Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

niemie

niemie

29-04-2014 om 12:04

Is 1500-1700 kcal te weinig?

niemie

niemie

04-05-2014 om 16:05

te weinig

Ik ben dan inderdaad teveel afgevallen. Zeg maar 2 kilo in 1 week. Misschien dan toch maar rond de 1800 kcal gaan zitten. Waarschijnlijk verbruikt mijn lichaam toch meer dan dat ik dacht. Heb de schijf van vijf ook nog eens goed bekeken er zijn zeker dingen die ik moet aanpassen.

bertje1

bertje1

05-05-2014 om 12:05

ja goed

lijkt me goed. rustig afvallen is gewoon beter.
en niet overdreven gaan bewegen, doe dat maar als je af bent gevallen: een stapje meer aan beweging doen, dan.
Wist je dat je voor het verbranden van 1 kilo wel zo'n 7000 kcal moet besparen? Zo zie je, dat is best veel!!

Katniss

Katniss

05-05-2014 om 13:05

Bewegen

Ik sprak gisteren mijn schoonvader. Hij is in 2 jaar 17 kilo afgevallen, alleen maar door dagelijks wandelen (10-15 km). Hij eet nog steeds als een bootwerker, maar alleen dat bewegen levert dus al een aanzienlijk gewichtsverlies op.
Ik ga dus vanaf vandaag ook maar elke dag een uur wandelen, want met minder eten val ik niet af. Als ik een maand afzie met 1300 calorieën per dag is er net aan een kilo af, dus dat schiet niet op en is niet vol te houden.

Katniss

Als je opzoekt wat je met een bepaalde activiteit verbrandt valt het gewoonlijk vies tegen. En soms krijg je er nog honger van ook

Schoonvader loopt dagelijks 2-3 uur. Ik kan me voorstellen dat als je van niks naar 2,5 uur wandelen per dag gaat en verder niets aan je eten verandert (dat moet je dan wel scherp in de gaten houden) je inderdaad afvalt. Maar de meeste mensen kunnen niet ineens 2,5 uur per dag extra vrijmaken voor wat dan ook.

Wandelen is natuurlijk wel erg gezond, goed voor je bloeddruk en voor ongeveer alles (nee, ik bedoel dit in het geheel niet sarcastisch) dus er is veel voor te zeggen, maar afvallen door alleen lichaamsbeweging is maar weinigen gegeven, voor zover ik weet.

Groeten,

Temet

Katniss

Katniss

05-05-2014 om 13:05

Temet

Voorheen deed hij zwaar werk. Na zijn pensionering nog maar weinig (op oproepbasis) maar hij at nog wel als een bouwvakker. Om de tijd door te komen wandelt hij nu dus hele afstanden, en hij eet echt heel veel.
Ik beweeg nagenoeg niets naast mijn normale dagelijkse bezigheden, dus heb de stille hoop dat een uurtje wandelen nog wel wat invloed heeft. Over een jaar weten we het ;-)

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.