Puberteit
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Anneke u
07-10-2017 om 08:10
Vroeg acné = vroeg stoppen met groeien???
Hallo,
Mijn zoon van 12 heeft al enige tijd last van acné. Hij is hiervoor in behandeling bij een dermatoloog. Hij heeft nog geen groeispurt gehad en is eerder klein van gestalte. Hij meet nu 1m52. Zowel ik als mijn man zijn aan de kleine kant (1m60 en 1m70), dus ik verwacht niet dat mijn zoon ooit 1m80 zal meten. Toch heb ik wat schrik dat hij, omdat hij blijkbaar toch vroeg in zijn puberteit, niet echt veel meer zal groeien.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Groetjes

Lilian1
07-10-2017 om 08:10
Zoon
Is na de puistjes nog wel een stuk gegroeid. De puistjes waren bij hem een start v d pubertijd en groeien kwam denk ik een jaar later?

Anja
07-10-2017 om 10:10
hier
Hoi Anneke,
ik weet niet of het bij meisjes anders is dan bij jongens. mijn dochter begon de acne rond haar 10e jaar en ze is nu 22 en 1,84m. Moeder 1,70 cm - Vader 1,92

Phryne Fisher
07-10-2017 om 11:10
Meisjes hebben gemiddeld de groeispurt rond hun 12e. Jongens later. Pas vanaf bijna 14 jaar zijn jongens gemiddeld langer dan meisjes. Als er buiten die puistjes geen andere puberteitskenmerken zijn zou ik me niet zoveel zorgen maken.

Pennestreek
07-10-2017 om 20:10
Nee hoor
Hier tenminste niet. Zoon al jong acne, nog jaren doorgegroeid. Dochter al jong ongesteld, dan zouden ze ook niet veel meer groeien, maar er is in 3 jaar gelukkig nog minstens 20cm bijgekomen. En ze groeit nog.
Je zegt dat je zoon onder behandeling is, als dat bij een kinderarts is kun je het met de arts bespreken.

Triva
07-10-2017 om 22:10
erg vroeg
Jongens krijgen acne tussen 15 en 18 jaar. Of het met de lengtegroei verband houdt zul je een deskundige moeten vragen maar je schoonouders kunnen je wellicht ook van informatie voor zien.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.