Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Guinevere

Guinevere

22-01-2010 om 21:01

Dikke uitstekende botbult aan voet (een dinges)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Schoenen...

"Hij zegt dat vrouwen gewoonweg niet weten wat ze hun voeten aandoen met al die hakken en nauwe pumps; die veroorzaken zoveel misvormde voeten, tenen en rugklachten"
Uhm, mijn man heeft ook een hallux valgus, en hij draagt geen pumps en strakke schoenen. Aanleg werkt blijkbaar ook mee. De orthopeed raadde een operatie bij hem af.
De bult aan je voet is trouwens vaak geen 'extra' bult , maar je botje wat schuin naar buiten is gaan staan en daardoor uitsteekt..

Elisa Gemani

Elisa Gemani

27-01-2010 om 15:01

Vrouwen

Tuurlijk is het ook een kwestie van aanleg en kunnen ook mannen Hallux Valgus etc. krijgen maar het ging er even over dat orthopeden vooral veel vrouwen zien met klachten gerelateerd aan verkeerd schoeisel;-)

Al jaren

een flinke hallux valgus rechts (en een kleinere links) en als er iemand is die bijna nooit op pumps liep/loopt...!

Ik werkte voorheen op orthopedie en de orthopeed raadde toen ook al niet aan te opereren vanwege het feit dat het vaak terugkomt.

Er zijn ook een soort kussentjes die je onder de voorvoet kunt dragen, die drukt dan het deel onder de tweede/derde teen wat omhoog waardoor de grote teen wat meer in de goede stand staat (maar al googlend vind ik van alles, behalve die...)

Verder ook allerlei gel kussentjes en teenspreiders en spalkjes zie google..

Schoenen

Ik bedoelde eigenlijk dat het helemaal niet door je schoenen hoeft te komen, misschien hadden die vrouwen het toch wel gekregen ook al hadden ze helemaal nooit phoge hakken gedragen. Mijn vriendin, een hele stoere met teva's heeft het helaas ook. Hoef je toch weer een schuldgevoel minder te hebben!. Het schijnt ook met de breedte van je voet te maken te hebben.

Guinevere

Guinevere

27-01-2010 om 22:01

Schoenen

Bij mij komt het iig niet door mijn schoenen. Ik draag zelden hakken en puntneuzen...

inge123

inge123

28-01-2010 om 13:01

Ik heb ze ook

Mijn oma had er last van, mijn vader, en ik ook. Mijn zusjes niet Ik loop het liefst op puntlaarzen of schoenen. Andere schoenen gaan er niet uit zien of het moeten inderdaad van die stoere laarzen/schoenen zijn. Je ziet, je bent niet de enige. Ik let er ook altijd op en zie ook vaak vrouwen met die knobbels in open schoentjes lopen. Die hebben er gewoon schijt aan dat ze dat hebben denk ik. Ik heb ook overwogen om het weg te laten halen. Maar nee, ik heb geen zin in die toestand. en ik heb er alleen pijn aan als ik andere schoenen draag dan die ik hierboven beschreven heb.

100%mama

100%mama

28-01-2010 om 16:01

Toch heel blij

dat ik het wel heb laten opereren hoor! Ik loop in de zomer graag op slippers en vond het werkelijk geen gezicht zo'n dinges aan mijn voet. Ook met laarzen heb ik nu geen problemen meer en je krijgt ook niet zo'n rare vorm in je laars van die bult. Geen bijwerkingen hier gehad, het is inmiddels zo'n 7 jaar geleden en er is ook niets terug gekomen hoor.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.