaaskopje

Kaaskopje

19-06-2017 om 19:06

Ginny

Het drong niet tot me door wat je bedoelde, maar oooohhh jaaa het kassabonnetje, haha. Inderdaad een kleine overtreding. De rest gaat netjes in de papierbak. Net ontdekten we dat vreemden papier en een plastic deksel in de groene bak hebben gegooid. Daar kan ik van balen. Maar ik duik er niet onderste boven in om het eruit te halen.

Marjoleine64

Marjoleine64

19-06-2017 om 21:06

Over de datum

Ik kijk meestal in de winkel (Jumbo) goed of spullen, vooral vlees en vleeswaar, nog lang genoeg houdbaar zijn. Eén keer was er zo'n 3-halen-2-betalen actie van vlees en ze hadden van wat ik wilde er nog precies 3, maar één verpakking was echt al 2 dagen te oud. Dat heb ik toen gemeld, en ik mocht een vergelijkbaar product gratis meenemen. Ik heb nog nooit meegemaakt dat ik gratis boodschappen kreeg omdat de rij te lang was, ook niet dat iemand anders dat kreeg. Ik ga nl. bij voorkeur boodschappen doen als het niet zo druk is.

Chippy

Chippy

19-06-2017 om 23:06

Dank jullie wel

Ik ga inderdaad soms wel eens terug, maar vaak genoeg ook niet, als de klacht niet duidelijk genoeg is. Ik heb eens 'verse' soepballetjes gekocht, dat was gelijk de eerste en ook de laatste keer. Ze waren binnen 1 dag bedorven, terwijl ze 4 dagen of zo goed hadden moeten blijven. De verpakking was nog heel. Toen vroegen ze ook bij de winkel of de koelkast wel koel genoeg was. Sorry hoor, na 1 dag al echt flink bedorven. Ik heb wel nieuwe mee gekregen, maar die waren niet te eten sindsdien draai ik gewoon maar weer zelf.

Ik heb ook een keer een kant-en-klare salade bij de AH gekocht, waar geen dressing in bleek te zitten. Daar kwam ik tijdens het koken achter, dus toen maar een eigen dressing erdoor gemixt. Wel foto gemaakt, maar toch maar niet meer mee terug gegaan. De sla had ik inmiddels al op.

De grote grap is dat ik dacht dat ik de Twix bij winkel 1 had gekocht, maar bij het controleren van alle kassabonnen (bij het oud papier ) bleken ze toch op de bon van winkel 2 te staan - waar ik 1x in de week kom en het afgelopen week in de aanbieding was. Ik had ze afgelopen dinsdag kocht, maar aangezien het niet een snel bederfelijk artikel is, zou 2 weken ook niet erg zijn.
Ze zijn gewoon niet goed verpakt, dus ik weet niet zo goed hoe het dan met de houdbaarheid zit. We zullen er niets van krijgen, maar met zo'n overduidelijke productiefout ga ik wel terug.

Bedankt voor jullie reacties. Wel leuk om te zien hoe jullie het teruggeven van producten omgaan. Als het duidelijk van die winkel komt doe ik het ook zonder bon, maar hiermee zou ik dus naar de verkeerde winkel terug gegaan zijn...

Kaaskopje

Kaaskopje

19-06-2017 om 23:06

Chippy

Kant en klare salades zijn toch bedoeld om niet te hoeven koken? Of noem jij verpakking open maken, salade eruit schudden in een schaal en dressing erdoor scheppen "koken"? ;-)

Fabri

Fabri

20-06-2017 om 00:06

Wel als er

Alleen maar sla en dressing inzit, das geen maaltijd, hooguit een bijgerecht
Zit er bv kip en pasta of aardappel bij dan is het alweer anders. Maar goed dat denk ik :-)

Chippy

Chippy

20-06-2017 om 00:06

Kaaskopje

Het was (inderdaad) een bijgerecht. Ik was dus heel druk aan het koken en dacht tussendoor alleen de sla en dressing door elkaar te hoeven husselen voor erbij. Slecht timing om er dan achter te komen dat de dressing mist. (Heb ik nog tijd en zin om iemand Nu terug naar de winkel te sturen, heb ik nog iets van dressing in huis, moet er dan nog iets anders door de sla, fotootje maken voor als ik er nog mee terug wil etc).

Ik ben inderdaad geen chefkok, ook niet op amateurniveau, maar als dit een maaltijdsalade was geweest was ik wel terug gegaan, omdat ik dan gewoon een kwartiertje later had kunnen eten.

Kaaskopje

Kaaskopje

20-06-2017 om 02:06

Dat kan ook nog. En ja, daar gaat het bij ons ook wel eens mis. Ik ga niet midden onder het koken naar de winkel. Dan doen we het er maar mee, of laten het er bij zitten.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.