Deprecated: Automatic conversion of false to array is deprecated in /var/www/oudersnl/system/core/class_system.php on line 259
Vaxplicht | Pagina 2 | CJG forum door Ouders.nl
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Ad Hombre

Ad Hombre

19-07-2019 om 16:07

AnneJ

"Bescherm de minderheid"

Het gaat juist over bescherming, dat die minderheid dat niet snapt, dat is het probleem.

Het valt me trouwens op dat je het feit dat die minderheid niet over zichzelf beslist maar over zijn/haar kinderen stelselmatig verzwijgt.

Die idioten schaden niet zichzelf maar hun kinderen en waar je anderen schaadt houdt je democratische vrijheid op. Je mag ook je dochters niet besnijden ook al denkt je achterlijke cultuur daar misschien anders over.

Minderheid Caesar

Dit komt jou toevallig goed uit. Vaccineren verplichten. Niet nodig, niet nuttig, weerstand bij minderheden, andere routes als informeren enzovoort zijn beter en blijvender.
Bedenk eerst eens wat voor minderheid jezelf kunt zijn die getroffen kan worden door overheidsmaatregelen die de 'meederheid' verstandig vindt. Maatregelen tegen mensen die roken, mensen met overgewicht, mensen met honden, mensen met gemotoriseerd vervoer, mensen met.... nou ja, vul maar in.
Het is de kortste route naar een politiestaat, want bedenk eerst eens wat handhaving gaat kosten aan geld, repressie en maatschappelijke onvrede. En dan is iedereen gezond en blij?

Grof geschut Ad

Besnijdenis van meisjes vergelijken met niet vaccineren. Dat is niet in verhouding.

Ad Hombre

Ad Hombre

19-07-2019 om 16:07

AnneJ

"Besnijdenis van meisjes vergelijken met niet vaccineren. Dat is niet in verhouding."

Daar denk ik toch echt anders over. Het is allemaal schadelijk bijgeloof van de ouders.

Zeven simpel te voorkomen dode kinderen is niet niks.

'Zeven simpel te voorkomen dode kinderen is niet niks.'

En 60? Of is een verbod op roken wel ineens in strijd met het zelfbeschikkingsrecht?

Caesar

Caesar

19-07-2019 om 17:07 Topicstarter

AnneJ

Ik heb jou wel eens gekscherend Don Quichot genoemd. Maar eigenlijk ben je meer een libertijn :-)

Caesar

Met sex heb ik weinig.:-)

Nog een 'bijwerking' van overheidsdwang

https://en.wikipedia.org/wiki/Legal_abuse

De engelse versie, de Nederlandse is te 'lief' voor de overheid.

"Law enforcement abuse
Main article: Police misconduct
There are a plethora of ways that police, law enforcement, and Child Protective Services investigators can undermine the rights of citizens. Sometimes such abuses are unintentional, brought about by circumstance, imperfect understanding of some subtlety of law, or other kinds of good-faith mistakes. In other cases rights are abused deliberately, due to prejudice, self-interest, vigilantism, impaired value judgment, conflicts of interest or corruption. Such police misconduct can take many forms, among them false arrest, harassment, police brutality, falsification of evidence, coercion and in rare cases, torture and false imprisonment.""

Caesar

Caesar

19-07-2019 om 18:07 Topicstarter

AnneJ

Correctie: libertijn én Don Quichot....

Caesar

Dan ben jij een 'vigilante'. Als het maar een 'vakje' heeft.

Caesar

Caesar

19-07-2019 om 19:07 Topicstarter

AnneJ

Bedoel je dit?

“vigilante v / m

vierpersoons gesloten huurrijtuig, dat in de 19e eeuw als taxi op standplaatsen in steden was te vinden”

Caesar

Caesar

AnneJ

Maar even serieus: jij stelt persoonlijke vrijheid als hoogste doel, zelfs als dat te koste gaat van anderen. Ik ben voor maximalisering van ieders vrijheid, maar dat betekent dat persoonlijke vrijheid ophoud als die de vrijheid van anderen beperkt.

Vaccinatie inzet van conflicten tussen ouders en ouders-overheid

https://www.newsweek.com/sending-parents-jail-refusing-vaccinate-doesnt-work-say-experts-730439

"Don't want to get a vaccine for yourself or your child? Prepare to face the consequences.

In the last month, a Detroit mother went to jail because she refused to vaccinate her child. Fifty people lost their jobs at a group of Midwestern hospitals and clinics because they declined a flu shot. And an Oregon university has blocked students from registering for classes unless they have a meningitis shot.

......

Some countries think even stronger penalties are in order. Beginning in January, Australia passed a law instituting a $5,500 AUD (about $4,200 USD) fine for daycare center operators in one Australian state who accept unvaccinated children."

Vaccinatie als inzet voor conflicten over de voogdij.

https://www.bbc.com/news/world-us-canada-41504796

"A mother in the US state of Michigan has been sentenced to seven days in jail after she refused a judge's order to have her son vaccinated.

Rebecca Bredow would not let her nine-year-old be immunised after initially agreeing with the father to do so.

Her ex-husband has now been awarded temporary primary custody in order to get the boy the jab."

Vigilante Caesar

In de betekenis van 'burgerwacht'. Om de zoveel tijd kom je met je geheven vingertje langs om de burger op stang te jagen met 'vaccinatieplicht'.

Caesar

Caesar

AnneJ

Nou ja zeg. Jouw rants tegen jeugdzorg zijn hier veroordeeld tot een eigen draadje en dan ben ik opeens van de burgerwacht omdat ik hier een paar keer vaccinaties ter sprake breng.
Maar inderdaad ik vind dat de vrijheid van vrije vaccinatie keuze beperkt mag worden als er gezondheidsrisico’s dreigen.
Bovendien is doe vrije keuze vooral de keuze van ouders doe kiezen dat hun kinderen niet beschermd tegen bepaalde ziektes door het leven moeten. Dat kiezen die baby's en peuters niet zelf.

Caesar

Caesar

20-07-2019 om 10:07 Topicstarter

Complotjes

Een gedeelte van het probleem ligt denk ik in het feit dat mensen elkaar van alles op mouw spelden op internet. Ook complot theorietjes doen het goed. Dat was ook populair toen ik jong was, maar met de huidige communicatie middelen en social media kan je al snel een heel groot publiek bereiken. Nep nieuws tiert welig.
13% van de Nederlanders gelooft dat de Apollo maanlandingen in scène is gezet:
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/complottheorieen-rond-de-maanlanding-nemen-alleen-maar-toe~b860d170/

Wat betreft de maanlandingen is complot denken relatief onschuldig. Maar als het gevolgen heeft voor de gezondheid van anderen is het wel een ander verhaal (of de holocaust ontkenning).

Donna

Donna

23-07-2019 om 13:07

Knurf

Een ongeboren baby heeft niet dezelfde rechten als de dragende moeder. Natuurlijk mag ze roken, drinken, rauwmelkse kaasjes eten, enz. Ze mag haar vrucht immers ook tot een bepaalde termijn laten aborteren...

Donna

Daar gaat het niet om.

Kaaskopje

Kaaskopje

24-07-2019 om 01:07

AnneJ

Vaccineren in één verhaal plaatsen met politiestaat en dat betreft dan Nederland vind ik vooral getuigen van onrealistische angst. Te vergelijken met 'daar komen de Russen', vervolgens je huis vol hamsteren voor als je jezelf op moet sluiten in je huis en na 20 jaar ontdekken dat die Russen helemaal niet de behoefte hadden om naar Nederland te komen. Waarom zouden ze? Waarom zou Nederland afglijden naar een politiestaat als maatregelen als vaccinatieplicht genomen zouden worden? Denk je daar ook aan bij het hielprikje? Dat ze daar nog geen DNA-databank van hebben aangelegd... En dat je wettelijk verplicht bent om eerst een rijbewijs te halen voor je de weg op mag...

Om eerlijk te zijn vind ik dat je door alle discussies heen constant een dubbel signaal uitzend over vaccineren. Eigenlijk ben je er niet op tegen, maar zodra de overheid zegt dat het moet dan ben je uit principe tegen. Alles goed en wel, zolang de overheid maar met zijn (of haar?) tengels van je kind afblijft. Zo zeg jij het niet letterlijk, maar dit signaal ontvang ik.

Spot er maar mee Kaaskopje

Dat hielprikje komt voor in een verhaal dat minister van justitie Schippers, winnaar van de Big Brotheraward voor haar pogingen tot schending van de privacy en het medisch beroepsgeheim, de databases met materiaal van patienten beschikbaar wilde stellen aan justitie voor de opsporing van criminelen.

Geen punt natuurlijk. Het is er nou eenmaal dus waarom zou je het niet gebruiken?

Waarom je data niet moet willen.

https://www.nporadio1.nl/nieuws-en-co/onderwerpen/406666-politie-toegang-tot-dna-in-ziekenhuis-deel-1

Als de mogelijkheid bestaat dat de overheid/justitie achter de dokter huist dan krijg je zorgmijders en dat is een gevaar voor de volksgezondheid.
Er zijn overigens ook gewoon wetten voor privacy en burgerrechten.

Oeps Schippers

Zij was natuurlijk minister van volksgezondheid, welzijn en sport en NIET van justitie. Tenminste....

Dwang

https://www.privacyfirst.nl/over-ons/columns/item/1121-vaccinatie-en-inperking-recht-op-lichamelijke-integriteit.html

"De burger vertrouwt momenteel de overheid niet meer en stelt zich kritischer op. En dat is niet zo gek als je de discussies over onder andere de Donorwet, de ‘Sleepwet’ en de afschaffing van het referendum volgt. De burger wordt niet meer serieus genomen als volwassen gesprekspartner. Als noodgreep wordt er vervolgens door de overheid dwang gebruikt om diezelfde burger in het gareel te houden."

Behalve Kaaskopje want die denkt dat je de overheid heus wel kunt vertrouwen, het zijn ook maar goedbedoelende mensen nietwaar, en het is allemaal voor het goede doel.

Precies AnneJ

'Behalve Kaaskopje want die denkt dat je de overheid heus wel kunt vertrouwen, het zijn ook maar goedbedoelende mensen nietwaar, en het is allemaal voor het goede doel.'

Precies. Rutte heeft met de dividendbelasting en de leugens rond de energienota echt laten zien dat hij het belang van de Nederlandse burgers dient.
Het kan geen kwaad om zelf ook na te blijven denken.

Kaaskopje

Kaaskopje

24-07-2019 om 14:07

AnneJ én Knurf

Nu doen jullie flauw. De Nederlandse overheid is een lieverdje vergeleken met landen als China, maar ook hier geldt dat de overheid gecontroleerd moet (kunnen) worden en je als burger ook na moet blijven denken. Maar ik weiger om me paranoïa op te stellen. Ik kan op mijn niveau niet heel veel meer doen dan een voor mij verstandige stem uit te brengen tijdens verkiezingen en nog wat gerommel langs de zijlijn, maar als wetenschappers oordelen dat ik mijn kind een prik moet laten geven en de overheid dat "gratis" aanbiedt, dan komt het niet in mij op om daar complottheorieën of een glijdende schaal naar een politiestaat bij te halen. Daar word ik inderdaad wat lacherig van.

Flauw Kaaskopje

Niet omdat het 'gratis' is, dat heeft er niets mee te maken, maar omdat het een inbreuk op je lichamelijke integriteit is en daar ga je zelf over en over die van je kind.
Je wil niet dat de overheid dat gaat afdwingen, zeker zolang er andere mogelijkheden zijn om een Europees al hoge vaccinatiegraad verder te ondersteunen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.