Gezondheid
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

AnneJ
15-11-2016 om 20:11
Zorg.nu 21.25 uur NPO1: Twijfel aan het HPV-vaccin
http://www.npo.nl/zorg-nu/15-11-2016/AT_2067549
"In deze uitzending behandelt Zorg.nu het HPV-vaccin. Steeds meer ouders twijfelen of ze hun dochter wel of niet laten inenten met dit vaccin tegen baarmoederhalskanker. "

Vrouw van
20-11-2016 om 16:11
Vraag aan anti's
Als het waar is wat jullie zeggen, moet er sprake zijn van een groot complot: zo zouden kinderartsen naast kinderen die voor het leven getekend zijn of zelfs overleden zijn door kinderziektes, regelmatig tot vaak (afhankelijk van hoe anti je bent) kinderen met "vaccinatieschade" moeten zien of in ieder geval meer kinderen waarbij het onverklaarbaar lijden direct na vaccinatie ontstaan is dan je op voorhand aan zou nemen. Het zou kinderartsen bovendien moeten opvallen dat ongevaccineerde kinderen veel gezonder zijn, zeker na jarenlange ervaring. Als dat complot er is, zit mijn man er, gezien zijn werk, tot over zijn oren in. Geef dan eens een verklaring waarom mijn man zijn eigen kinderen heeft laten vaccineren? En mijn vriendin die als farmaceut veel met het HPV-vaccin te maken heeft haar eigen dochter? Of denken jullie dat zij, en al die andere artsen, farmaceuten en andere wetenschappers met kennis van zaken willens en wetens hun kinderen beschadigen in ruil voor.... nou ja vul maar in, ik heb er namelijk geen antwoord op.

Noor
20-11-2016 om 17:11
Oei...
Dochter is afgelopen zomer gevaccineerd en klaagt nu over vermoeidheid. Verder heeft ze op het moment een enorme groeispurt en aan de pukkeltjes op haar voorhoofd te zien, laat de eerste menstruatie ook niet meer heel lang op zich wachten. Op de een of andere manier lijken me de laatste twee factoren, die (niet geheel) toevallig samenvallen met de leeftijd waarop meisjes gevaccineerd worden, een logischer verklaring voor dochters vermoeidheid.

AnneJ
20-11-2016 om 20:11
Beter
Het is natuurlijk veel beter om dit onderwerp stil te zwijgen. Niet op reageren, geen podium geven, dan verdwijnt de bezorgdheid wel, en dan gaat de vaccinatiegraad wel weer om hoog.
En antivaxxers, want dat zijn het natuurlijk, gewoon uitmaken voor onwetende eigenheimers, want langzamerhand kennen we die discussie wel en het is allemaal gebaseerd op onzin en gebakken lucht.
Helaas, net als het niet sexueel voorlichten van tieners om sex en tienerzwangerschappen te voorkomen, gaat dat niet werken.
Het RIVM gooit het dan ook open en gaat weer onderzoek doen. En hopelijk komen ze tegemoet aan de kritiek uit het programma dat het Engelse onderzoek verricht werd met gebruik van onderzoekers en onderzoeken van de industrie zelf, onder levenslange geheimhouding voor de onderzoekers over de uitkomsten van het onderzoek en met de vermelding dat de uitkomsten het vaccinatiebeleid niet gaan wijzigen.
In plaats van gebruik te maken van de ruwe data door onafhankelijke onderzoekers die daarvoor geen spreekverbod opgelegd krijgen en waarvan de gevolgen niet bij voorbaat ongeldig verklaard worden.
Het is handiger om te kijken wat wel helpt om de vaccinatiegraad omhoog te krijgen, in elk geval niet verder te laten dalen.
De meeste mensen zijn namelijk niet per se tegen vaccinatie maar zijn wel bezorgd.
Misschien moet je meer gelegenheid geven om, tegen bijbetaling, ouders de kans te geven, hun kinderen enkelvoudige vaccinaties te laten geven in plaats van gecombineerde vaccinaties, dan heb je minder toegevoegde stoffen nodig.
Ik denk dat je ook terughoudend kunt zijn in het steeds verder opvoeren van het aantal vaccinaties om het draagvlak voor de bestaande vaccinaties niet onnodig onder druk te zetten.
Een aantal vaccinaties zal dan mogelijk wel aangeboden worden maar alleen aan speciale doelgroepen, zoals al vaak gebeurt.
Een belangrijk deel van de protesten in Amerika komt ook omdat vaccinatie daar op veel plaatsen verplicht is, er zijn beduidend meer vaccinaties, die al beginnen als een kind pasgeboren is, en dat is een inbreuk op het recht op lichamelijke integriteit van ouders en kinderen.
Voorlopig hebben we hier nog niet veel te klagen. De vaccinatiegraad is heel langzaam wat aan het dalen, maar is nog steeds ongekend hoog, ondanks dat het vrijwillig is en blijft. En dat moet ook zo blijven.
En ja, onverminderd zal er onderzoek verricht moeten blijven worden naar bijwerkingen, en ik twijfel er niet aan dat dit gebeurt.
Hoewel je niet alles met onderzoek kunt ondervangen. Soms kun je er gewoon nog niet achterkomen hoe het zit en blijft het onbeslist.
Van het RIVM:
" Ik heb gehoord dat je de slaapziekte kunt krijgen van de griepprik. Klopt dat?
Nee, er zijn tot nu toe geen aanwijzingen dat je van de jaarlijkse griepprik slaapziekte (narcolepsie) kunt krijgen.
Tijdens de griepvaccinatiecampagne voor de grieppandemie in 2009 zijn er meldingen geweest van slaapziekte bij kinderen tussen 5 en 19 jaar die zijn ingeënt met het vaccin Pandemrix. Dat is een vaccin dat 2009 in Nederland gebruikt voor de vaccinatie van kinderen. Daarna is het niet meer gebruikt. Er zijn enkele meldingen gedaan van slaapziekte waarbij het vermoeden bestaat dat dit te maken heeft met het griepvaccin Pandemrix."
Omdat er grote haast was bij het invoeren van deze griepprik tegen de Mexicaanse griep is er zonder de volledige voorzorgen gestart met de productie. Dat kan een gevaar opleveren voor de volksgezondheid. Schade door geneesmiddelen is niet uitzonderlijk en we hebben de nodige schandalen in het verleden gehad, met name vanwege medische toepassingen die op grote schaal werden ingevoerd. Waakzaamheid is altijd geboden.
Dan is het zaak om de gezondheidsklachten die blijkbaar als een patroon optreden zo goed mogelijk te helpen verlichten en behandelen.
Het is helemaal niet nodig om extreme standpunten in te nemen in een gevoelig debat.

Done
20-11-2016 om 22:11
Kijk eens wat verder, AnneJ
Je neemt echt te makkelijk bepaalde zaken aan. Ook zo met het vaccin tegen de Mexicaanse griep.
Waarom zouden in gebieden waar niet is gevaccineerd, ook meer mensen door slaapziekte zijn getroffen? Wat hebben we geleerd?
Nu echt nazoeken, niet het salonfähige antwoord geven dat er onvoldoende onderzoek is gedaan. Dat is te gemakkelijk.

AnneJ
20-11-2016 om 22:11
Roomser dan de paus Done?
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3914477/
Het RIVM laat het tenminste open, je verwacht van jezelf en van mij om elk mogelijk verband te ontkennen.
Natuurlijk kunnen er andere causale factoren zijn, maar zolang je die niet opgespoord hebt, houd je dat in beraad.
" The autoimmune basis for narcolepsy is supported by several recent studies from all over Europe, which reported significant increase in the incidence of narcolepsy with cataplexy in children vaccinated with Pandemrix as compared to those in the same age group who were not vaccinated [18–21, 31–37], suggesting that in genetically susceptible children Pandemrix vaccination may alone be sufficient to initiate or precipitate narcolepsy. However, the precise mechanism of disease pathogenesis and etiology still remains an enigma."
In dit artikel wordt een mogelijke alternatieve relatie gelegd.
" This concept has gained a lot of notoriety after the increase of childhood narcolepsy in 2010 following the 2009 H1N1 pandemic (pH1N1) in China and vaccination with Pandemrix, an adjuvanted H1N1 vaccine that was used in Scandinavia. "
Een onverklaarde toename van narcolepsy onder wel en niet gevaccineerde kinderen wordt als een feit aangevoerd.

Kaat
24-11-2016 om 23:11
Whisky
Sinds ik ab osterhaus de whisky tevoorschijn heb zien halen toen de nl overheid 10000- en vaccins had besteld tegen de Mexicaanse griep is het duidelijk dat aan dit soort rommel ontzettend veel verdiend wordt. Ook zijn er door farmaceutisch bedrijven grote afkoopsommen betaald aan slachtoffers. En voor degene die zich afvraagt waarom mensen die zelf in de branche werken hun kinderen laten vaccineren: juist medici worden zwaar geïndoctrineerd door het systeem, zelfs als ze vaccinstieschade zouden kunnen vermoeden treedt er direct een mechanisme in werking dat het ontkent. Leuk dat Anne j hier dit neer zet maar helaas is ool nog steeds het minst kritische forum op dit gebied dat ik tot dusver ben tegengekomen.

Li
25-11-2016 om 09:11
bewijs?
Wat voor vergoedingen? En hoezo "kritisch"? Mag je geen whisky meer als je gevaccineerd bent?

Vrouw van
27-11-2016 om 13:11
Kaat
Omdat je kennelijk hebt nagelaten je te verdiepen in de manier waarop kinderartsen, maar ook wetenschappers op het gebied van de geneeskunde / farmacie werken, is het moeilijk je als heel kritisch te zien. Je bent zelf een voorbeeld van het gevaar van indoctrinatie, en ik zal niet ontkennen dat dit probleem zich voordoet als het om de materie vaccinaties gaat. Nu is tunnelvisie en het moeilijk los kunnen komen uit je eigen referentiekader niet alleen voor jou een probleem, maar ook voor artsen en wetenschappers. Daar zijn zij dan ook van doordrongen en daarmee is in werkwijze rekening gehouden. Ik daag je uit zelf voorbeelden te zoeken van protocollen van kinderartsen die voorkomen dat de volledige doelgroep de ogen stijf sluit voor de zogenaamde alomvertegnwoordigde vaccinatieschade en de eerste stapjes naar een daadwerkelijk kritische houding te zetten.
Wat mij in de discussie trouwens zo opvalt is dat aan de ene kant sterfgevallen genoemd worden van potentieel dodelijke kinderziektes, terwijl aan de andere kant (bij gebrek aan sterfgevallen, godzijdank), alleen (vermeende) langdurige bijwerkingen / gezondheidsschade van vaccins worden oogesomd. Voor de volledigheid zou veel meer aandacht moeten zijn voor al die kinderen die door complicaties van de mazelen, de Mexicaanse griep en andere ziektes nooit meer een pijnloos, gezond en prettig leven kunnen leiden.

Lou
27-11-2016 om 21:11
Oh een complot
"En voor degene die zich afvraagt waarom mensen die zelf in de branche werken hun kinderen laten vaccineren: juist medici worden zwaar geïndoctrineerd door het systeem"
Als medici zo zwaar worden geïndoctrineerd door het systeem vanwege het geld, wie zegt mij dan dat jij niet minstens zo zwaar geïndoctrineerd bent door de mensen die leven van het herstellen van vaccinatieschade? Juist, dat moeten we maar geloven. Feiten graag. Complottheorieën zijn niet zo interessant.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.