Puberteit
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

janneke
24-02-2009 om 18:02
Concert van acdc met 16 jaar, kost € 75
Hallo
Mijn dochter wil in juni naar concert van acdc .Kaartje kost € 75.
Ze wil met vrienden gaan van school, ik ken die vrienden niet.
Maar wat vinden jullie,?
Punt 1: Ik vind voor een volwassenen € 75 al heel erg veel geld voor concert, laat staan voor een kind van 16 , die net een baantje heeft.
Punt 2:
Ik vind het geen fijn idee, dat mijn dochter op stap gaat met mensen die ik niet ken en nooit gezien heb.
Er hebben wat mensen daarvan rijbewijs, maar kan ik er van opaan dat die de bob zijn, ik ken die mensen niet eens... vind dit erg eng...
Kunnen jullie je dit voorstellen??
Ze is pas ook nog naar concert geweest in amsterdam, manlief speelde toen voor taxichauffeur, maar is niet van plan dit nu weer te doen. Wij wonen in het oosten, concert van acdc is in de arena.

Ellen Wouters
24-02-2009 om 19:02
Geld
75 euro is ook veel geld. Concertkaartjes zijn helaas de laatste jaren in prijs geëxplodeerd. Maar als ze het zelf kan betalen en het er voor over heeft, wat is je bezwaar dan?
Wat die mensen betreft: laat ze een keer langskomen om kennis te maken. Als je je zorgen maakt over het rijden, zou ik als voorwaarde stellen dat je ze eerst een keertje wilt zien.

Tinus_p
24-02-2009 om 21:02
Haar wens
janneke:
"Punt 1: Ik vind voor een volwassenen € 75 al heel erg veel geld voor concert, laat staan voor een kind van 16 , die net een baantje heeft."
En als ZIJ dat nou echt ge-wel-dig vindt?? Als zij het er voor over heeft, best toch?

Sancy
25-02-2009 om 08:02
Trein?
Tsja, ik weet niet precies waar in het oosten Janneke woont, maar mijn ervaring is dat het schier onmogelijk is om na een concert in de randstad nog met de trein naar huis te komen.

janneke
25-02-2009 om 09:02
Heb ik al een sgezegd
Heb haar al eens gevraagd, nodig die mensen eens maal uit hier. Maar ze is al nooit zo scheutig met uitnodigingen,heeft 1 vriendin , hier in de straat, zien elkaar ong. 1 maal per week. Andere vriendin , woont paar straten verderop, zien elkaar ong. buiten school eens per 6 weken.
Maar we gaan inderdaad maar "eisen"dat we die mensen ontmoeten. Dan weet je in ieder geval een beetje wat voor een vlees je in de kuip hebt.
Vroeger op de basisschool kende je ook gewoon alle ouders van de klas, en als je er dan zoiets speelt, bel je gewoon de ouders op.
Maar als ik die vrienden niet ken, ken ik de ouders al helemaal niet, (komen ook uit andere plaats._

albana
25-02-2009 om 13:02
Volgens mij ook trein onmogelijk
wij gaan/gingen ook wel een naar concerten en ik hoor vergelijkbare verhalen van ouders met iets oudere kinderen dan de mijne, maar hier naar onze woonplaats toe is echt onmogelijk na een concert in de arena in ieder geval met de trein.je komt niet verder dan grote steden (misschien is arnhem nog wel te doen) áls dat zover al lukt.
er gaan wel bussen van busmaatschappijen, maar die zijn vaak all-inclusief dus concertkaartje+vervoer. dus ook duurder.voor érg grote concerten rijden er ook wel eens bussen alleen voor vervoer. ik hoor ook wel eens dat groepjes jongeren samen een busje huren en dan rijd 1 van hen (of 1 van de ouders misschien). en die grote bussen rijden ook nog niet eens altijd hier naar (toch grote) onze woonplaats.....soms moet je ze dan midden in de nacht in een andere plaats (30km.) ophalen b.v.
groeten albana